Saturday, November 7, 2009

جمعه 8 آبان 2568

سلام، جمعه 8 آبان 88 ،30 اکتبر2009 میلادی

هفت موضوع راجع به اش صحبت می کنیم:

سیزده آبان

موضوع اول ، راجع به روز 13 آبان ، بعضی مطالبی مطرح شده،بعضی ها مطرح می کنند، در اینترنت می بینم که آن روز گروهی بروند و حمله بکنند به سفارت روسیه، همان جور هم که قبلا صحبت کردیم ما به تمام کنوانسیون های بین المللی به خصوص کنوانسیون های وین برای احترام به حقوق دیپلمات ها و حفظ حقوق آن ها احترام می گذاریم، هیچ حمله ای به هیچ سفارتخانه ای در دستور کارمان نیست و اساسا پیام ما هم به دنیا در روز 13 آبان این است که صلح برای دنیا و دمکراسی برای ایران می خواهیم و به این ترتیب در واقع خط کشی خودمان را هم با مسیرهای غلطی که در جریان انقلاب اسلامی پیدا شده وحمله به سفارت و گروگانگیری و امثالهم به این ترتیب نشان بدهیم.

بنابراین طرح این که به این سفارت یا ان سفارت گروهی حمله بکنند اساسا نادرست است و خدای نکرده ممکن آب به آسیاب دشمنان بریزد . در همین رابطه نکته دیگه ای که خیلی سوال راجع به آن شده این هست که زمان و مکان راهپیمایی13 آبان چگونه باشه؟

همان جوری که قبلا هم صحبت کردیم به دلیل حفظ امنیت همه کسانی که از پیر و جوان، کودک ومسن، زن و مرد، دختر و پسر در آن روز به خیابان می آیند. ما ناچاریم که از زمان و مکانی که حکومت اعلام میکند تبعیت بکنیم.

بنا بر این نگرانی ندارد، زمان و مکان را حکومت در رسانه های خودش ناچار که اعلام بکند و همان ها را ما انتخاب بکنیم. همین جا این رو بگم یکی از دوستان پیشنهاد خیلی خوبی کرده و آن این هست که چون در بعضی از شهرها در راهپیمایی روز قدس دیده شد که سبزها قبل از اینکه هسته حرکت شان شکل بگیرد ،مثل مشهد به ایشان حمله شد و نشد که راهپیمایی شکل بگیرد، پیشنهاد کرده که در مسیرهایی که حکومت اعلام میکند ،خیابان های موازی آن را انتخاب کنند. فعالین،در اونجا هسته 50 نفره ،100 نفره ای را به وجود بیاورد، با هم وارد مسیرتظاهرات بشوند و به این ترتیب دور آن ها جمعیت شکل بگیرد. این پیشنهاد بسیار خوبی است که می شود که به خصوص بچه های فعال و سازمان دهنده راجع به آن برنامه ریزی داشته باشند ودرمسیرها این رو به اجرا بگذارند.

در شهرهای کوچک اگر هیچ مسیری از طرف حکومت نبود و مسیرهای سنتی راهپیمایی ها در آن شهر ها هم مد نظر نبود. بچه های دانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد که در هر شهری هم هست می توانند حرکت را از دانشگاه آزاد شروع کنند و یا حتی دور و بر دانشگاه راهپیمایی خودشان را انجام بدهند یا آنجا را مبدا حرکت قرار بدهند.

سر کار نمی رویم

در ارتباط با سیزده آبان این را هم بگویم که سوالاتی هست که آن روز چهارشنبه است و روز کاری است و صبح ممکن است که افراد سر کار باشند. درخواستی که قبلا هم من مطرح کرده ام و بسیاری از دست اندرکان خواهش شان از همه مردم هست که هر کسی، کارمند، کارگر، دانشگاهی، معلم، بازاری و کاسب آن روز اگر می تواند کار خودش را تعطیل کند. اگر می تواند مرخصی بگیرد یا به بهانه ای سر کار نرود. اگر کارش دست خودش است تعطیل کند و به راهپیمایی بپوندد که به این ترتیب یک نمایش بزرگ هم داشته باشیم از این که چگونه می توانیم کشور را تعطیل کنیم اگر اراده کنیم.

این که تا چهار و پنج بعد از ظهر که هوا تاریک می شود چه بکنیم هم موضوع سوالات دیگری است که تجربه نشان داده است که وقتی میلیونی به خیابان بیاییم بچه ها بعد از راهپیمایی و شعار دادن امکان را دارند که تظاهرات پراکنده خود را در سطح شهر انجام بدهند، پخش بشوند در سطح شهر و کنترل شهر را برای چندین و چند ساعت به دست داشته باشند. و این می تواند ادامه پیدا کند به شهرک ها و مجتمع های آپارتمانی که جمعیت انبوه و انباشته ای دارد و تا ساعت ها می توان مانور جنبش را داشت.

اعتراف عزیز جعفری

نکته دومی که می خواستم بگویم افشای اطلاعات سپاه که اطلاعات به خصوص اقتصادی بود که جز محورهایی بود که روز گذشته مطرح کردم برای برخورد با سازمان سپاه دیدیم در صحبت های آقای عزیز جعفری فرمانده سپاه ایشان حرفی را زده که شاید به نوعی افشای اطلاعات اقتصادی سپاه باشد.

ایشان مطرح کرده است که سپاه از طرف رهبری مسئول امنیت، آسایش و معیشت مردم است و و واقعا این لغت معیشت گویاست که سپاه چگونه در حال برنامه ریزی است که تمام ارکان اقتصادی را بگیرد. یک سازمان نظامی خودش را مسئول معیشت مردم و فعالیت های اقتصادی می داند.

این کار را ما را مهم تر و دقیق تر می کند برای افشا کردن اطلاعات شان و نشان دهیم چگونه سپاه در همه این فعالیت ها دست دارد.

دانشجوی شجاع شریف

نکته سومی که می خواستم بگویم که حتما در خبرها دیده اید این است که دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ، نفر المپیادی رشته ریاضی آقای محمود وحیدی نیا چگونه در حضور اقای خامنه ای از فرصت استفاده کرده و انتقادات جدی و مهمی را که در سطح جامعه مطرح است و بارها گفته شده رو در روی شخص اقای خامنه ای مطرح کرده است. من یاد این روایت از پیامبر اسلام می افتم که ایشان می گوید بالاترین جهاد گفتن کلمه حق نزد حاکم زورگو و سلطان جائر است.

این کار و تاکیدی که بیش از هزار نفر از حاضرین در ان جلسه بر این حرف های این دانشجوی عزیز گذاشته اند اگر راه انتقاد باز باشد چگونه اکثریت جامعه به عملکرد اقای خامنه ای انتقادات جدی و اصولی دارند که ایشان باید پاسخگو باشد.

شعارنویسی

نکته چهارم این است که از دانشگاه ازاد گرگان عکس هایی را بچه ها فرستادن که شعار نویسی را بچه ها در دانشگاه شروع کرده اند و همین طور از دانشگاه آزاد گچساران و توضیحاتی را داده اند و سوالی را داشته اند که چگونه ما مراحل بعدی را ادامه دهیم.

همان طور که قبلا هم صحبت شده، خود دانشجویان ما توضیح دادند که روز اول که شروع کردند تعدادشان کمتر بوده است و به تدریج بیشتر شده است . سوال شان است که چگونه توسعه بدهیم کارمان را ؟ مرحله بعد از شعار نویسی و پیدا کردن چند همراه و همفکر درست کردن شبکه های سه تا هفت نفره است که بتواند منظم ترکار کند . توسعه اول من این است که مطالعه را دستور کار اول خود بگذارند و دانش خودشان را از مبارزات بالا ببرند و مرحله بعدی می توانند اعلامیه هایی را به در و دیوار بچسبانند و پخش بکنند.

پرسیده اند که استاد هایی را داریم که از کودتا چی ها پشتیبانی می کنند ، اسامی آن ها افشا کنند و اسامی بسیجی ها افشا کنند و به تدریح برسانند به جایی که شعار دادن و هو کردن را بتوان در سطح دانشگاه اجرایی کرد و همزمان شبکه سازی در سطح شهر را بتوانند انجام دهند تا با افزایش تعداشان بتوانند حرکت را از سطح دانشگاه به شهر هم برسانند.

در این مورد سوال و عکس زیاد می آید ولی متاسفانه فرصت نیست این هم را نشان دهم ، شاید روزهای بعدی هم باز صحبت کنیم .

نکته پنجمی از شهر خوی نوشته اند برای ما که شعار نویسی را ما در این جا انجا داده ایم. سوال هم کرده اند درباره سفر آقای اردوغان به ایران که فرصتش در اینجا نیست شاید در فرصت دیگری در موردش صحبت کنیم و شبیه به همین سوالات کردند که چگونه توسعه بدهیم که در سوال های قبلی توضیح دادم.

نکته ششم یکی از کارگرهای گندله سازی گلگهر سیرجان نوشته که ما هم حقوق نگرفتیم واعتصاب کردیم و یک هفته وقت بوده و هنوز به ما جواب داده نشده که به نظر من بچه های سیرجان و کرمان هم باید فراموش نکنند و کارگرهای این کارگاه را پشتیبانی وکمک کنند.

مطلب آخر اینکه متن صحبت های من دوشنبه ها با اشکالات و تا خیر همراه هست که دوستانی که این کار را انجام می دهند کسی که دوشنبه ها را انجام می دهد با مشکل موا جه شده که انشا الله تا هفته ی آینده حل می شود.

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment