Saturday, November 21, 2009

چهارشنبه 27 آبان 2568

سلام

امروز چهارشنبه 27 آبان 88، 18 نوامبر 2009 میلادی

در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

اعتصاب عمومی در کردستان

امروز چهارشنبه در شهرهای مختلف کردستان سقز، بانه، مریوان، سنندج و سایر نقاط دعوت به اعتصاب عمومی شده و تعطیلی مغازه ها، بازار و اداره ها تا ظهر امروز و خوشبختانه جناح های گوناگون در کردستان در تفاهم با هم و هم دل و هم سو این دعوت را انجام داده اند . این بسیار آکسیون ، کنش سیاسی ، خوبی است و امیداورم این جناح ها پاسخ مناسبی هم از مردم شهر های کردستان دریافت کنند.

به نظرم این روشی که بچه ها در کردستان شروع کرده اند و به دنبال خشونت هایی که رژیم کرده و اعدام هایی که انجام شده امثال آقای فتاحیان، این روش اعتصاب یک روزه ، یک نوع پیشگامی و پیشتازی است در مبارزات جنبش سبز و می تواند تجربه بچه های کردستان به سایر نقاط هم سرایت کند و باید بعد از این کنش سیاسی که می کنند این تجربیات را ببینیم و اندازه بگیریم و باید گفت یک بار دیگر کردستان پیشتاز مبارزات آزادی خواهانه در سطح کشور شده است.

اعتصاب غذا در علم و صنعت

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در تهران اعتصاب غذا کرده اند برای خواسته هایی که دارند برخی صنفی، برخی سیاسی و شعار های جنبش سبز هم داده شده است در علم و صنعت و من همه این ها را مقدمه ای می دانم برای حرکت 16 آذر.

در قزوین هم آقای رسایی که پشیتبان آقای احمدی نژاد و دولت او ست در مواقعی حرف های بسیار تندی هم در حمله به مخالفین و حمایت از کودتاچی ها می زند، در دانشگاه قزوین آن چنان با برخورد دانشجویان مواجه شده که خودش بالاخره به صدا آمد و گفت در هیج جایی به اندازه قزوین تحقیر نشده است. به هر حال این برخورد بچه ها نشان داد پشتیبانان کودتاچی ها در میان مردم جایی ندارند.

ایران یکی از فاسد ترین ها

در گزارشی که سازمان شفافیت بین الملل داده است و بررسی ای که کرده از بین 170 کشور دنیا که بررسی شده اند ، ایران رتبه 168 را به دست آورده یعنی دو تا مانده به آخر، فاسد ترین کشورها در دنیا.

این موضوع به خوبی نشان می دهد فساد سازمان یافته ای که در اقتصاد ایران از بیت رهبری و سپاه پاسداران شکل گرفته و دولت دست نشانده ای مثل دولت آقای احمدی نژاد که دست سپاه را در همه جای کشور وارد کرده است تا چه اندازه فاسد است. همین طور وابستگی هایی که دولت و سازمان ها یش به اجنبی هایی مانند روسیه دارند. و این اقتصادی که تا بن دندان ناسالم است غیر از ناکارامدی چگونه فساد سازمان یافته ای را در کشور به وجود آورده است و چگونه تا پایین ترین رده های کشور را فاسد کرده است.

من فکر می کنم بحثی که درباره عدم مشروعیت سپاه می کردیم و عدم مشروعیت مالی یعنی فساد مالی ، فسادی که ده ها شرکت را سپاه تصرف کرده است، ایرانسل ، مخابرات ، کشتی سازی، گروه های مالی و سرمایه گذاری، بانک پاسارگاد این مجموعه که یک سرش هم در بیت رهبری است و همه آن ها با اجازه رهبری هم انجام شده نوع فسادی را در کشور به وجود آورده که اصلی ترین دلیل این کودتا ها ، سرکوب ها و آدم کشی ها هست و در تاریخ معاصر ما هم بی سابقه بوده است .

بدون شک از مشروطه تا الان، اگر نگوییم قبل از آن دولت و حکومتی با این درجه از فساد نداشته ایم . این موضوع است که ایران را به یکی از فاسد ترین کشور ها به لحاظ اقتصادی تبدیل کرده است.

نکته چهارم این است که آقای یدالله جوان مسوول بخش فرهنگی سپاه و کسی که به شدت از کودتا و کودتاچی ها حمایت می کرد و باید بگوییم از مهره های کودتا است در نشریه صبح صادق سپاه طی مقاله ای که نوشته حملات تندی به دولت آقای احمدی نژاد و یار ایشان یعنی آقای رحیم مشایی کرده است.

این شکافی که بین سپاهی ها و دولت آقای احمدی نژاد به وجود آمده است . از مدتی قبل شروع شده است. یعنی کودتاچی هایی که مردم را کشته اند ، تجاوز کرده اند و زندان کرده اند و این جنایت ها را آفریده اند تا یک دولت دست نشانده را سر کار بیاورند الان با خود آن دولت مشکل پیدا کرده اند ، احتمالا به این دلیل که دولت برخی جا ها به سازشان نرقصیده است ولی مهم تر از ان جاهایی که تضاد منافع پیدا کرده اند.

همان طور که قبلا گفتیم آقای احمدی نژاد دو تا نامه «کی بود کی بود من نبودم » برای اعلام برائت نوشته بوده به آقای خامنه ای که وقتی در جلسه شورای امنیتت کشور مطرح شده با واکنش تند فرمانده سپاه آقای جعفری مواجه شده و در حد فحش و داد زدن سر آقای احمدی نژاد کار بالا گرفته است.

به هر حال این شکاف به موازاتی که حرکت جنبش توسعه پیدا می کند و ناکارامدی دولت بیشتر می شود توسعه می یابد. و قتی مردم با کم کاری، با اعتصاب سفید ، اعتصاب به سبک ایتالیلیی با عدم همکاری با دولت و عدم سرمایه گذاری نارضایتی خودشان را نشان می دهند این ناکارآمدی های دولت تشدید می شود و این تضاد ها و شکاف ها توسعه پیدا می کند.

شانزده آذر

اما نکته آخری سوالی است که از بین همه سوالاتی که درباره 16 آذر هست انتخاب کردم که جواب بدهم که البته سوال مهمی است. یکی از دوستان پرسیده است که در روز سیزده ابان حکومت بسیار خشن برخورد کرد. شاید چند هزار نفر مجروح شدند. طبق لیستی که خود حکومت اعلام کرده 82 نفر هنوز در زندان اند و سوال این دوست ما این است که خوب فرض کنید ما 16 آذر هم در سطح همه دانشگاه ها حرکتی داشتیم بعدش چی؟ به کجا می رسیم؟

من در پاسخ این دوست عزیز مجبورم کمی از گذشته یاداوری کنم تمام بحث هایی را که داشتیم . تنها کنش سیاسی ما تجمع توی خیابان نیست و یا یک تظاهرات یک پارچه میلیونی که البته فیلم های بزرگ و زیبایی هم دارد که اگر سرکوب شد بگوییم کاری نمی توانیم بکنیم.

همان طور که بعد از سرکوب سی خرداد ما با تغییر تاکتیک شروع کردیم به شعار نویسی، تظاهرات پراکنده، الله اکبر گفتن، بوق زدن تو خیابان راهپیمایی سبز شب جمعه و آرام آرام نیرو هایمان را جمع کردیم و یک مرتبه وقتی 18 تیر به خیابان آمدیم دیدیم این ملت نترسیده و مقاوت ادامه دارد.

ادامه سرکوب 13 آبان وقتی در 16 آذر به شکل تظاهرات پراکنده انجام شود، انواع دیگر مبارزات را هم ما دنبال بکنیم. ما را آماده می کند برای مرحله بعدی که فردا راجع به آن صحبت خواهم کرد.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment