Saturday, November 7, 2009

سه شنبه 12 آبان 2568

سلام سه شنبه 12 آبان 1388 ،3 نوامبر2009

دو موضوع رو بیشتر امروز صحبت نمیکنیم، یکی چند خبر کوتاهه که پشت هم من میگم و بعد می ایم سراغ بحث 13 ابان و راهپیمایی فردا در سراسر کشور.

دانشگاه صنعتی شریف و کاشان

خبر اول اینکه در دانشگاه صنعتی شریف در تهران برای سومین روز پیاپی دیروز هم بچه ها تجمع و شعار و تظاهرات داشتند.

در دانشگاه کاشان به دلیل اینکه سه تن از دانشجوهارو در واقع ربوده بودن و دستگیر کرده بودن دانشجوها شلوغی و شعار و تجمع داشتند،

اخبار دبیرستان ها

در دبیرستان تزکیه در شهرارای تهران یکی از دانش اموزان برای من نوشته که چه جوری اونجا شعار دادن و تو رای گیری شعار نویسی کردن و نهایتا هم چگونه در واقع در مقابل بسیجی های مدرسه و اوردن ادم برای هفته بسیج شعار دادن، یک دبیرستان در اصفهان که اسمشو برای من ننوشتن چند نفر از دانش اموزاش برای من نوشتن که چجوری در اونجا شعارنویسی کردن و تعطیلی مدرسه به بهانه انفولانزا چجوری اتفاق افتاده و ار قصدشون برای شرکت در راهپیمایی 13 ابان نوشتن. از چندتا دبیرستان دیگه هم نوشتن که ما اگر نگذارند که بیایم و در راهپیمایی شرکت بکنیم تو خود مدرسه شعارهای 13 ابان خواهیم داد ولی سعی مونو میکنیم که بپیوندیم به تظاهرات 13 ابان.

اعتصاب کارگران

در کارخونه ایرالکو، الومینیوم سازی اراک، اعتصاب کارگران در اعتراض به نپرداختن دستمزدشون هست به خصوص اینکه این کارخونه از کارخانه جاتی است که بخشیش رو سپاه دست انداخته روش و صحبت از این هست که بسیاری از کارگرهارو اخراج بکنن و از کاز بیکار بکنن بنا بر این بحث کارخانه ایرالکو و سایر کارخانه جاتی که سپاه روش دست گذاشته رو روزهای اینده خواهیم کرد.

دانشگاه آزاد خمینی شهر

دانشگاه ازاد خمینی شهر هم از شعار نویسی برای من نوشتن و به خصوص فیلم بسیار زیبایی که یکی از دانشجویان زبل دانشگاه گرفته از حراست دانشگاه در حالی که داره شعارهارو پاک میکنه و فعالیت هایی که در اون دانشگاه شده و لغو امتیاز روزنامه سرمایه همزمان با اولین روزی که اقای رامین معلم در واقع فاشیزم اقای احمدی نژاد مسئولیت مشاوره مطبوعاتی رو گرفته است.

نکات مهم سیزده آبان

اما بریم سراغ بحث 13 ابان که اصل کار ما هست فردا و یک روز تاریخی دیگه ای که میشه گفت پیشاپیش تبدیل به یکه از نقاط عطف این جنبش خواهد شد.

من همون پیشنهادهای سادهای رو که برای روز 13 ابان قبلا راجع بهش صحبت کرده بودیم یک بار دیگه مرور میکنم به اضافه اخرین بحث هایی که مطرح شده. موضوع اول، توصیه اول شناختن مسیر راهپیمایه. در تمامی شهرستانها و در تهران مسیرهایی رو که حکومت اعلام میکنه ما به دلیل امنیت دنبال می کنیم مگر اینکه در جایی مسیری اعلام نشده باشه یا مثل بچه های اهواز خودشون تصمیم گرفتن با همدیگه که به دلیل گرمای هوا ساعت 5 بعد از ظهر از اول خیابون نادری حرکت بکنن، اما اگر در جایی مسیر اعلام شده توسط حکومت نباشه ما دانشگاه دولتی یا دانشگاه ازاد اون شهر رو مرکز میکنیم برای اینکه در اونجا تجمع و سپس راهپیمایی باشه،

مسیرها در تهران

این از مسیرها اما در تهران از میدون هفت تیر به طرف سفارت سابق امریکا در خیابان طالقانی و از دانشگاه امیر کبیر اول خیابون سمیه به طرف همون خیابون طالقانی و سفارت سابق امریکا مسیرهایی است که حرکت مردم انجام میشه اما با توجه به حرف های اقای رادان و سایر مسئولین سرکوب کودتاچی ها و اخباری که رسیده احتمال زیادی داره که دور سفارت امریکا بخواهند از این سبز علوی یا سایر ادم های دست نشونده خودشون رو بچینن،

دستور العمل ما همین است که درگیر نمیشیم به هیچ وجه، پخش میشیم و تظاهرات رو به اقصی نقاط میبریم و پراکندش می کنیم با شعارهای خودمون و اون وقت تمامی سطح شهر در اختیار خود ماست. به هر حال مسیری که میخوایم حرکت کنیم برای ما اهمیت داره که امروز که سه شنبه هست بشناسیم با گروهی که سازماندهی کردیم و حرکتی که می خواهیم بکنیم.

محل های مناسب فیلم و عکس

نکته دوم استقرار در محل های مناسب برای فیلم و عکس و پخش اعلامیه و سایر قضایاست. در هر مسیری که در نظر گرفتیم جه اطراف دانشگاه دولتی یا ازاد، چه مسیرهایی رو که دولت اعلام کرده، چه اطراف سفارت امریکا بسیار مهمه که محل هایی رو برای فیلم، عکس و سایر فعالیت هایی که لازمه که کسی مارو نبینه از اونجا مثلا اعلامیه ای رو بریزیم یا شعاری رو پخش بکنیم قبلا شناسایی بکنیم و پیشاپیش در اونجا مستقر بشیم قبل از ساعتی که تظاهرات میخواد انجام بشه.

با هم بودن و جدا نشدن از همدیگر

نکته سوم جدا نشدن از یکدیگره، همون شعار نترسین نترسین ما همه با هم هستیم، زن و مرد، پیر و جوون، کودک و مرد، هر مقدار که با هم بیشتر باشیم، به هم دست هارو زنجیر کرده باشیم قدرت مارو افزون میکنه و ضمنا به راحتی صف ما رو از صف کودتاچی ها و مزدورهای حکومت جدا میکنه. تمرین کردن اینکه با هم حرکت کنیم و شعارهایی که بارها راجع بهشون صحبت شده الان هم به قدر کافی اعلامیه و اطلاعیه های اینترنتی و غیر اینترنتی راجع بهش پخش شده قدرت مارو افزایش میده.

آوردن اتوموبیل در خیابان ها

نکته چهارم اوردن اتومبیل و حضور در خیابانهاست. این تاکتیک رو مثل یکی دوتا کار دیگه که باید گفت که از مشخصات جنبش سبز در ایرانه و به احتمال زیاد بعدها در کتاب های مبارزات بدون خشونت به عنوان فعالیت ها و ابتکارات ایرانی ها نوشته خواهد شد در تظاهرات قبلی کار کرده و اون اینکه اتومبیل ها میتوانند در خیابانها ترافیک سنگین ایجاد کنند و مثل سواره نظام تظاهرات و جنبش باشن، به خصوص اینکه در مسیرهایی بایستن توی خیابونا و ترافیک ایجاد کنن که جابه جایی کودتاجیا و سرکوبگرارو سخت بکنه، مقرهای سپاه رو که از اونجا میدونین نیروهای سرکوبگر ممکنه جا به جا بشن در اون مسیرها اگر شناسایی بشه بیشتر اتومبیل باشه موثره، خود بوق زدن و امثالهم به هر حال روشی است که میتواند کمک بکنه حفاظت از تظاهر کنندگان ضمن اینکه اگر در سطح شهر پخش بشیم صحبت از این هست که از صبح ساعت ده و نیم یازده که شروع میکنیم تا غروب شهر در کنترل تظاهر کننده ها خواهد بود اتومبیل ها میتونند دراین تجمع عمومی نقش بزرگی بازی بکنند.

وقت شناسی

نکته پنجم سر ساعت امدنه، صحبت از این هست که ده و نیم صبح تا یازده حد اکثر از محل هایی که در هر شهری قرار است تجمع باشه همه حضور داشته باشن و اگر کسانی دیر بیان یا زود بیان این خطر هست که اونهایی که منفرد واقع میشن ضربه بخورن، بنا بر این سعی کنیم که سر وقت اونجا باشیم.

مراقبت از همدیگر و دستگیر نشویم

نکته ششم ندادن دستگیریه، باید که همه از همدیگه مراقبت کنن و اگر سرکوبگرا بخوان دستگیر بکنن، کسی از صف جا بمونه بقیه باید فورا به کمکش بیان، خمعیت زیر پنجاه نفر صد نفر نباشه به خصوص وقتی پراکنده میشیم برای اینکه امکان ابن هست که گرگ ها بره های جدا افتاده از گله رو شکار بکنن بنا بر این همه بایدبا هم باشیم و به گرگان درنده اجازه دستگیری ندیم و از تاکتیک ها استفاده کنیم.

داشتن علامت ها مثل عکس شهدای جنبش

نکته اخر همراه داشتن پاره ای علامت ها به خصوص عکس شهدای جنبشه، حتی میشه عکس شهدای جنبش رو روی صورت گذاشت، اگر خطری نباشه علامت سبز یا دستپوش سبز و امثالهم که میتواند به ما کمک بکند در اینکه هر چه بیشتر جمعیتمون رو جدا بکنیم نشون بدیم و با شعار ها و علامتهایی مثل وی یا علامت های دیگه جنبش صف خروشان مردم رو ترسیم بکنیم. ،

شاد و پیروز ، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment