Saturday, November 7, 2009

شنبه 16 آبان 2568

سلام،
شنبه 16 آبان 88، 7 نوامبر 2009 میلادی

امروز راجع به سه موضوع صحبت می کنیم.
تهدید فعالان خارج از کشور

موضوع اول مربوط است که به سخنان یکی از سرداران سپاه که مشخص نیست پیشینه ی وی چه بوده و اصلا ایشان از کجا پیدایشان شده است. ایشان در سخنانی فعالان سیاسی خارج کشور را تهدید کرده است. زمانی که من از این موضوع با خبر شدم یقین پیدا کردم که این آقایان اعصابشان را از دست داده اند و این اتفاقا مکانیزم خاص این گونه مبارزات است به طوریکه به موازات اینکه جنبش حرکت می کند طرف مقابل یعنی کودتاچی ها دست به اشتباهات پی در پی می زنند و به همان اندازه که حرکت جنبش موثر است اشتباهات آنها نیز در سقوطشان تاثیر می گذارد. یک نمونه از اشتباهات هم همین مورد است.

این آقای سرداری که چند نفر از فعالان خارج کشور را تهدید کرده است گویی به چند نکته بی توجه بوده، یکی اینکه قرار کودتاچیان این بود که سپاه را تبدیل به دست نامرئی بکنند اما با این سخنان تهدید آمیز سپاه کاملا مرئی و بی پرده اعلام کرده که این ما هستیم که در برابر مردم قرار گرفته ایم--این همان موضوعی است که ما هم می دانستیم و آن را دنبال می کردیم. در واقع با این موضع گیری سپاه از پشت پرده بیرون آمده است. نکته ی بعدی این است که در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای فعالانی که از سوی این آقای سردار مورد تهدید قرار گرفته اند این سپاه است که باید پاسخگو باشد. حتی اگر این فعالان دچار یک بیماری ساده هم بشوند انگشت اتهام به سمت سپاه نشانه خواهد رفت چرا که یک مقام رسمی سپاه این سخنان را اعلام کرده و همه ی دنیا هم از این تهدید با خبر شده اند. هیچ سازمانی هر چقدر هم احمق و نادان باشد چنین موضع گیری نمی کند و این است که می گویم آقایان اعصابشان را از دست داده اند.

نکته ی بعدی در این رابطه این است که فعالانی که از سوی این آقای سردار مورد تهدید قرار گرفته اند از مبارزان باسابقه ای هستند که خیلی از آنها زندان همین آقایان را نیز تجربه کرده اند، معادل این فعالان اکنون در داخل ایران در زندان ها هستند و با وجود همه ی فشارها در برابر بازجوهایشان ایستاده اند و تسلیم نشده اند. حال این آقای سردار گمان کرده است که اگر ایشان چیزی در ایران بگوید این فعالان باسابقه در خارج کشور خواهند ترسید که البته این گونه نیست. فقط باید به ایشان با این ضرب المثل پاسخ گفت که شما "قاچ زین را بگیر، اسب دوانی پیشکشت"!

شمایی که نیروهایتان از ترس با چهره ی پوشیده به خیابان می آیند مراقب خود باشید که کتتان را در خیابان از تنتان درنیاورند!
به هر حال با این موضع گیری برای من مسجل شد که با حریفی مبارزه می کنیم که به قول جوان ها اعصاب ندارد و مرتکب اشتباهات پی در پی می شود.


استخدام مزدوران

موضوع دوم امروز این است که مشخص شده است طرح استخدام مزدور از سوی کودتاچیان برای مقابله با مردم در روز 13 آبان ظاهرا از سوی آقای نقدی مطرح شده بوده است. این کار یادآور اقدام استعمارگران اروپایی است که در اواخر دهه ی 50 و 60 میلادی برای جنگ در آفریقا مزدور استخدام می کردند. حال سپاه نیز چون با کمبود نیرو مواجه بوده است دست به استخدام مزدور زده و به هر یک مزدور نیز از 400 هزار تومان تا 1 میلیون تومان پول پرداخت کرده است. جدای از این برای دستگیری هر یک نفر از مردم نیز 250 هزار تومان به این مزدوران پرداخت کرده اند و به همین دلیل است که تعداد دستگیری ها در روز 13 آبان افزایش یافت. این مزدورانی که سپاه به خدمت می گیرد نه ایمان و باوری دارند و نه انظباطی و فقط در ازای پول به خیابان می آیند. این کمال ورشکستگی سازمانی به نام سپاه است که دست به این روش ها می زند که نتیجه اش انزوای بیش از پیش سپاه و کودتاچیان در افکار عمومی جهان است. به گفته ی یکی از فعالان خارج کشور که بازتاب رسانه ای 13 آبان را دنبال کرده بود، حرکت مردم در این روز بیش از روز قدس در جهان انعکاس پیدا کرده است. البته دلایلی همچون اهمیت تاریخی 13 آبان برای دنیا، شعارهای جذابی که از سوی مردم مطرح شد و مسایلی از این دست در افزایش بازتاب حرکت مردم در روز 13 آبان نقش داشت اما یکی از مهمترین دلایل خشونت سپاه بود که به دست همین مزدوران صورت گرفت که با حجم گسترده ای از فیلم ها و تصاویری که از سوی مردم داخل کشور ارسال شد مورد توجه افکار عمومی دنیا قرار گرفت و اکنون مردمی که این صحنه های خشونت بار را دیده اند از دولت های خود می خواهند که به سپاه و دولت کودتا فشار بیشتری بیاورند. این موضوع یعنی طرح مزدورگیری سپاه بیش از پیش اهمیت مشی که در دستور کار خود داشتیم یعنی افشای فعالیت های اقتصادی شرکت های مختلف سپاه که همچون اختاپوس و سرطان در اقتصاد کشور ریشه دوانده است را نشان می دهد. سپاه به واسطه ی همین شرکت ها وفعالیت هاست که اقتصاد کشور را غارت کرده و از قبل آن دست به استخدام مزدور می زند و آنها را روانه ی خیابان ها می کند تا زن و فرزند مردم را مورد تعدی قرار بدهند. این نشان می دهد که بیش از پیش می بایست طرح افشای فعالیت های اقتصادی سپاه را جدی بگیریم، ضمن این که در کنار آن تصاویر و فیلم های مزدوران را نیز همچون گذشته باید تهیه کرده در معرض دید افکار عمومی بگذاریم. به هر حال این مزدورها هم می خواهند پولی را که از این راه به دست آورده اند را خرج کرده و گذران زندگی کنند اما با افشای چهره و هویت آنها دیگر این امکان از آنها سلب شده و دیگر نیز جرات نخواهند کرد که به خاطر پول دست تعدی و خشونت به مردم دراز کنند.
آکسیون ماه محرم

نکته ی سوم امروز مربوط است به آکسیون ما در ماه محرم. البته ما 16 آذر را در پیش رو داریم اما این بحث هم مطرح شده است که ضمن اینکه در 10 روز اول ماه محرم حرکت های خود را انجام داده و در روزهای تاسوعا و عاشورا آن را به اوج می رسانیم از ظهر عاشورا و برای شام غریبان در خیابان ها نشسته و با یک بسیج عمومی دست به تعطیل عمومی در کشور بزنیم. بعد از 13 آبان مشخص شد که جنبش سبز دیگر یک طفل تازه به دنیا آمده نیست، حال دیگر این جنبش تبدیل به نوجوانی شده است که خیلی تجربه اندوزی کرده و بارور شده است. ولی برای تحقق آکسیونی که برای شام غریبان مطرح شده است نیاز به این است که در سمت جنبش، ما رشد جغرافیایی و رشد در طبقات مختلف اجتماعی و همچنین رشد کیفی داشته باشیم و در سمت کودتاچیان نیز باید مشروعیت زدایی سپاه از نظر اخلاقی، مالی و سیاسی تشدیده شده و اختلاف های درونی سپاه نیز افزایش یابد که باعث فلج شدن این سازمان شود و به حدی از ناتوانی برسد که ما بتوانیم آکسیون نهایی خود را به مرحله ی اجرا بگذاریم. هر چند که اینها دور از دسترس ما نیست ولی یک دریا کار داریم تا به آن مرحله برسیم. فردا راجع به این موضوع و سرفصل های مطرح شده بیشتر صحبت کرده و جمع بندی آن را به روزهای آتی موکول خواهم کرد.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V

No comments:

Post a Comment