Wednesday, November 11, 2009

سه شنبه 19 آبان 2568

سلام، سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸

10 نوامبر 2009 میلادی

راجع به چهار موضوع صحبت می کنیم:

صحبت های آقای موسوی

موضوع اول اینکه اقای مهندس موسوی مصاحبه مفصلی با سایت جماران کرده و مسائل مختلفی رو مطرح کرده که توصیه میکنم حتما نگاهی بکنید و بخوانید برای اینکه از دیدگاه های مختلف و زوایای مختلف مسائل رو ایشون حلاجی کرده و نگاه کرده و شکافته ولی من روی یکی از نکات ایشون فقط میخواهم تاکید بکنم

و اون اینکه به درستی ایشون انگتشت گذاشته بر اینکه دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسائل مالی کشور، درپروژه های بزرگ کشوراین مسیری است که فاجعه درش به وجود می اید، فساد به وجود می اید و تاکید هم کرده که این چیزی هم نبود که اقای خمینی رضایت داشته باشه به اون و اقای خمینی تا زنده بود اجازه چنین کاری رو نمی داد. به هر حال به نظرم این نکته ای که اقای مهندس موسوی دست گذاشته باید قابل توجه اون بخشی از سپاه باشه که از الودگی جمعی سردار رانت خور و سودجو دارن صدمه میبینن و ابرویی که از سپاه رفته به دست عدهای خاص تمام سپاهی هارو بد نام کرده و با تاکید اقای مهندس موسوی به درستی این خلاف مشیی است که سپاه از زمان تاسیسش و حد اقل در زمان اقای خمینی داشته است.

اعدام احسان فتاحیان

نکته دومی که می خواستم بگم مساله اعدام احسان فتاحیان در سنندج هست که اعلام شده روز چهارشنبه ممکن است که این جوان مبارز رو اعدام بکنند. به جرم محارب بودن و یا هر چیز دیگه ای که بخوان بگن به هر حال فرقی نمیکنه اعدام اعدامه و محکومه و به هر دلیل و بهانه ای هیچ کس رو نباید اعدام کرد به خصوص اینکه حکومت جمهوری اسلامی وقتی که به اقلیت های دینی و قومی و نژادی مملکت ما میرسه به شدت خشن میشه.

هر رفتاری رو که ممکن است احیانا در تهران و اصفهان و شیراز و مشهد با شهروندان این کشور داشته باشه وقتی که به اذربایجان یا کردستان یا بلوچستان یا بخش هایی از خوزستان نزد هموطنان عرب ما میرسه چند برابر خشن تر، وحشی تر و سختگیر تر میشه. وظیفه همه ماست که اعدام رو محکوم کنیم و وظیفه همه ماست که پشتیبانی بکنیم از هموطنانمون چرا که همه ما الان در یک مبارزه ملی و میهنی با کودتاچیان سرکوبگری درگیر هستیم که خشونتشون حدی نداره و این خشونت رو نسبت به اقلیت های قومی، نژادی و دینی ما چند برابر اعمال میکنند

و من باز هم میخوام تاکید بکنم که تمام ما در ایرانی بودن مشترکیم و دوستان ما در مناطقی مثل کردستان یا اذربایجان یا خوزستان یا بلوچستان و امثالهم ما هم باید به کمکشون بریم، دفاع کنیم از حقوقشون و اونها هم باید این رو توجه داشته باشن که احقاق حقشون فقط از طریق مشارکت در این حرکت ملی ممکنه و به پیروزی رسیدن جنبش سبز که بتواند کودتاچیارو به پایین بیاره و در کشور دموکراسی رو جایگزین بکنه، ازادی رو جایگزین بکنه چون تنها در اون مسیره که میتوان ازادی هارو در مناطق مختلف ایران توسعه داد و حاکمیت ملی رو برد به کوچکترین نواحی کشور و نهادهای انتخابی رو در همه جا مستقر کرد.

تولد دوباره جنبش دانش آموزی

اما نکته سومی که میخواستم بگم این تظاهرات سیزده ابان امواجی که از ایران در خیابانهای تهران و سایرشهرهای دیگر ایران به حرکت در امد ، در دانشگاه ها به حرکت در امد، در مدارس به حرکت در امد به قول یه کسی نوشته بود که سیزده ابان اسال رو باید نقطه تولد جنبش دانش اموزی ایران هم نامید چرا که در بسیاری از مدارس شعارهای جنبش سبز داده شد و حرکت دانش اموزها اغاز شد، این امواجی که از همه جای ایران حرکت کرد کماکان دردنیا داره تاثیر خودشو میگذاره تازه به بعضی از بخش های سیاسی و مطبوعاتی دنیا رسیده و تاثیر خودش رو داره میگذاره. هم دنیارو متحیر کرده از اینکه جنبشی به این بزرگی با همه این سرکوبها چگونه مقاومت میکنه و روز به روز هم قوی تر و نیرومندتر میشه و در زبان های دیپلماتیک در این چند روزه من بارها دیدهام که مطرح میکنند که تازه فهمیدیم که این جنبش سرکوب شدنی نیست و عمق جامعه ایران چگونه حرکت کرده، پتانسیل های درون جامعه چه جوری نارضایتیش رو ابراز کرده و اشکار شده و هم اینکه شعارهایی که در سیزده ابان داده شد داره تاثیرش رو در دنیا میگذاره. این سیاست مستقل ملی جنبش که شعار نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی رو داده مورد بحث قرار گرفته و خیلی از مطبوعات و محافل سیاسی و اون شعار اوباما یا با اونا یا با ما تاثیرشو در امریکا حداقل گذاشته و اقای اوباما زیر فشار مخالفینش قرار گرفته. امروز اقای مک کین سناتور جمهوری خواه که رقیب انتخاباتی اقای اوباما هم بود در یک انتقاد تند از اقای اوباما مطرح کرد در مصاحبه با سی ان ان که وقتی که مردم ایران در خیابونها میگویند یا با اونا یا با ما اقای اوباما باید که سمت مردم ایران رو انتخاب بکنه و تعبیر زیبایی که ایشون به کار برد این بود که ما باید در سمت پیروز تاریخ بایستیم. وقتی ندا در خیابانهای تهران کشته شد جلوی دوربینهای تلویزیونی اقای مک کین گفت که این شروع پایانی است که تاریخ رو نشون میده و ما باید در سمت تاریخ بایستیم. به هر حال انچه که مردم ما حرکت کردند تاثیراتش رو دائما در محافل سیاسی دنیا میگذارد که من بحث مفصلش رو میگذارم احتمالا برای برنامه های صدای امریکا، به خصوص اینکه با این فشارها اقای اوباما حرفهایی رو زده که باز هم به نظر من نا کافیه وبیش از اینها باید به انچه که ملت ایران بابتش مبارزه میکنه احترام بگذارند و وقتی که دنیا کلاهشو به احترام برداشته تمام سیاستمدارها باید چنین کاری رو انجام بدن از جمله رئیس جمهوری امریکا.

آمادگی برای آکسیون نهایی

اما نکته اخری که میخواستم صحبت بکنم مساله ادامه بحث دیروزمونه و اون اینکه وقتی که تصمیم بگیریم به سراغ اکسیون نهایی بریم در سمت جنبش صحبت کردیم چگونه باید رشد بکنیم، چه چیزهایی رو بایدانجام بدیم تا بگیم امادگی داریم و در سمت مخالف در سمت سپاه اون یرداران رانت خور و خونریزی که حاکمین چگونه باید مشروعیت زدایی بکنیم، شکاف و فرسایش بدیم و فلج سازی بکنیم.

اما در بخش مشروعیت زدایی، مشروعت زدایی از انواع اخلاقی و دینی، مشروعیت زدایی سیاسی و مشروعیت زدایی مالی. باید نشون بدیم این کسانی که دست در خون مردم کردن و سپاه رو اینطور در کنترل گرفتن و دارن با یک ملت مقابله میکنن اینها هیچ پایه دینی ای ندارند و جنایات و تجاوزاتی که کردند هیچ پایه اخلاقی هم ندارد

. به لحاظ سیاسی هم این ادم ها در واقع انتخابات قانونی کشور رو سرکوب کردند و تمام ساختار خود فعلی فعلی جمهوری اسلامی رو هم زیر سوال بردند و در واقع با تمام تعاریف رایج دنیا وقتی اسلحه رو وارد مناقشات سیاسی کردند یک کودتای نظامی کردند و این کارشون هیچ مشروعیت سیاسی ای براشون نمیاره.

بحث مالی سپاه

و نکته اخری بحث مالیه، بحث مالی اونجاییه که هم بدنه اصلی سپاه رو که محرومند از این پول و بخور بخوری که چندتا سردار در اون راس کردن در واقع بدنام کرده، هم پیشینه کسانی رو که شهید شدند در این سپاه در راه این مملکت بدنام کرده و هم اینکه اقتصاد مملکت رو فلج کرده و صحبت از میلیاردها میلیارد تومان و دلاری است که اینها حیف و میل کردند. توان اقتصادی کشور رو پایین بردن که من حالا به تدریج در روزهای بعد به این خواهم پرداخت، هم بحث مخابرات و هم مسائلی مثل بانک پاسارگاد که در بیت رهبری یک سرش هست و چگونه مثل اختلپوس از طریق این بانک به همه جا دست انداختند. به هر حال سوالاتی هم شده راجع به اینکه چرا سپاه ناگزیره که پهن بشه و مدیریت های مختلف رو دست بندازه که میماند یرای بحث فردامون.

تا فردا شادو پیروز و موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران وایرانی

No comments:

Post a Comment