Sunday, November 22, 2009

یکشنبه 1 آذر 2568

سلام

اول آذر 88 و 22 نوامبر 2009

درباره پنج نکته صحبت می کنیم.

سالگرد فروهرها

نکته اول، سالروز شهادت داریوش و پروانه فروهر فرا رسیده است و این که این بزرگان جنبش ملی ایران و این افتخارهای مبارزات ایران را مثل هر سال، در سال روز شهادت شان یاد و خاطرشان را گرامی می دارند. به همین مناسبت در بیانیه ای 236 نفر از فعالان ملی و مذهبی به درستی خشونت ورزی حکومت را محکوم کرده اند و بر حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت پافشاری کرده اند .

فیلم شماره دو مهندس موسوی

نکته دوم این که آقای مهندس موسوی، ویدئوی شماره دویی را منتشر کرده اند که در این فیلم بیست دقیقه ای ایشان درباره چند موضوع صحبت کرده اند: موضوع اول این است که ایشان خشونت ورزی حکومت را برای ایجاد ترس قلمداد کرده و گفته است این طور لشگرکشی که در روز 13 آبان شد بی نظیر است. ایشان مجددا تاکید کرده بر حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت و این که در دام حکومت نمی افتیم برای این که حکومت می خواهد ما را به خشونت ورزی بکشاند. همین طور ایشان تاکید کرده بر این که تا پایان بر سر اصول مان ایستاده ایم و از حرف مان بر نمی گردیم که انصافا این پایمردی مهندس موسوی در قولی که به ملت ایران برای حفظ رای آن ها داده است در خور تحسین است و این که قانون اساسی حداقل خواسته ای است که هر فردی دارد و این که البته هر کسی هر نظر و اعتقادی داشته باشد می تواند در کنار دیگران حرکت کند.

یارانه ها

یک بخش از مصاحبه اش را هم ایشان به یارانه ها و لایحه دولت اختصاص داده است و تاکید کرده است حذف یارانه ها باید با افزایش درآمد مردم متناسب باشد چرا که فشار تورمی بالایی دارد و تاکید بر شفاف سازی 300 میلیارد دلار در طول دولت نهم که هرگز گزارش درستی به ملت ایران داده نشده است. به خصوص که مطرح شده 40 هزار میلیار تومان هم بانک ها طلب دارند که نمی توانند وصول کنند و این همان باز شدن دست بخشی از سرداران سپاه و وابستگان دولت در اعضا و جوارح اقتصاد کشور و غارتی است که از پول مملکت شده است.

من می خواهم یک نکته ای را روشن کنم برای آن کسانی که ممکن است بخواهند هنوز مقایسه کنند حکومت ولایت فقیه اقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد را با حکومت حضرت علی . تاریخ از حضرت علی نقل می کند که شاید مهمترین کاری که در 1400 سال پیش کرد این بود که به مردم جرات و جسارت سوال کردن و مخالفت با حکومت را داد .

هر حکومتی که بخواهد تبلیغ کند که دینی است باید این را به ملت ایران پاسخ دهد که 300 میلیارد دلار نفت چگونه هزینه شده است و بیش از هشتصد شرکت زیر نظر سپاه و بنیاد هایی که زیر نظر بیت رهبری است چگونه هزینه می کنند. اما در حال حاضر به جای پاسخ گویی به ملت ، اسلحه می کشند ، کودتا می کنند و آدم می کشند و رای مردم را می دزدند که دزدی هایشان را پنهان کنند.

دستگیری فعالین دانشجویی

نکته سومی که می خواستم بگویم این است که شش نفر از دانشجویان دانشگاه علامه را دستگیر کرده اند و 18 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز را. همین طور ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی را به کمیته انظباطی صدا کرده بودند ولی از آنجا نیروهای امنیتی بیرون دانشگاه دستگیرشان کرده اند و دانشجویان دانشگاه شیراز هم نشریه ای به نام شب نامه اعتراض منتشر کرده اند که بسیار زیبا در آن نوشته اند که این نشریه برای همه بی خدا ها و با خدا ها چپ ها و راست ها، لیبرال ها و مذهبی ها و خلاصه برای همه است ابتکار جالبی هم کرده اند اسم رییس دانشگاه و رییس حراست را به عنوان مسوولین نشریه نوشته اند و در آن توضیح داده اند که پای حق دانشجوها ایستاده اند. دخالت نهاد های امنیتی را در دانشگاه محکوم کرده اند و امروز یک شنبه دعوت به یک اعتصاب عمومی کرده اند و این که دانشجویا ن در دانشگاه حاضر شوند اما سر کلاس ها نروند .

افزایش خشونت حکومت

نکته دیگر این است که حکومت خشونت را در دانشگاه افزایش داده اند و هر کسی را که به نظر می رسد ممکن است فعال دانشجویی باشد دارد دستگیر می کند. به زندان محکوم می کند مثل سعید حبیبی . به خیال این که با این کار می تواند جنبش دانشجویی ایران را سازمان ناپذیر کند و از فعالیت های دانشجویی جلوگیری کند . همان خیال باطلی که در قبال کل جنبش سبز داشت. من باز هم باید به نوابغی که در سپاه و دستگاه های امنیتی نشسته اند بگویم که «عرض خود می برند و زحمت ما می دارند» .

جنبش دانشجویی سازمان دهی از پایین به بالا دارد دستگیری فعالین تاثیری بر آکسیون های دانشجویان ندارد. در 16 آذر خواهند دید چگونه جنبش دانشجویی کنش سیاسی خودش را برگزار خواهد کرد.

همین طور برقراری نوعی از حکومت نظامی در سنندج و سایر شهرهای کردستان، باز هم تکرار همان روش انحصاری است که این کودتا چی ها بلد هستند . توسل به خشونت برای ترسانیدن مردم در حالی که در این پنج ماه دیدند که تاثیری ندارد و خشونت ورزی مردم را شجاع تر می کند

اعدام زمانی

اما نکته چهارم، محمدرضا علی زمانی که به اعدام محکوم شده بود در دادگاه تجدید نظر هم متاسفانه این حکم را ابرام کردند. این پیش پای ما اعتراض به حکم اعدام هر کسی ، از جمله محمدرضا علی زمانی، را می گذارد و جالب است این فرد در اسفند سال گذشته دستگیر شده اما برخی از اتهامات او معطوف به فعالیت های بعد از انتخابات است.

نکته اخر هم برگزاری مراسم هفتگی مادران داغدار در پارک لاله بود که نیروهای سرکوبگر می خواستند جوانی را دستگیر کنند و مادران به همان روش درست مقابله، دور او را گرفتند و نیروهای سرکوبگر ناچار شدند بروند. اماخانواده زندانیان سیاسی هم فردا دوشنبه جلو دادستانی کل کشور دعوت کرده اند ؛ چون پنجم ماه ذیحجه هم هست، با پوشیدن لباس احرام به نشانه قطع تعلقات از دنیا در آنجا تجمع خواهند داشت و یک خواست روشن دارند و آن هم این که «زندانی سیاسی – آزاد باید گردد» به نظرم هر کس می تواند فردا دوشنبه خانواده زندانیان را همراهی کند .

تا فردا شاد و پیروز و موفق باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment