Saturday, November 28, 2009

جمعه 6 آذر 2568

شش آذر 88، 27 نوامبر 2009 میلادی

امروز جمعه درباره شش موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول، تجمع روز گذشته بسیجیان در مصلی تهران بود که نشان می دهد از خیر استادیوم صد هزار نفری گذشته اند چرا که بیش از چند هزار نفر نمی توانند جمع کنند و در نتیجه در همان مصلی تجمع کردند. نکته جالبی که در خبر ها بود این بود که پاره ای از تاکسی ها و شخصی ها از سوار کردن بسیجی ها خودداری کرده اند و به نظر من این یکی از بهترین انواع مقاومت منفی است که هم تاثیر روانی خیلی خوبی دارد و هم این که نوعی از همبستگی را به وجود می آورد و این که یک جبهه جدید امنیتی برای کودتاچی ها ایجاد می کند که از حالا چطور برخورد بکنند با تاکسی ها یا شخصی ها که حاضر به سوار کردن آن ها نیستند.

و نکته جالب دیگر این که امروز که جمعه بوده قرار بوده آقایون هفت میلیون نفر را به خیابان ها بیاورند همه ما نشسته این ببینیم ، این هفت میلیون نفر که با خانواده هاشان سی میلیون نفر می شوند چگونه در سطح کشور حرکت خواهند کرد. برای ما خیلی جالب است که از صد هزار نفر به دو سه هزار نفر در مصلی رسیده اند حالا باید ببینیم این هفت میلیون نفر به چند نفر می رسد.

نکته دوم این که آقای بهزاد نبوی به دلیل مشکل قلبی که داشته در سی سی یو بیمارستان بستری شده است و آقای مهندس موسوی و خانم رهنورد هم از ایشان عیادت کرده اند و همه ما بر خواست آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنیم.

نکته سوم این که جایزه آزادی برای خلاقیت به محسن مخملباف برای کارهایی که در افغانستان انجام داده و سایر خلاقیت های هنری اش در کشور انگلستان تعلق گرفته و محسن مخلبلف هم همراه با متنی زیبا هم مبلغ جایزه را وقف کسانی کرده که به دلیل سرکوب های حکومت آواره شده اند و خود جایزه را هم هدیه کرده به آیت الله منتظری با این تاکید که او پدر معنوی جنبش سبز است و او کسی است که در یک قدمی رهبری کشور به دلیل این که بر سر اصول ایستاد و با اعدام زندانیان در سال 1367 مخالفت کرد و در مقابل آقای خمینی ایستاد از سمت اش برکنار شد و دنیا را پشت سرش انداخت به خاطر دفاع از اصولی که دارد.

این حرکت محسن مخلباف تاکیدی است بر این واقعیت که شخصیت آیت الله منتظری شخصیت منحصر به فرد و بزرگی در تاریخ معاصر ماست که در جنبش سبز هم آیت الله منتظری این شجاعت، استقامت و صراحت اش را به خوبی نشان داده است.

نکته چهارم این که آقای مهندس امیر انتظام در نامه بسیار زیبایی ضمن تشکر از حنا مخملباف که جایزه اش را به مهندس امیر انتظام اهدا کرده بود یکی دو نکته زیبا را مطرح کرده است و آن این اولاً 25 سال زندان نبوده بلکه سی سال زندانی کشیده است و حرف او از اول و در واقع جرم او این بوده که صحبت از جدایی دین از سیاست کرده و تاکید کرده هنوز بر این حرف استوار است به نظر من همان طور که بچه های دانشجو به آقای امیر انتظام «عباس ماندلا» می گفتند ، این اسوه مقاومت که با سابقه ترین زندانی سیاسی کشور ما است در واقع ماندلای کشور ماست. و این نامه نشان می دهد چگونه این مرد بر اصول خود ایستاده است علی رغم این ظلم بزرگی که طی سی سال به او رفته است.

نکته پنجم این که دانشجویان ونزوئلایی، تظاهراتی را در اعتراض به سفر آقای احمدی نژاد به ونزوئلا و اعلام همبستگی با مبارزات ملت ایران کرده اند و از این حیث بسیار قابل توجه است که حتی در کشوری مثل ونزوئلا با حاکم پوپولیستی مثل آقای چاوز که تا گردن هم کلاه سر ایران می گذارد و قراراست بنزین به دو برابر قیمت به ایران بفروشد و یا این که با پول ایران در کشورش خانه سازی کرده اند، دانشجویان در جو کشور مانند ونزوئلا دست به تظاهرات می زنند و اعتراض می کنند.

و اما نکته آخری که می خواستم بگویم، این است که آقای البرادعی که در اطلاعیه ای اعلام کرده که نا امید شده است از جواب ایران و پاسخ ایران را دیگر امیدی ندارد و روزنامه واشنگتن پست هم نوشته بود که آقای دنیس راس از طرف آمریکا توانسته چینی ها را قانع بکند به اینکه اگرایران برنامه اتمی اش محدود نشد امکان درگیری در منطقه هست ومنافع خود چینی ها به خطر می افتد، بنا براین مجموع این ها تاکیدی است بر اینکه به احتمال زیاد در اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، یک بیانیه ای که مطرح علیه ایران تصویب خواهد شد و این مقدمه ای می شود بر دور جدید تحریم ها از سال جدید میلادی که بیش از یک ماه دیگر آغاز می شود.

به هر حال این سیاستهای نادرست حکومت در تعامل با دنیا، مجددا دارد ما را وارد یک دوره دیگری از فشار بر مملکت مان می کند.

من آخرین نکته ای را که باید اضافه بکنم این هست که، درخواست شده، دعوت شده که در شب 16 آذر، به اصطلاح غروب یکشنبه شب 15 آذر،شب دوشنبه 16 آذر در بسیج اولیه برای روز دانشجو ، برای اعلام همبستگی با دانشجویان در روز دانشجو که قرار است در تمام دانشگاههای آزاد ودولتی کشور مراسم داشته باشند، همه الله اکبر روی پشت بام ها بگویند و در واقع در این آکسیون یا کنش سیاسی سراسری یک آمادگی عمومی و ملی باشد برای همبستگی با دانشجویان درروز دانشجو، 16 آذر که در روزهای آینده به آن خواهیم پرداخت.

تا فردا،شاد و موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment