Sunday, August 22, 2010

گفتگوی روزانه محسن سازگارا آدینه 29 امرداد 2569

جمعه 29 اَمرداد 89 بیست آگوست 2010 میلادی
امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.
روز قدس
موضوع اول روز قدس است که در واقع جمعه دو هفته بعد است اهمیت روز قدس در این است که یکی از دو روزی است که حکومت سی سال راهپیمایی دارد و اجبارا باید در خیابان بیایید و خودی نشان دهد. من قبل از این که به خود روز قدس برسم یکی دو سوالی که شده بود را مطرح می کنم.
یکی این بود که آیا استراتژی روشنی داریم؟ چه روز قدس بیرون برویم و چه نرویم به خصوص این که یکی از دوستان پرسیده بود که آقای کروبی می گوید ما بحث می کنیم اما زیر فشاریم و نمی توانیم جلسه بگذاریم و برداشت دوست ما این بود که جنبش برنامه ریزی ندارد. جنبش هر آنچه که انجام می دهد بخشی از استراتژی کلان آن است. بنابراین ما هر کاری می کنیم در خدمت ایجاد و فرسایش کودتاچی ها و نیز تقویت همبستگی و مقاومت ملی است.
در این مرحله جنبش مهمترین کار این است که فشارهایی که از سطح بین المللی با کوشش همه ایرانی ها کرده اند به سپاه وارد می شود را از سطح داخل کشور هم تجهیز بکنیم و با شدت گرفتن مشکلات اقتصادی بایکوت کردن و تحریم کالاها و اعتصاب را در دستور قرار دهیم و در واقع مسئله فلج سازی حکومت را به صورت جدی تری دنبال کنیم چرا که ان سری کارهایی که به مشروعیت زدایی از حکومت مربوط می شده به خوبی انجام شده و پاره ای دیگر از آن که به استفاده از فرصت ها و بهره گیری از تاکتیک های مختلف مربوط می شده دائما باید انجام شود و ادامه دار باشد. اما در این مرحله ما بدون این که بخواهیم نیروهایمان را خسته کنیم یا به کشته شدن و زندان مبتلا کنیم اصلی ترین کارمان در واقع تجهیز خودمان برای فلج سازی حکومت است. این را از این جهت عرض می کنم که بنابراین آن چه که کر و فر کنیم و تصمیم بگیریم توی خیابان برویم یا نه در واقع بخشی از استراتژی کلان استی که دنبال می کنیم و این طور نیست که برنامه ریزی برای جنبش نباشد.
این رو هم عرض کنم این مشی ای که جنبش دنبال می کند و به دنبال دوری از هیجانات لحظه ای و مقطعی است و با تکیه به عقلانیت و مشارکت حداکثری و هر چه بیشتر است درست است چرا که هدف جنبش ما گزار کشور به دموکراسی است و در این فرآیند هر چه بیشتر به عقل عموم تکیه کنیم و مشارکت در آکسیون مختلف داشته باشیم به این هدف بزرگ راحت تر می رسیم. من درباره برنامه ریزی جنبش در هفت ماه آخر سال باز هم روزهای بعد صحبت خواهم کرد و بحث هایی را در شاخه های مختلف جنبش صورت می گیرد ورا با شما در میان می گذارم.
اما برگردیم به روز قدس. نکته اول این که با این که حکومت هر جا مردم باشند عقب نشینی می کند و حتی انتخابات شوراها را عقب انداخته است اما تظاهرات روز قدس را نمی تواند لغو کند.
نکته دوم این که درس آموزی ما این است که حکومت برای اش دشوار شده که آدم تجهیز کند به دلیل مشروعیت زدایی و نیز فرسودگی که پیدا کرده. گزارش هایی متعددی من دارم که حتی از روستاها برای من می نویسند که حتی در روستا ها کسانی که پول گرفته اند و رفته اند با واکنش مردم مواجه شده اند و بنابراین حکومت دشواری دارد که پول بدهد و آدم بیاورد.
نکته دیگر این است که تهیه فیلم و عکس از مزدور ها و کسانی که می آورند در خیابان چه مردم را بزنند و چه نزنند بسیار کار واجب و پسنده ای است بنابراین یکی از کارهای واجب روز قدس این است که ساختمان هایی که در مسیر های حکومت است در جایی که دیده نشویم و خطری برای مان داشته باشد در نقاط امنی که تسلط به مسیر ها داشته باشیم حتمن باید بچه ها تجهیز شده آماده باشند تا از مزدور های حکومت فیلم وعکس تهیه کنند.
نکته دیگر این که دیگر مسیرهای حکومت امن نیست و ابایی ندارد که آبرویش با زدن مردم بروند اتفاقی که سال گذشته هنوز نیافتاده بود و در مسیرهای خودش مردم را کمتر می زد و می کشت. بنابراین تاکتیک پخش شده و پراکنده شدن سریع از نکاتی است که باید بتوانیم بیشتر تمرین کنیم. و ما حتی اگر مسیر های حکومت را انتخابا می کنیم بایدد بتوانیم به سرعت خودمان را به مسیر های جایگزین برسانیم .
در خصوص روز قدس که بسیار مهم است در روزهایی آینده بیشتر حرف می زنیم.
اخبار کوتاه
نکته دوم این که آقای کروبی گفته است مردم باید در مورد دینی یا غیر دینی بودن حکومت تصمیم بگیریند.
نکته سوم هیات وزیران دولت فدرال سوییس هم پیوستن سوییس به تجریم های بین المللی را تصویب کردند و در ضرب اول هم چهل شرکت و یک شخص خقیقی حسابشان در سوییس مسدود شده است.
نکه چهارم این که مردم گیلان از افزایش مبلغ قبض های برق تابستان شوکه شده اند و دهک های بالای مصرف برق تا صد در صد افزایش قیمت دارند. این داستان برق از چیزهایی است که ما می توانیم بعدا روی آن مانور کنیم.
نکته پنجم این که دفتر مرحوم آقای بهجت تمام حرف هایی را که از قول ایشان در تایید آقای احمدی نژاد نقل کرده بودند کذب محض خواندند و آن ها را تکذیب کرده است.
نکته ششم این که سپاه همان خط تهدید دنیا را به قول خودشان سیاست بازدارندگی را دنبال کرده است درباره مذاکره با آمریکا هم حرف هایی زده شده که رنگ و بوی زد آقای رحیم مشایی دارد و نشان دهند همین اختلافات است.
نکته بعدی این که شایعاتی درباه آزاد راه تهران کرج در ادامه بزرگراه همت و این پروژه مطرح شده و پرونده در سازمان بازرسی کل کشور باز شده که اختلاس ها و سوءاستفاده هایی شده است متهم اول آن آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد است.
نکته آخر هم این که شایع شده که شورای امنیت ملی مصوب کرده است که یک عضو سپاه در هیات مدیره هر بانکی حضور داشته باشد و وام های بالای یک میلیارد تومان را نظر دهد.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

Thursday, August 19, 2010

گفتگوی روزانه محسن سازگارا یکشنبه 24 امرداد 2569

یکشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۹ و ۱۵ آگوست ۲۰۱۰

امروز راجع به ۵ موضوع صحبت می‌کنیم:

موضوع اول اینکه گزارش‌های‌ رسیده حاکی‌ از این است که روز گذشته در هنگام افطار از بسیاری از نقاط تهران و شهرستانها صدای ربنا ی استاد شجریان از خانه ها، مغازه ها، تاکسیها و بسیاری از کوچه‌ها و پس کوچه‌ها به گوش رسیده است. باز هم باید تکرار کنم، بخصوص در پاسخ دوستی‌ که پرسیده بودند آیا با این کار حکومت سرنگون می شود؟ پاسخ من این است که طبیعی‌ است که با یک آکسیون اعتراضی مثل پخش نوار ربنای استاد شجریان حکوت سرنگون نمی‌شود، اما این آکسیون که اعتراض ما را نشان می دهد و باعث تقویت همبستگی و مقاومت ملی‌ است و کودتاچیان را وادار می‌کند که کوچه به کوچه، مغازه به مغازه و ماشین به ماشین به دنبال این بیفتند که صدای ربنا را خاموش کنند، آنها را فرسوده کرده و داخل شان شکاف ایجاد می‌کند. یکی‌ از آکسیون هایی است که همراه با کارهای دیگر در یک زنجیره از کارهایی که انجام می شود، می تواند این عمل باشد و کارهای ما باید در راستای چهار هدفی باشد که دنبال می‌کنیم، یعنی‌ مشروعیت زدایی از حکومت، ایجاد شکاف و فرسایش در حکومت، تقویت همبستگی‌ و مقاومت ملی‌ و فلج سازی حکومت که همهٔ این فعالیت‌ها حلقه‌ای است از زنجیره ای از کارهایی که انجام می دهیم و مجموع این کارهاست که ما را به نقطه یی می رساند که توازن قوا به نفع ملت و به زیان حکومت، تغییر می‌کند و از آنجا به بعد می شود برنامه ریزی کرد که وقتی‌ حکومت از اداره ی امور ناتوان شد و در مقابلش مردم توانستند اعتراضات خود را گسترده کنند و حکومت را فلج کنند، آنوقت به آنجا می‌رسد که حکومت بایستی پایین بیاید، بنابرین این آکسیون اعتراضی که بسیار بجا و به حق است، ضمن اینکه تقدیری از استاد شجریان است که پا به پای جنبش حرکت کردند و مورد احترام و اعتماد مردم هستند، می تواند در کنارمجموعه کارهای دیگر بسیار موثر باشد.

نکته دوم اینکه آقای مهندس کیوان صمیمی‌ بهبهانی‌ کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند و حالشان خوب نیست. ضمن اینکه از کسان دیگری هم که اعتصاب غذای خود را روز دوشنبه‌ی گذشته شکستند، خبری در دست نیست و خانوادهای این عزیزان موفق نشده اند تا به حال با آن ها ملاقاتی داشته باشند. همچنین آقای تاجزاده هم اعلام کرده اند که به زندان برمی‌ گردند ولی‌ شکایتش را پس نمی گیرد، همان کاری که آقای مهندس صفایی فراهانی هم آن را انجام داد.

نکته سوم اینکه آقای احمد توکلی، وکیل مجلس که گفته بود آگاهی‌ احمدی نژاد استبداد رای‌ دارد، روز گذشته با ۱۹ تیتر خبری ایرنا( خبرگزاری دولت) مواجه شد که این روز‌ها توسط آقای مشایی و ریاست جمهوری کنترل می شود. همینطور آقای سعیدی، نماینده‌ی رهبری در سپاه، هم در صحبتهایش در روز گذشته مطرح کرد که بهتر است آقای احمدی‌نژاد خودش مساله را حل کند و آقای مشایی را برکنار کند و اسباب دلسردی را ایجاد نکند. همینطور آقای مکارم شیرازی در صحبتی‌ مطرح کرد که اگر آقای احمدی نژاد، آقای مشایی را برنمیدارد حداقل ساکتش کند. در همین راستا نیز آقای مقتدایی هم گفت که باید با آقای مشایی برخورد قضایی شود. به هر حال همانطور هم که قبلا گفته شد این رشته سر دراز دارد و به نظر می‌رسد فشارهای بخشی از اصولگرایان بر دولت احمدی نژاد برای عزل رحیم مشایی و کندن اواز کابینه ی آقای احمدی نژاد روز به روز شدت می‌گیرد.

نکته چهارم اینکه صحبت‌های جدیدی از آقای احمدی‌نژاد منتشر شده است که سال گذشته و قبل از انتخابات ایشان صحبت کرده و در آن صحبتها مطرح کرده است که تغییر قانون اساسی‌ می تواند انجام شود و ظاهرا به دنبال مدل هوگو چاوز و برای ریاست جمهوری مادام العمری است.

نکته آخر اینکه آقای یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه، گفته که امیدوار است شکایتی که این هفت تن برعلیه آقای مشفق دارند، در دادگاه مطرح شود تا مشخص شود که حرفهای آقای مشفق درست بوده و نشان داده شود که چه توطئه‌هایی‌ از جناح مخالف انجام شده است. باید گفت که آقای جوانی که هدفش از بیان این حرفها به نوعی فرار به جلو و جو سازی بوده است و به قول خودشان به دنبال این است که جنگ روانی‌ ایجاد کند تا بگوید که شکایت این هفت نفر را بی‌ وجه میداند و از طرح این شکایت هم خیلی‌ استقبال می کندند و حرف گفتنی زیاد دارند و با‌ این صحبتها تلویحا حرفها‌ی آقای مشفق را تایید کرده است.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

گفتگوی روزانه محسن سازگارا سه شنبه 26 امرداد 2569

سه شنبه 26 اَمرداد 89 17 آگوست 2010 میلادی

امروز درباره شش موضوع صحبت می کنیم

موضوع اول این که اخبار رسیده نشان می دهد آقای خامنه ای شخصا دستور عدم پخش صدای استاد شجریان را صادر کرده بوده و با گسترش مقاومت و مخالفت مردم واکنش هایی از طرف نمایندگان هم صورت گرفته و بحث هایی از داخل نظام در آمده است.

نکته دوم این که از حال بچه های اعتصاب کننده بی خبر هستیم به خانواده ها اجازه ملاقات نداده اند رییس زندان شاخ و شانه کشیده و احتمال انتقال مجید توکلی به زندان رجایی شهر هست و مهندس کیوان صمیمی بهبهانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد. به هر صورت توجه به حال زندانیان در دستور کار ما قرار می گیرد.

نکته سوم این که بیانیه با امضا 17 تن از نویسندگان و روشنفکران و برندگان جوایز نوبل ادبیات و صلح منتشر شده که در آن علیه حکم سنگسار خانم سکینه آشتیانی مطلب نوشته اند و شخصیت های مانند میلان کوندرا، ژولیت بینوش و مرجان ساتراپی در بین این 17 نفر دیده می شود.

نکته بعدی این که آقای محسن رضایی که برای مراسم مناجات آقای منصور ارضی مداح معروف پشتیبان کودتا رفته بوده با مخالفت برخی از حمایت کنندگان کودتاچی ها- لباس شخصی ها- مواجه می شود به ماشین اش حمله می شود و ظاهرا این لباس شخصی ها دیگر پاچه دوست و دشمن را نمی شناسند و همه را می گیرند.

نکته پنجم این که روزنامه فایننشال تایمز لندن نوشته ترکیه هواپیماهای بی سرنشنی را برای حمله به اعضای پ ک ک از آمریکا خریده و در صحبتی که نخست وزیر ترکیه با رییس جمهور آمریکا داشته شرط تغییر رویه ترکیه را در برابر ایران برای در اختیار گرفتن این هواپیما ها شنیده است و رییس جمهور آمریکا گفته که نمایندگان مجلس آمریکا، ترکیه را دیگر متحد آمریکا نمی دانند. به هر صورت کاخ سفید این گزارش را تکذیب کرده اما روزنامه فایننشال تایمز خبر خودش را از قول منابعی که نخواسته نامشان فاش شود نقل کرده است.

همین طور بانک بارکلیز انگستان به خاطر رابطه با ایران 298 میلیون دلاری جریمه شده که البته پذیرفته این جریمه را بدهد و با ایران قطع رابطه کند. همین طور آقای استوارت لوی در صحبتی که کرده اعلام کرده که روش هایی که برای تغییر نام کشتی ها توسط ایران انجام می شود را آمریکا دنبال می کند و از طریق کشورهای دیگر به دنبال افزایش فشار بر کشتیرانی ایران است.

نکته آخر هم خبری است درباره ایران است که رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده ایران قصد شروع ساخت مرکز جدیدی برای غنی سازی اروانیوم دارد. این خبر که با واکنش ها ی کشورهای مختلف از جمله فرانسه مواجه شده بیشتر به یک بلوف شباهت دارد و با توجه به اختلافی که در نظام بر سر تحریم ها به وجود آمده این خبر بیشتر به یک بلوف سیاسی شباهت دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

گفتگوی روزانه محسن سازگارا چهارشنبه 27 امرداد 2569

سلام،

چهارشنبه 27 امرداد 89، 18 آگوست 2010 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول نامه ای جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر خطاب به دادستان، آقای دولت آبادی، منتشر شده با عنوان چرا اظهار ندامت نمی کنیم؟ نامه ای که بسیار بسیار گویا، روشن، کوبنده و یکی از اسناد مهم تاریخی خواهد شد در آینده این کشور برای مورخین آتی. نامه ای که من باید آنرا مقایسه کنم با نامه ای که آدام میچنیک مبارز معروف لهستانی از زندان نوشت که چرا امضاء نمی کنم؟ و در آن نامه میچنیک توضیح داد که به من می گویند که یک کاغذی را امضاء کن از زندان آزاد میشوی، به خوبی میچنیک توضیح داده که چرا امضاء نمی کنم؟ دراین نامه هم زندانیان سیاسی عزیر ما در زندان رجایی شهر به درستی توضیح دادند به آقای دولت آبادی که از چه چیز باید ندامت بکنند. وقتی دایماً به آنها می گویند که بیایید و یک توبه نامه بنویسید و از زندان بروید بیرون، تمام جنایتهای آقای دولت آبادی و هم دستانش، اربابانش مثل آقای خامنه ای و زیردستانش را لیست کردند این مبارزین ما و در انتها هم از موضعی بسیار قدرتمند و قوی نصیحتش کردند و با او در واقع کاملاً از بالا برخورد کردند و نشان دادند که روحیه محکم و استواری دارند و مقاومتشان در واقع شکنجه گران را به زانو در می آورد. به هر صورت خواندن این نامه را به همه شما توصیه می کنم چرا که در آینده یکی از اسناد مهم تاریخ معاصر ایران خواهد شد.

نکته دوم اینکه فیلم 35 ثانیه ای بی سرو ته توسط امنیتی ها علیه آقای تاج زاده روی سایتها قرار گرفته که معلوم نیست این فیلم در چه زمانی بوده، قبلش چی بوده، بعدش چی بوده؟ ولی ظاهراً توسط یک دوربین مخفی از آقای تاج زاده گرفته شده که دارد می گوید که تقلبی آنقدر نمی شود کرد و درانتخابات ممکن است تقلبی نشده باشد، اما به هیچ وجه معلوم نیست که قبلش آقای تاج زاده چی می گفته؟ بعدش چی می گفته؟ و معلوم نیست که چرا وقتی آقای تاج زاده رفته زندان و نمی تواند توضیح بدهد این فیلم را دارند پخش می کنند. کاملاً معلوم است که به دلیل اظهارات شجاعانه آقای تاج زاده و شکایتی که طرح کردند و همینطور مطالبی که در این روزها آقای تاج زاده محکم و استوار مطرح کرده فکر کردند که به این وسیله بلکه بتوانند او را خراب بکنند و بتوانند شک و شبهه و جو سازی بکنند.

نکته سوم اینکه آقای کروبی در صحبتی که برای جمعی از جوانان داشته مطالب مختلفی را مطرح کرده از جمله اینکه تاکید کرده ایشان بر تکثر در درون جنبش، همراهی همه جناحها و اینکه هر کس با هر گرایش، با هرعقیده و با هر جناح و گروهی در جنبش حضور دارد و همگی بر اصل آزادی وانتخابات آزاد مشترک هستند و همسو دارند حرکت می کنند و اتحاد خوبی را در جنبش به نمایش گذاشتند.

نکته چهارم اینکه آقای عیسی سحر خیز از زندانیان سیاسی، روزنامه نگار شجاع ایرانی به همراه پسرشان و توسط چند وکیل در یک دادگاه در ایالت مریلند آمریکا علیه کمپانی زیمنس-نوکیا طرح شکایت کرده به دلیل فروش تجهیزاتی به ایران که منجر به دستگیری، شنود و نقض حقوق بشر در ایران می شود و شرکت زیمنس- نوکیا هم اعلام کرده که شکایت را دارد بررسی می کند. به هر صورت کار خوبی است که کمپانی های بین المللی را به این ترتیب وادار می کند به اینکه که اگر بخواهند با سرکوبگران در ایران یا هر جای دنیا همکاری کنند لااقل دوبار فکر کنند و بدانند که بعداً ممکن افراد شجاع و مبارزی علیه آنها طرح شکایت بکنند و مشکلی برایشان پیش بیاید و به خصوص نام تبلیغاتی آنها صدمه بخورد.

نکته پنجم اینکه آقای خامنه ای ظاهراً دستور داده که نماز عید فطر را به دانشگاه تهران منتقل بکنند به جای مصلا. دانشگاه تهران که حداکثربا چهار پنج هزار نفر پر می شود و کاملاً نشان می دهد که نگرانند و می دانند که جمعیتی را نمی توانند برای نماز عید فطر جمع بکنند.

نکته ششم اینکه آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای که در پرس تی وی، بخش انگلیسی صدا و سیما، با آقای جورج گالاوی کرده مطالب معمولی را که بارها و بارها تکرار کرده مطرح کرده. اما نکته جالب این آقای جوج گالاوی است که زمانی افشاء شده که از صدام حسین پول گرفته از حزب کارگر در انگلیس اخراج شد و حرفهایی را زده و کارهایی را کرده که حداقل در دنیای غرب هر کس با او حرف بزند خودش در واقع کاملاً یک ضد تبلیغات و یک بد نامی بزرگ است. واقعاً معلوم نیست که آقای احمدی نژاد با چه محاسبه ای و برای تبلیغات برای چه کسانی با چنین چهراه ای مصاحبه کرده.

نکته هفتم اینکه سردار علی شادمانی رئیس اداره عملیات نیروهای مسلح طرح سه مرحله ای را اعلام کرده برای مقابله با آمریکاییها و نیروهایی که اگر بخواهند به ایران حمله بکنند. خلاصه این طرح سه مرحله ای، مرحله اول بستن تنگاه هرمز است، دوم حمله به تمام پایگاه های آمریکا در عراق و افغانستان است و سوم حمله به اسراییل است. من شخصاً نمی دانم که چرا آقای شادمانی این حرفها و این تهدیدات را کرده، بیشتر حالت جنگ روانی دارد ولی بازهم باید این آقایان را نصیحت کرد که با این حرفها ی گنده گنده و اینجور حرفهای توخالی با آتش بازی نکنند و کشور را خدای نکرده درگیر جنگ نکنند که آثار سوء آن به همه ملت خواهد رسید. به هر صورت به نظر می رسد این تبلیغات که از سوی نظامیان ایران، وزیر دفاع هم حرفهایی زده، این روزها افزایش پیدا کرده احتمالاً دو دلیل دارد، یکی فکر می کنند می تواند سیاست بازدارندگی باشد و دنیا را بترساند اما دوم ممکن است این باشد که بر طبق محاسباتشان واقعاً درگیرجنگ بشوند برای اینکه از زیر بار فشارداخلی، مشکلاتی را که اقتصاد ایران دچار شده و بلایی که سرشان آمده و مقابله ای که ملت با آنها دارد اینجوری شاید شانه خالی بکنند. به هر صورت اینجور حرفها بیشتر به نظر می رسد که بردن کشور به لبه پرتگاه است.

اما نکته آخر که دیروز راجع به آن صحبت کردیم، بحثی بود که در درون حکومت به عمل آمده، منابع درون حکومت گزارش دادند که به شدت دو جناح شدند در اطراف آقای خامنه ای و بیت رهبری، یک جناح معتقد است که ادامه تحریمها و شدت گرفتن آنها کشور را فلج می کند لذا هر چه زودتردر داستان اتمی باید کوتاه بیایند ولی مشکلشان دو چیز است یکی اینکه نگرانند که غرب ممکن است اگر هم اتمی را کوتاه بیایند سراغ تروریسم و حقوق بشر در ایران برود و دوم اینکه معتقدند این گروه اندکی که پشت سرشان هست و درو واقع به قول خودشان سازماندهی شده اند اما در واقع واقعیت این است که با پول پشت سر خودشان نگاه داشتند هم پراکنده بشوند، دلسرد بشوند و پخش بشوند و بیش از پیش بی کس و کار بشوند و به این دلیل نگرانی دارند اما علیرغم این دو مشکل بازهم معتقدند که باید تا دیر نشده کوتاه آمد. اما گروه دوم دور آقای خامنه ای معتقدند که کوتاه نباید بیایند، ادامه بدهند، تحریمها را تحمل کنند و به هیچ عنوان در ماجرا کوتاه نیایند. جالب این است که هر دو گروه فعلاً با همدیگر توافق کردند که اعلام بکنند در رسانه ها که همین چیزی که آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بهش گفتند و اعلام کرد که ایران قصد دارد یک مرکز جدید غنی سازی بسازد که در واقع یک بلوف سیاسی زده باشند شاید سر میز ماکره ای که در شهریور ماه می خواهند بنشینند بتوانند این را امتیازی کنند و در قبال امتیازی بگویند که مثلاً حالا منصرف شدیم. جالب هم هست که در دنیا هیچکس هم این حرف را جدی نگرفت و واکنش جدی هم به آن نشان نداد، اما نکته این خبر این است که خود این آقایان هم می دانند که چگونه در واقع در جبهه پشت سرشان آنها ماندند و گروه اندکی که فقط با پول نگه داشتند.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

ا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

ه امید پیروزی ایران و ایرانی.

Thursday, August 12, 2010

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا دوشنبه 18 امرداد 2569

دوشنبه هجده اَمرداد 89 ، نه آگوست 2010 میلادی
امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.
الله اکبر پس از رشادت زندانیان
موضوع اول این که به دنبال دعوتی که از مردم شده بوده از نقاط مختلف تهران از جمله گیشا، میر داماد، امیرآباد، سعادت آباد و غیره گزارش رسیده که صدای الله اکبر شنیده شده همین طور از پاره ای از شهرستان ها من گزارش هایی داشتم که ندای الله به همراه شعار های دیگر شنیده شده است. سوالی شده بود که آیا صداهای دیگر همراه با الله اکبر خوب است که باید گفت هرآنچه صدای ما را به گوش دیگران برساند مفید و مثبت است. این داستان صدای های دیگر در آمریکای لاتین به ویژه شیلی شهرت جهانی پیدا کرد. به هر صورت این حرکت کوبنده مردم به حکومت نشان داد اعتراض اکثریت مطلق مردم به کودتاچی ها سرجایش ایستاده است و وقتی که جو را زندانیان ما می شکنند مردم ما از آن حمایت می کنند. شاید به همین دلیل بود که کودتاچی ها دستپاچه شدند و وقتی پدر علی پرویز یکی از زندانیان اعتصاب غذا کننده برای تسلیم نامه خانواده ها به قوه قضاییه رفت دستگیر اش کردند و آقای بابک بردبار را که آزاد کرده بودند و در واقع یکی از پنج خواسته اعتصاب کننده گان بود دوباره احضار شده است که به نظر من دستپاچگی کودتاچیان را نشان می دهد. آقای رضا ملک قدیمی ترین زندانی سیاسی ما که قرار بود سال گذشته آزاد شود بعد از این که به سلول انفرادی منتقل شده دست یه اعتصاب غذا زده است. همین طور آقایان سحابی، صدر حاج سید جوادی، پیمان و یزدی هم در نامه ای که برای زندانیان اعتصاب غذا کننده نوشته اند خواهش کرده اند که اعتصاب غذاشان را بشکنند و گفته اند به خوبی فضای جامعه را باز کردید و رو در روی استبداد ایستادید.
پیشنهادات برای روز قدس
نکته دوم این که دوستان برای من پیشنهادات مختلفی می فرستند برای روز قدس چرا که به درستی بچه ها تاکید می کنند که روز قدس را حکومت راهپیمایی می گذارد و نمی تواند لغو کند و حضور نیرومند جنبش سبز لازم است. من خواهش ام این است که این پیشنهادات را در وبلاگ ها و وب سایت ها هم مطرح کنید و درفضای اینترنتی که رسانه خوب جنبش سبز هست بچرخد و این روش که از ابتدا جنبش داشته ایم که هر سربازی یک رهبر و هر رهبر یک سرباز است عقلانیت عمومی را به حرکت می اندازد و این گونه است که نتیجه می گیریم و کار امثال من این است که این پیشنهادات را به شما برمی گرداند.
شکایت علیه قرارگاه ثاراالله
نکته سوم این که هفت نفر از زندانیان سیاسی ما که در ماجراهای بعد از انتخابات دستگیر شدند طی نامه ای که به قوه قضاییه نوسته اند از قرارگاه ثارالله سپاه به استناد حرف های آقای مشفق ، روحانی که حرف هایی زده بود و نوار مفصلی از او منتشر شده بود شکایت کردند. در این نوار که همان موقع هم درباره اش صحبت کردیم آقای مشفق حرف هایی زده بود که نشان می داد از قبل کودتا را طرحی کردند و از قبل برای انتخابات برنامه ریزی کرده اند و سرکوب ها را شکل داده بودند. این زندانیان سیاسی ما می گویند وقتی کسی از حاکمیت حرف های آقای مشفق را تکذیب نمی کند نشان می دهد که این حرف ها واقعیت دارد. این کار آقایان خیلی خوب چهره حکومت را نشان می دهد و و اگر قوه قضاییه کاری نکند که نمی کند نشان می دهد این کودتاچی ها چگونه پشتشتان به آقای خامنه ای و بیت ایشان گرم است. قبلا آقای مهندس موسوی هم به حرف های آقای مشقق اشاره کرده بود و به روشنی دست اندکاران کودتا را نقد کرده بود.
نکته بعدی این که بعد از نزدیک به دو سال زندان، بیست نفر از رهبران جامعه بهایی ایران به مجموع 140 سال حبس محکوم شده اند، برای هر کدام هفت سال زندان بریده اند و این ستم جدیدی است که به جامعه بهاییان ایران می روند.
ورشکستگی بانک ها
نکته پنجم این که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده کل بدهی معوقه بانک ها چهل و سه هزار میلیارد تومان است عددی که نشان می دهد بانک ها در کجا قرار دارند و دیگر بر نمی گردد چرا که 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت است و 18 هزار میلیارد تومان از آن طرح های زود بازده است که درواقع به هدر رفته و در زمره بزرگترین اشتباهات دولت آقای احمدی نژاد است.
آقای بهمنی ابزار امیدواری کرده که تا آخر امسال ده درصد از این بدهی معوقه کاهش پیدا کند که فکر نمی کنم بانک ها بتوانند این مقدار از طلب های خودشان را وصول کنند. نکته دیگر این که آقای احمدی نژاد در گزارشی که به روحانیون مساجد داشته مطرح کرده که وارادات ما از اروپا 24 میلیارد دلار است در حالی که بنا به آمار خود دولت این رقم 51 میلیارد دلار است و الان با توجه به تحریم ها با مشکل مواجه شده است .
ایشان یک دورغ دیگر هم گفته و آن این که اقتصاد ایران را نهصد میلیارد دلاری خوانده در حالی که آمارهای جهانی نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی ما عددی بین 250 تا چهارصد میلیارد دلار است . به هر صورت در این ماجرای تحریم ها آقای فرید زکریا مفسر سی ان ان مطرح کرد که حتی بانک های پاکستانی هم از کار کردن با ایران کنار کشیده اند.
گسترش حمله به احمدی نژاد
نکته آخر این که آقای صادق لاریجانی در صحبتی که کرده به شدت به آقای احمدی نژاد حمله کرده و از نوع حرف زدن او گله کرده به دنبال حرف هایی که دیروز آقای احمدی نژاد در انتقاد از حکم هفت ماهه رئیس خبرگزاری ایرنا آقای بهداد زده بود.
این حمله آقای لاریجانی و حمله امروز کیهان به آقای مشایی نشان می دهد یک خطی از بیت حمله کردن و انتقاد کردن از دورو بری های آقای احمد ی نژاد و خود او را در دستور کار گذاشته است.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروزموفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا يكشنبه 17 امرداد 2569

یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ و ۸ آگوست ۲۰۱۰
امروز درباره‌ای ۶ موضوع صحبت می‌کنیم.
موضوع اول اینکه روز گذشته آقای بابک بردبار(خبرنگار عکاس) آزاد شد. به این ترتیب یکی‌ از پنج خواستهٔ زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، محقق شد. جمعی‌ از پزشکان در نامه‌ا‌ی به صادق لاریجانی( رییس قوه ی قضائیه) راجع به سلامت زندانیان هشدار دادند، بویژه در حالتی که زندانیان به اعتصاب غذای بدون قند اقدام کرده باشند، زیرا عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. همچنین جمعی‌ از زندانیان سیاسی رجائی شهر روز گذشته طی نامه‌ای اعلام کردند که برای همراهی با زندانیان اعتصاب کنندهٔ زندان اوین، روزه ی‌ سیاسی خواهند گرفت. زندانیان زن در بند عمومی‌ هم از زندانیان اعتصاب کننده ی زندان اوین اعلام پشتیبانی‌ کرده اند . همینطور تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در پشتیبانی‌ از این زندانیان از امروز، یکشنبه، دست به اعتصاب غذا خواهند زد. خبرهای ناگواری هم از وضعیت روزنامه نگار شجاع، آقای عیسی سحرخیز به گوش می‌رسد که امیدواریم هرچه زودتر به وضع آقای سحرخیز رسیدگی و ایشان به بیمارستان منتقل شوند و جمع بزرگی‌ را از نگرانی دربیاورند.
نکته دوم اینکه آقای آل اسحاق( رییس اتاق بازرگانی) در جلسه‌ای که در اتاق بازرگانی و در حضور آقای نامجو( وزیر نیرو) بوده است، موضوعی که ۶ماه پیش هم مطرح بوده را مجددا مطرح کرده اند. این موضوع بدهی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی دولت به بیش از ۳۰۰ شرکت صنعت برق است. با همهٔ قولی‌ که دولت داده بوده است که بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان از این بدهی را بپردازد،تا به حال بیشتر از ۵۰۰ میلیارد آن را نپرداخته اند. به این ترتیب حدود ۹۰۰۰۰۰ کارگران و کارمندان این مجموعه‌ها در آستانهٔ بیکاری قرار گرفته اند. می‌توان گفت که این قضیه از مهمترین دلایلی است که ما شاهد کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت بوده ایم و درنتیجه کمبود برق داشته ایم. در همین راستا شما را به خبری که در سایت مبارزان آماده است، ارجاع می دهم. در این سایت کمک‌های مالی دولت را که بیش از ۱۷ مورد است، لیست کرده است که شاید روز‌های آینده به برخی‌ از این مورد اشاره کنم. در این گزارش ۲ موردش جالب است، یکی‌ اینکه دولت ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار به سریلانکا و برای مساله برق در این کشور کمک کرده است. مورد دوم هم کمک به بولیوی و به مبلغ ۱میلیارد دلار و باز هم مورد صنعت برق است. همچنین یک وام ۲۵۰ میلیون دلاری همراه با ونزوئلا به بولیوی داده اند. یعنی‌ اگر همین دو مورد کمک را به دیگران در صنعت برق داخل کشورمی دادند، چیزی نزدیک به نیمی از بدهی دولت به صنعت برق کشور جبران می شد. اما در عمل و به عنوان راه حل، دولت به دنبال گران کردن قیمت نفت است، چیزی که وزیر نیرو گفته است و اینکه در تلاشند که با حذف یارانه‌ها برق را نیز گران کنند که به این ترتیب پول به دست آورند و بدهی‌های دولت به شرکت‌های صنعت برق را بپردازند. با دیدن و شنیدن این مسائل یا باید به سلامت عقل کسانی‌ که در دولت هستند شک کرد یا اینکه به ایرانی‌ بودنشان باید شک کرد، چرا که ذره ا‌ی به فکر ایران و مردم ایران نیستند.
نکته سوم اینکه آقای رحیم‌ مشایی که این روزها خیلی‌ صحبت از ایران، ایرانی‌ و وطن می‌کند (این شخص رئیس دفتر همان دولتی است که ذکر خیرش در نکتهٔ قبلی‌ گفته شد) و به دنبال حملاتی که به سخنانش شد، روز گذشته حرفش را پس گرفته است و مکتب ایرانی‌ را که قبلا گفته بود، مطرح کرده که منظورم اسلام امام خمینی و اسلامی است که در ایران وجود دارد، اما باز هم موج حملات به آقای رحیم مشایی ادامه دارد. از قبیل کسانی‌ مانند شیخ محمد یزدی که انتقاد کرده است،همچنین سایت جوان آنلاین( که به سپاه وابسته است) به شدت به ایشان حمله کرده و گفته است که آقای رحیم مشایی اگر می‌خواهد تئوری پردازی کند، بهتر است که در دولت نباشد. در این راستا نیز گروه‌های مختلفی‌ که در داخل جناح اصولگرا هستند به ایشان حمله کرده اند و از همه جالب تر کشمکش روزنامه ی کیهان و آقای رحیم مشایی است که کیهان آقای رحیم مشایی را به دروغ گویی متهم کرده است، بخصوص بر سر دعوت از آقای امیر احمدی از آمریکا که رحیم مشایی تکذیب می‌کند، کیهان دعوتنامهٔ دولت را به آقای امیر احمدی چاپ می کند. در پاسخ رحیم مشایی می‌گوید که این دروغ است، کیهان پاسخ می دهد که ما ایمیل آن را داریم. به نظر من این کشمکش کمی‌ هم مربوط به یارکشی کردن در داخل جناح اصولگراست( که دیروز هم راجع به آن صحبت کردیم)، کشمکشی که در غیاب دموکراسی بر سر قدرت در تمام این ۳۱ سال در درون حکومت بوده است که معمولا به سمت حذف و نابودی طرف دیگر می رود. در این روزها به نظر می‌رسد که یک جریان نیرومندی از داخل بیت رهبری، حملاتی را نسبت به باند آقای احمدی‌نژاد و آقای رحیم مشایی ترتیب داده است، اما شخص آقای احمدی‌نژاد را بیرون گذشته اند، در طرف مقابل هم با یارگیری‌هایی‌ که دارند و اخباری که به گوش می‌رسد و دستی‌ که در پاره ای محافل نظامی دارند، خودشان را برای برخی‌ ردررویی ها آماده می کنند.
نکته چهارم اینکه آقای احمدی‌نژاد در صحبتی‌ که به مناسبت روز خبرنگار و در جمع خبرنگاران داشته است، از محکومیت آقای بهداد (رییس سابق خبر گذاری ایرنا و به جرم توهین به آقای علی‌ لاریجانی) به ۷ ماه حبس تعلیقی به شدت گله کرده و گفته است که فقط اگر به آقای خمینی و رهبر و رییس جمهور توهین شود، بایستی که محکوم شوند، درحالیکه قانون این را نمی‌گوید. این هم صورت دیگری از کشمکشی است که این روزها در جریان است. از
نکته پنجم اینکه جمعی‌ از فعالین جنبش سبز طی اطلاعیه‌ای که منتشر کرده، راه اندازی تلویزیون اینترنتی رسانه سبز ایران(رسا) را اعلام کرده اند. همچنین اعلام کرده اند که در هفته‌ ی اول ماه رمضان این تلویزیون از ماهواره هم پخش خواهد شد. کار بسیار مثبتی انجام داده اند، چرا که در فضای استبدادی، خبررسانی یکی‌ از مهمترین ابزار‌های است که استبداد را محدود می‌کند. در واقع آگاهی رسانی و انعکاس دادن مبارزات مردم یکی‌ از مهمترین حربه‌ها علیه استبداد است. هنگامی که جنبش سبز، جنبشی است چند صدایی و متکثر و هر گروهی و با هر گرایشی بیاید و یک صدا به این مجموعه اضافه کند، قدم مثبتی است که در راه پیشرفت جنبش، مفید است. من هم به سهم خود آرزوی موفقیت می‌کنم برای این دوستانی که این گام مهم را برداشته اند و امیدوارم با موفقیت به پیش بروند.
نکتهٔ آخر هم اینکه مرکز مطالعات دفاع استرتژیک هم گزارشات هفتگی ای دارد که هم به فارسی و هم به انگلیسی‌ است که تحلیل کوتاهی‌ هم دارد که شما را دعوت می‌کنم که این گزارش را هم پیگیری کنید، به خصوص برای کسانی که می خواهند به صورت خلاصه اخبار هفته را دنبال کنند و برای کسانی‌ که در خارج از کشورند و نیاز به دیدن آن به زبان انگلیسی‌ دارند.
اندکی‌ صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا شنبه 16 امرداد 2569


سلام،
شنبه 16 امرداد 89، هفتم آگوست 2010 میلادی
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم.
ادامه ی اعتصاب زندانیان و واکنش ها
موضوع اول ادامه ی اعتصاب زندانیان سیاسی در زندان اوین است. آقای کروبی هم در صحبتی که با خانواده های این زندانیان سیاسی داشته ، گفته است که از فرزندانم می خواهم که اعتصاب غذای خود را بشکنند. اما بسیاری از خانواده ها گفته اند که مطمئن نیستیم که حرف آقای موسوی یا آقای کروبی به گوش زندانیان رسیده باشد، مسوولان هیچ جوابی به ما نمی دهند و 11 روز است که هیچ خبری از عزیزانمان نداریم.
حزب مشارکت امروز، شنبه، دعوت به روزه ی سیاسی کرده و بسیاری از بچه ها هم خواسته اند که امشب بعد از روزه ی سیاسی در ساعت 10 شب بر روی پشت بام ها در سراسر کشور الله اکبر گفته شود تا صدا در برابر استبداد بلندتر شده و زندانیان بدانند که تنها نیستند و ملت پشتیبان آنهاست. به نظر من اگر این کار درست انجام شود بزرگترین پشتیبانی از عزیزانی که در زندانها هستند و حکومت وادار به عقب نشینی خواهد شد چرا که خواهد دید یک ملت پشتیبان عزیزانش است.

41% از مردم دولت را در مسئله ی هسته ای ناموفق می دانند
در نظرسنجی که مرکز افکار سنجی دانشجویان به عمل آورده از 1172 نفر در تهران در مورد سیاست های هسته ای ایران پرسیده شده است که اولا 65 درصد از پاسخ دهندگان راجع به مفاد قرارداد میان ایران، ترکیه و برزیل ابراز بی اطلاعی کرده اند و در کل تنها 22 درصد بر این باور بوده اند که دولت در بحث هسته ای موفق عمل کرده و 41 درصد معتقد بوده اند که دولت در این زمینه ناموفق بوده است. جمعیت موافقان نسبت به سال گذشته رقم بسیار کوچک تری را نشان می دهد. چرا که بر اساس نظر سنجی همین مرکز در سال گذشته 45 درصد از پرسش شوندگان دولت را در مسئله ی هسته ای موفق می دیدند و تنها 21 درصد از مردم دولت را ناموفق می دانستند. این نشان می دهد که عقاید مردم نسبت به عملکرد دولت نزدیک به 50 درصد تغییر کرده است.

تشبث به ملی گرایی از سوی آقایان
بعد از صحبت های آقای رحیم مشایی در مورد مکتب ایرانی و ملی و اینکه آقایان به یاد ملی گرایی افتاده اند و می خواهند نظر مردم را بلکه به این طریق به دست بیاورند، موج حملات از سوی جناح اصولگرا بر علیه آقای رحیم مشایی شدت گرفته است. علی مطهری، احمد توکلی، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و احمد خاتمی از جمله کسانی بوده اند که به سخنان رحیم مشایی حمله کرده اند. مطرح کردن اینگونه صحبت ها که مدتی است از سوی آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی ابراز می شود بیش از هر چیز نشان دهنده ی ماهیت پوپولیستی این آقایان است و مشخص است که آقایان می دانند حکومت ولایت فقیه شان جایی در بین مردم ندارد و می دانند که آقای خامنه ای آخرین ولی فقیه آن کشور است و به همین دلایل تلاش می کنند که بلکه بتوانند با تشبث به ملیت و ملی گرایی بتوانند نظر افکار عمومی را جلب کنند.
نکته ی دیگری که ممکن است پشت این حرف ها نهفته باشد این است که برخی بر این باورند که به دلیل نزدیکی آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی به پاره ای محافل داخل سپاه ممکن است این آقایان درصدد این باشند که با استفاده از این سخنان نظر بخش هایی از سپاه و حتی بخش هایی از ارتش و مردم را به خود جلب کنند تا در صورتیکه ببینند مردم دست از مقاومت بر نمی دارند با اقدام به کودتا از راست بخش های دیگر قدرت را سرنگون کرده و زمام امور را خود در دست بگیرند.
به هرصورت پذیرش این اگرها و مگرها به بررسی بیشتر نیاز دارد و باید دید که چرا این آقایان اینگونه سخنان به ظاهر ملی گرایانه را مطرح می کنند. چرا که به هر حال هیچکس باور نمی کند که دل این آقایان برای منافع ملی و یا فرهنگ ملی بسوزد چرا که عملکردشان خلاف این را نشان می دهد. وقتی پای اسلحه به سیاست باز می شود باید احتمال هر چیزی را داد حتی اینکه گروهی که اسلحه در دست دارند بخواهند بخش های دیگری از قدرت که در دست اصولگرایان است و همینطور شخص آقای خامنه ای و بیتش را که در رقابت با آقای احمدی نژاد و اعوان و انصارش هستند را کنار بزند.

تشدید صف بندی های درون حاکمیت
آقای علاالدین بروجردی، نماینده ی مجلس، دوباره به بحث مذاکره با آمریکا حمله کرده است، بحثی که آقای احمدی نژاد و اطرافیانش مطرح می کنند. وی گفته است که هرگونه مذاکره با آمریکا باید به تایید رهبری برسد و کاملا مشخص است که صف بندی میان دسته ایی که پشت آقای خامنه ای ایستاده اند و آنهایی که از احمدی نژاد پشتیبانی می کنند همینطور پررنگ تر می شود.

آستیگماتیسم سیاسی
آقای کوچک زاده، نماینده تندروی مجلس، که پشتیبان احمدی نژاد هم است دوباره صحبت از حبس خانگی رهبران جنبش سبز سخن به میان آورده است. به نظر می رسد که این آقایان آستیگماتیسم سیاسی دارند چرا که امثال آقای کوچک زاده و همه ی کسانی که پشت دولت کودتا هستند هر روز که می گذرد وقتی می بینند که جنبش محکم ایستاده و حرکت می کند تصورشان این است که اگر چند نفر از رهبران را گرفته و دستگیر کنند خواهند توانست جنبش را سرکوب کنند. آنچه که آستیگماتیسم سیاسی این آقایان اجازه نمی دهد که آن را ببینند حرکتی است که در عمق جامعه ی ایران جریان دارد و این همان جنبش گذار به دموکراسی است که ریشه در اعماق جامعه ی ایران دارد و به این شخص یا آن شخص بستگی ندارد و ای بسا هر نوع محدودیت برای رهبران جنبش، جنبش را به شتاب بیشتر هم بیاندازد.

موشک S300 و دروغ بزرگ خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس مطرح کرد که ایران چند موشک اس 300 از بلاروس خریداری کرده است که بلافاصله بلاروس این خبر را تکذیب کرد و بعد از چند ساعت خبرگزاری فارس خبر را از روی وب سایت خود برداشت. به نظر می رسد که این یک دروغ بزرگ است که مطرح شده چرا که سیستم موشکی اس 300 با تمام تبلیغاتی که روی انجام گرفت سرانجام از سوی روسیه به ایران داده نشد و بعید هم است که بلاروس بتواند چنین کاری بکند اما مطرح شدنش از سوی خبرگزاری سپاه می تواند یک بلوف سیاسی-نظامی باشد برای اینکه در واقع بتوانند دنیا را دچار شبهه کرده و در داخل هم اینگونه وانمود کنند که توانایی جنگ و دفاع از کشور را دارند.

بررسی حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران
گروهی از بازنشستگان سازمان اطلاعاتی آمریکا، سی آی ای، در نامه ی تحلیلی به آقای اوباما خطر حمله ی اسرائیل به ایران و پیامد های چنین اتفاقی را مطرح کرده اند.

حبس تعلیقی برای رییس دفتر مشایی
آقای بهداد، رییس پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و رییس دفتر آقای مشایی، به دلیل توهین به آقای لاریجانی به هفت ماه زندان تعلیقی محکوم شده است و این کشمکش بین قوه ی قضائیه و دولت با این محکومیت ابعاد دیگری به خود گرفته است.

امارات: حمله به کشتی ژاپنی کار القاعده بود
دولت امارات اعلام کرده است که ماجرای حمله به کشتی ژاپنی در تنگه ی هرمز به دست القاعده بوده و حتی اعلام داده شده است که از نوع حمله های انتحاری بوده باشد. همچنین امارات محدودیت حمل بنزین به ایران را افزایش داده و رویترز هم همانگونه که دیروز اعلام کردیم گفته بود که ایران نزدیک به 129 تومان در هر لیتر بنزین را گرانتر از بهای جهانی خریداری می کند.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی

Monday, August 9, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا چهارشنبه 13 امرداد 2569

سلام،

چهارشنبه 13 امرداد 89، 4 آگوست 2010 میلادی

امروز در مورد 8 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه اعتصاب غذای زندانیان زندان اوین همچنان ادامه دارد. حال بسیاری از آنها بد شده و به بهداری اوین متقل شدند. خانواده در مقابل زندان دست به تحصن زدند، معاون دادستان قول داده که به خواسته های زندانیان رسیدگی شود و خانواده ها امروز تهدید کردند که اگر به خواسته هایشان رسیدگی نشود مجدداً دست به اعتصاب غذا خواهند زد و این حرکت زندانیهای اوین باعث شده که زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر طی نامه ای به آنها بگویند که اعتصاب غذای خود را بشکنید که ایران فردا به شما احتیاج دارد. به هر صورت حرکتی که زندانیان سیاسی قهرمان می کنند از مهمترین مسایلی است که در مبارزات بی خشونت باید طرف توجه مبارزین قرار بگیرد چرا که همانطور که قبلاً هم صحبت کردیم حرکتی که ما می کنیم مبتنی است بر یک استراتژی چهارگانه، تقویت همبستگی و مقاومت ملی، مشروعیت زدایی از حکومت، ایجاد شکاف در حکومت و فرسوده کردن آن و نهایتاً فلج سازی آن. از بین این چهار حرکتی که می کنیم در قسمت تقویت همبستگی و مقاومت ملی جایگاهی که شهدای جنبش دارند و بزرگداشت آنها و جایگاهی که زندانیها و اسرای جنبش دارند و مقاومت آنها جایگاه رفعیی است که هر چقدر بیشتر به آن پرداخته شود، هر چقدر اخبار آن بیشتر پخش شود، در شعار نویسیهای روی دیوار بکار گرفته شود، در اسکناس نویسی بکار گرفته شود، در وبلاگها، در وبسایتها، در خبر رسانی های مختلف بیشتر به آن پرداخته شود، کاری که فرزندان ملت دارند می کنند در زندانها بیشتر کمک می کند به اینکه مقاومت مردم تقویت شود و همبستگی آنها بیشتر شود. به هر صورت در همین راستای زندانیان این را هم باید گفت که وکیل آقای محمد حاج آقایی اعلام کرده که حکم اعدام برای او در دادگاه تجدید نظر تایید شده. به قول وکیل ایشان که می گوید چون موکل من در دهه شصت با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته و کارهایی که کرده الان به فرض بر اینکه در ارتباط با این سازمان باشد حداکثر مستوجب یکسال زندان هست اما حکم محارب برای وی در نظر گرفتن و تقاضای اعدام کردند. اعتراض به احکام اعدام و سبوعی گری و وحشی گری حکومت هم یک وجه دیگری است از مبارزه ما و مسیری را که دارم طی می کنیم.


نکته دوم اینکه مراسم ختم آقای ططری وکیل سابق مجلس شورای اسلامی در تهران و کرمانشاه هیچکدام را نگذاشتند که برگزار شود. یکی از دلایل آن این است که آقای ططری عضو حزب اعتماد ملی آقای کروبی بود و قرار بود که آقای منتجب نیا در ختم ایشان صحبت بکند. به هر حال این که حکومت و وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی از ختم یک وکیل سابق مجلس در تهران یا کرمانشاه می ترسد و جلوگیری می کند نشان می دهد که این حکومت از سایه خودش هم می ترسد و طاقت کوچکترین تجمع و گردهمایی مردم را هم ندارد.


نکته سوم اینکه پنج روزنامه نگار ما در زندان رجایی شهر طی نامه ای علنی به آقای احمدی نژاد گفتند که نمی خواهد دنبال مناظره با آقای اوباما بگردی بلکه اگر راست می گویی بیا و بشین با ما صحبت کن راجع به عمکرد دولت نهم و دهم و به سوالات روزنامه نگارها جواب بده. همانطور که روز گذشته هم صحبت کردم حرفهای آقای احمدی نژاد چندان در دنیا جدی گرفته نمی شود آنچنانکه سخنگوی کاخ سفید آمریکا هم تنها واکنشی که داشت این بود که آمریکا آماده است که هرگاه و هر زمان بر سر داستان انمی با ایران صحبت کند به شرطی ایران بخواهد این کار را جدی بگیرد. به هر صورت داستان حرفهای آقای احمدی نژاد که معمولاً هم با سر و صدا و تبلیغات زیاد صدا و سیما و حکومت همراه است بیشتر به یک شوخی و جوک در سطح دنیا شده است.


نکته چهارم اینکه ژاپن دارایی و حساب بیش از چهل شرکت و مقام ایرانی را مسدود کرده واعلام کرده که تحریم های یکجانبه علیه ایران را در دست بررسی دارد. همینطور اداره خزانه داری آمریکا هم یک لیست جدیدی به لیست شرکتها یا آدمهای مشمول تحریم آمریکا اضافه کرده ازجمله چهار عضو نیروی قدس که در رابطه مالی برقرار کردن بین جمهوری اسلامی و جزب ا... لبنان یا طالبان یا گروه های تندرو فلسطینی دست داشتند در این لیست اسمشان آمده. همینطور کمیته امداد امام خمینی از سازمانهایی است که در لیست تحریم آمریکا آمده به دلیل فعالیتهایی که در لبنان دارد. چندین بانک ایران و بانکهای ایرانی در کشور بلاروس در این لیست تحریم جدید قرار دارد. همینطور چهارده شرکت ایرانی که در اروپا یا ژاپن فعالیت دارند در این لیست تحریم جدید قرار دارند از جمله آنها شرکت ماشین سازی اراک هم هست. همینطور گزارش منتشر شده ای حاکی از این بود که بیش از پنجاه درصد واردات بنزین در ماه گذشته کاهش داشته و برای ماه جاری هم کاهش بیشتری پیش بینی می شود.


نکته پنجم اینکه آقای رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به رئیس جمهوری برزیل عنوان کرده که آقای داسیلوا آدم مهربان و عاطفی است ولی در جریان پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی که محکوم به سنگسار و بعد هم حالا صحبت از اعدام ایشان هست نیست. به این ترتیب ایران در واقع پاسخ منفی به رئیس جمهوری برزیل داده که فکر می کنم برای ایشان و حزبش در انتخابات آینده گران تمام خواهد شد.


نکته ششم اینکه این داستان فتوای آقای خامنه ای کماکان ادامه دارد و ظاهراً به روزنامه ها و سایتها دستور داده بیت رهبری که این فتوا را دائماً مطرح کنند، مصاحبه بگیرند، بلکه بتوانند جا بندازند. آدم های مختلفی را که در حکومت هستند صدا می کنند و با هاشون صحبت می کنند و سعی می کنند که این خبر را دائماً به اصطلاح کار بکنند و همینطور که قبلاً هم صحبت کردیم اصل این استفتاء و مطرح کردن فتوای آقای خامنه ای روی دوش حرف آقای خمینی بیشتر برای این است که بلکه بتوانند جبهه پشت سر آقای خامنه ای را به این ترتیب وادار به اطلاعت از ایشان بکنند. جبهه شکست خورده ای که هر کدامشان به سمتی می روند. جالب این است که مطرح شده که آن استفتایی هم که از آقای ناصر مکارم شیرازی چاپ شده و مطرح شده مال مدتها قبل بوده و در این روزها منتشر کردند برای اینکه بگویند که مراجع دیگری هم در واقع پشتیبان آقای خامنه ای هستند. به هر صورت ماجرای آقای خامنه ای چیزی نیست که با این فتوا جعل کردنها و این مصاحبه ها بتواند که حل شود و بتواند که برای ایشان آبرویی دست و پا بکند و بتواند جبهه پشت سر ایشان را متحد کند.

نکته هفتم اینکه آقای صادق محصولی ظاهراً استعفا داد و بعد به زور آقای خامنه ای مجدداً سر کارش برگشته و این ادامه همان دعواهایی است که بر سر تقسم غنایم و تقسیم پول و دست گذاشتن روی جاهای پر آب و نان در وزارت رفاه پیش آمده و کشمکش هایی که با آقای محصولی هست. به هر صورت آقای صفارهرندی هم در صحبتی که داشته برای جمعی از دانشجویان در سمینار ولایت و ولایت فقیه و غیره مجدداً به آقای رحیم مشایی حمله کرده و این داستان کشمکش در درون حکومت بخصوص سر آقای رحیم مشایی به این ترتیب نشان می دهد بازهم ادامه دارد.


و اما نکته آخر اینکه موسسه ایمنی جاده ها آمار بسیار عجیبی را مطرح کرده و آن اینکه در 11 درصد از تلفات تصادفات جاده ها کامیون هووو که وارداتی از چین هست دخیل بوده و دست داشته ودروغ بافیهای امثال شرکت ایران خودرو دیزل هم در مورد این کامیون نمی تواند این مشکلات را و بلایی را که سر مردم ما می آورد جبران بکند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا آدینه 15 امرداد 2569

جمعه پانزده اَمرداد 89 ، شش آگوست 2010 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول نامه مهندس موسوی است خطاب به زندانیانی است که دست به اعتصاب غذا زده اند و آنها را پیشروان جنبش خوانده و خواسته است که اعتصابشان را بشکنند، جبهه مشارکت هم روز شنبه فردا را از مردم درخواست کرده به عنوان همسویی و همدلی با قهرمانان جنبش روزه سیاسی بگیرند. پاره ای از دوستان هم پیشنهاد کرده اند که مردم بعد از روزه سیاسی شنبه حسب معمول سر بام ها الله اکبر بگویند. این که آکسیون الله اکبر مورد توافق همه هست یا نه فردا خدمتان عرض می کنم.

نکته دوم این که آقای کروبی که برای ختم دوست اش به مسجد نور رفته بوده است نیروهای خودسر به قول حکومت و در واقع مزدورهای لباس شخصی و پیراهن سفیدهای فاشیست ها حمله کرده اند اما مردم اجازه نداده اند واز آقای کروبی حمایت کرده اند و این نیروها هم دست زدند به پرتاپ گاز اشک آور و حمله کردن به مردم . جالب است که خبرگزاری فارس ماجرا را کاملا وارونه مطرح کرده و گفته که محافظ های آقای کروبی به مردم گاز اشک آور زده اند. دورغ هایی که این ها می گویند را باید دورغ های کثیف نام گذاشت بدون هیچ حد و مرزی دورغی می گویند.

نکته سوم این که آقای موسوی و کروبی در نامه مشترکی که امضا کرده اند خطاب به مراجع تقلید مطلب آقای جنتی را مطرح کرده اند و گفته اند خط دهندگان امثال آقا ی جنتی به دیگران هم گفته بودند که این حرف ها را بزند ولی فقط آقای جنتی به دلیل کم خردی خودش حاضر شده این حرف ها را بزند. اما باید گفت که این حرف ها آینه ای است که در برابر آقای خامنه ای قرار می دهد چون آقای خامنه ای است که ایشان را منصوب کرده و باید گفت که آقای جنتی تنها یک سیئه از سیئات آقای خامنه ای است.

نکته چهارم این که وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که منتشر کرده اعلام کرده در سال 2009 ایران را به عنوان بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرده دو سال قبل از آن هم وزارت امورخارجه همین گزارش را داده بود. به این وسیله به نوعی گزارش هایی که درز شده بود به مطبوعات را وزارت امور خارجه آمریکا تایید می کند. همین طور آقای اوباما گفته که هرگاه ایران قدم جدی بردارد آمریکا آماده است که بر سر داستان اتمی صحبت شود. که آن هم خیلی روشن پایان غنی سازی اورانیوم از طرف ایران است و نیز پیوستن به نظر می رسد معنی دیگر این حرف این که حرف ها و دعوت های آقای احمدی نژاد به صحبت درباره مدیریت جهان شوخی است.

همین طور آقای خزایی نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل از صحبت های آقای مایک مولن شکایت می کنیم. البته این حرف درست اما نه درباره ایران که خودش بارها اسراییل را تهدید کرده است.

نکته بعدی این که خبر هایی رسیده که امارات سخت گیری هایی زیادی اعمال می کند برای کشتی های ایرانی مخصوصا محصولات نفتی و بنزین و خبرگزاری رویترز اعلام کرده که تا همین جا ایران بنزین را بیست و پنج درصد گران تر می خرد.

نکته ششم این که سخنگوی وزارت خارجه چین با طبیعی خواندن روابط اقتصادی ایران و چین خواسته که دیگران خودداری کنند از انتقاد از این روابط که مشخصا منظورشان هم آمریکا ست. معاون وزارت خزانه داری از چین انتقاد کرده بود و قرار هم هست که آمریکایی ها با چین صحبت کنند. یک بخشی از این صحبت ها مصرف داخلی دارد و یک بخش دیگر انتقادی است که به آمریکا دارند که قرداد ساخت نیورگاه اتمی با ویتنام امضا کرده است و چین ابراز ناراحتی کرده است. چین تا ماه آینده که آمریکایی ها با آن صحبت کنند باز هم از این صحبت ها می کند احتمالا.

و نکته آخری این که روزنامه کره ای «کرین هرآلد» مطرح کرده که کره جنوبی هم بررسی تحریم های یک جانبه علیه ایران را آغاز کرده است و در این حالی است که کره جنوبی با ایران ده میلیارد دلار مبادله اقتصادی دارد و این نشان می دهد که گزینه های تجاری ایران کم کم به چین محدود می شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروزموفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا پنجشنبه 14 امرداد 2569

درود

پنجشنبه 14 امرداد 89، 5 آگوست 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی است. خبرهای رسیده حاکی ست که بهمن امویی، کیوان صمیمی، مجید توکلی، به دلیل وخامت حالشان به بهداری زندان اوین منتقل شده اند. خانواده های زندانیان که روز گذشته تجمع داشتند، با برخورد ماموران مواجه شدند، عکس های عزیزانشان را پاره کردند و سعی کردند مانع اعتراضشان بشوند، اما خانواده ها اعلام کردند همراه با فرزندانشان و عزیزانشان دست به اعتصاب غذا زدند و به اعتصاب غذایشان هم ادامه می دهند. در خارج از ایران هم در شهرهایی مثل آمستردام، کلن و چندین شهر دیگر ایرانی ها دست به اعتصاب غذا زدند و در پاره ای از شهر ها اعلام کردند مادامی که زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا هستند، آن ها هم به اعتصاب خودشان ادامه خواهند داد.

همین جا این سوال را هم جواب بدهم که اعتصاب غذای خشک یعنی اعتصاب غذایی که در آن حتی آب هم نمی خورد در این حالت بیش از چهار پنج روز هیچ کس زنده نمی ماند اما اگر کسی آب بخورد و هیچ چیز دیگری نخورد معمولا به دلیل اینکه گلوکوز یا قند به مغز نمی رسد بعد از ده یازده روز به حال کما می رود که با وصل کردن سرم قندی ممکن است که از کما بیرون بیاید. معمولا اعتصاب کنندگان در زندان ها آب می خورند و چند حبه قند همراهش می خورند تا مغز از کار نیفتد و بتوانند به اعتصاب ادامه بدهند که در این حالت تا 60-70 روز هم می شود زنده ماند اما به هم خوردن پاره ای از الکترولیت های بدن مثل پتاسیم، منیزیم یا سدیم می تواند دردسر ساز و مشکل زا و خطرناک باشد.

به هر صورت مقاومت جانانه زندانیان سیاسی در مقابل دژخیمان و زندان بانان که به آن ها بگویند که سرنوشتشان دست خودشان است و زندان بانان نمی توانند هرچه که می خواهند بهشان تحمیل بکنند حرکت مثبتی است که آن چه که در سطح جامعه هم اتفاق می افتد دیکتاتورها سعی می کنند که به مردم بقبولانند که اراده آن ها باید اعمال بشود و آنچه که آن ها بخواند باید انجام بشود مقاومت مردم در بیرون از زندان هم همین را باید بشکند. به همین دلیل است که اعتصاب غذای زندانیان در زندان و همراهی خانواده هایشان با آن ها یکی از نقاط مهمی ست که حرکت آن ها هم کل جامعه و جنبش را رو به جلو به پیش می برد.

خبر صدور حکم اعدام برای علی صارمی و جواد لاری دو تن از زندانیان قدیمی هم خبر دیگری ست که نشان می دهد که حکومت سعی می کند با دستگیر کردن زندانیان دهه 60 بخصوص اعضای سازمان مجاهدین خلق در آن دوره و صدور حکم اعدام برای آن ها جو رعب و وحشت در جامعه ایجاد بکند با اتهام محاربه و وابستگی به سازمان های مسلح.

موضوع دوم: امروز 14 امرداد سالگرد صدور فرمان مشروطیت است که طی آن در آن انقلاب بزرگ پدران ما موفق شدند قدرت مطلقه شاهان قاجار را مقید به اساسنامه ای بکنند که قانون اساسی نام دارد و ما در زمره کشورهای قانون اساسی دار در آمدیم، امری که امروز هم برای آن مبارزه می کنیم یعنی مقید کردن قدرت مطلقه به قانون، قانونی که ناشی از اراده ملت و خواست ملت باشد

در سالگرد صدور فرمان مشروطیت اطلاعیه ای هم منتشر شده است به امضای جمعی از روشنفکران، مبارزین حقوق بشر و روزنامه نگاران از قبیل آقای داریوش آشوری، خانم مهرانگیز کار، آقای رضا علامه زاده، مهران براتی، آقای رامین جهان بگلو، و دیگران که خبر از راه اندازی یک تلویزیون به نام ایران ندا دادند، تلویزیونی چند صدایی که امیدواریم موفق باشند، و بتوانند این امر مهم را پیش ببرند.

موضوع سوم: آقای مهندس موسوی روز گذشته در جمع روزنامه نگاران صحبت های بسیار خوب و پخته ای کرده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنم. آقای مهندس موسوی در بخشی از این صحبت ها مطرح کرده که امروز هم ما به دنبال مقید کردن قدرت به قانون هستیم کاری که پدرانمان می خواستند در مشروطه بکنند و همین طور از آزادی بیان به عنوان یکی از لوازم این کار نام برده و صحبت کرده که ناراحتیم که روزنامه نگاران در زندانند و از یک سو خوشحالیم برای اینکه نشان می دهد که جامعه به دنبال گسترش اطلاع رسانی و مقابله با محدودیت اطلاع رسانی که دیکتاتور ها می خواهند، برآمده و از پا نمی نشیند.

مهندس موسوی راجع به تاکتیک خودش برای جذب نیروهای حکومت و ریزش آن ها هم توضیحاتی داده هم اینکه در دهه 60 و کشتار سال 60 چگونه دولت در جریان نبوده مثال خوبی هم آقای مهندس موسوی از تایلند زده است وقتی که مبارزین تایلندی دست به حرکت خشونت آمیز زدند، سرکوب شدند در صورتی که جنبش سبز مردم ایران با حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت توانسته مقاومت را ادامه بدهد و در مقابل یکی از خشن ترین و بی رحم ترین حکومت های در حال حاضر دنیا محکم و استوار بایستد. به هر صورت حفظ دیسیپلین مبارزات بی خشونت به همراه حفظ اتحاد مخالفین و برنامه ریزی سه اصل لازمی ست که با حفظ آن ها می توان به پیروزی در مبارزات بی خشونت رسید.

موضوع چهارم: داستان ترور آقای احمدی نژاد با ترقه دست ساز روز گذشته بیشتر به یک نمایش کمدی شبیه شد. ابتدا خبرآنلاین گفت که علیه آقای احمدی نژاد ترور اتفاق افتاده، بعد العربیه از قول خبرآنلاین نقل کرد، بعد رویترز نقل کرد و بعد فرانس پرس از قول دفتر رئیس جمهوری ایران گفت که خیر تکذیب می شود و آقای رادان معاون پلیس گفت هیچ اتفاقی نیفتاده، اما خبرگزاری مهر با چاپ عکس نشان داد که یک نارنجک دست سازی که دود هم ایجاد کرده و در کنار مینی بوس خبرنگار ها منفجر شده به هر صورت اتفاقی افتاده است. به هر حال آقای احمدی نژاد چند روز قبل خودش گفت که قرار است من را ترور کنند. احتمال دارد که همه ماجرا ساختگی باشد بلکه محبوبیتی بدست بیاورد و عزیز بکند. اما جالب اینست که احتمالا به دلیل همین ترقه دست سازی که در رفته زبان آقای احمدی نژاد بند آمده یا شاید واقعا اینطور فکر می کند چون ایشان در استادیوم همدان مطرح کرده که انگلیس جزیره کوچکی ست در غرب آفریقا.

موضوع پنجم: آقای سعیدی نماینده آقای خامنه ای در سپاه در صحبتی که برای سپاهی ها داشته مطرح کرده که نمایندگان رهبری در سپاه باید محافظه کاری نکنند و عماروار حرف بزنند. این ماجرا نشان می دهد که آقایون حتی با روحانیونی که دست چین می کنند و به عنوان نماینده رهبری در سپاه قرار می دهند هم مشکل دارند و حاضر نیستند در این سطح هم بی قید و شرط از کودتاچی ها طرفداری کنند و یا به نفعشان تبلیغ کنند.

موضوع ششم: در مجتمع پتروشیمی پردیس در بخش آمونیاک و اوره سازی انفجاری رخ داده که پنج نفر در جا کشته شدند و یک نفر هم مجروح وخیم در بیمارستان است. جالب است که این طرح پتروشیمی که 82 درصد سهامش متعلق به سرمایه گذاری قدیر است یک هفته پیش توسط آقای احمدی نژاد، و وزیر نفتش افتتاح شده بود.

موضوع هفتم: یکی از دوستان برای من نوشته به شوخی که سبز یعنی استقامت تا اطلاع ثانوی که باید به این دوستمان بگویم که اطلاع ثانوی ما بهار آزادی است که همه برایش مبارزه می کنیم و زمانش را هم خودمان با عزم خودمان اراده و مبارزه خودمان تعیین خواهیم کرد. هر چه زودتر آن را محقق خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

Sunday, August 1, 2010

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا آدينه 8 امرداد 2569

آدينه 8 امرداد 89 ، سی جولای 2010 میلادی
امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم
موضوع اول ادامه بحث روزهای گذشته مان است درباره برخورد با سپاه . محورهایی که در رابطه با برخورد با سپاه داشتیم را یک بار دیگر مرور می کنیم.
ابتدا باید بدانیم که ما با سه مدل سپاه طرف هستیم . سپاهی که جنگ را به عنوان پشتوانه خودش معرفی می کند و می گوید بچه هایی که شهید شدند و از کشور دفاع کردند را به پای فرماندهان فعلی بگذارد در حالی که در واقع بی لیاقتی و ندانم کاری همین فرماندهان فعلی و کسانی مانند همین آقای محسن رضایی که الان از سپاه بیرون اند عامل اصلی ادامه جنگ بعد از آزاد سازی خرمشهر بود که 230 هزار کشته روی دست کشور و مردم گذاشتند و هر جای دیگر دنیا بود این کسانی را که با کمبود دانش این فجایع را به وجود آوردند را محاکمه می کردند و حالا این آقایان با اتکا به خون بچه هایی که شهید شده اند مدعی ارث و میراث کشور شده اند . به هر حال در تفکیک عملکرد سپاه باید بدانیم که کسانی که شهید شدند و خالصانه جان خودشان را در راه مملکت از دست دادند در درجه اول قربانی ندانم کاری و بی لیاقتی این فرماندهان شدند و در درجه بعد کاملا متفاوت اند با این جماعت رانت خوار . اما سپاه از زمان جنگ و بعد از آن وارد فعالیت هایی اقتصادی در واردات و صادرات و کارخانه داری و مخابرات و قاچاق مواد مخدر و سکس ترافکینگ و قاچاق مشروبات الکلی شد که من مجموعا این فعالیت ها را به نام سپاه دلال می شناسم و بعد هم این که ماهیت این قاتل، سپاهی که با زندان و شگنجه و آدم استخدام کردن برای به جان مردم افتادن به ویژه در یک سال گذشته، نه تنها مردم ایران که همه دنیا دیدند.
اما بعد این تفکیک یه سری از کارها هست که باید بدانیم و بتوانیم انجام دهیم.
اولین آن ارتباط گرفتن با اعضای سپاه در میان دوستان و فامیل است و درخواست جدایی آن ها را از سپاه دلال و قاتل کرد و نشان دهیم اگر جان فشانی هایی بوده به این آدم هایی موجود دخلی ندارد. باید به گونه باشد که یک انسان شرافتمند با سپاه دلال و قاتل همکاری کند.
محور بعدی باز گذاشتن آغوش ملت به روی کسانی است که یه ملت می پیودند. دچار احساسات و جو سازی هایی که گاهی خود عوامل حکومت نباید شد و باید نشان داد که آعوش ملت به روی همه کسانی که از سپاه و بسیج بیرون می آیند باز است و فضای انتقام کشی و خونریزی را باید تبدیل به فضای عفو و بخشش کرد برای هرکسی که به آغوش ملت برگردد البته حساب یک تعداد معدودی جداست که در ستاد کودتا قرار دارند و باید در دادگاه و در کمیته های حقیقت یاب به جنایاتشان رسیدگی شود.
اما نکته چهارم افشای اطلاعات مربوط به دلالی ها و قاتلی های سپاه برای ملت است چه در شعار نویسی ها چه در وبلاگ و وب سایت های خارج از ایران و چه در اس ام اس ها در همه ضمینه ها باید اطلاعات مروبط به دزدی ها و جنایات سپاه را برای ملت باز کرد.
نکته پنجم تحریم فعالیت های سپاه است که ما درباره این محور در روز های آینده بیشتر صحبت می کنیم و در آخر هم تاکید بر محورهای بالا در شعارنویسی و تظاهرات ها چه به صورت میلیونی و چه به صورت پراکنده است.
درخصوص برخورد با سپاه به ویژه نکته پنجم در روزهای آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.
نکته دوم این که آقای متن استعفایی از آقای موسوی منتشر شده خطاب به آقای خامنه ای ، اگر صحت داشته باشد نشان می دهد که آن موقع هم اعتراض آقای موسوی به شخص آقای خامنه ای و این ندانم کاری ها بوده است.
همین طور آقای کروبی هم در جوابیه شدید اللحنی به اتهامات آقای جنتی پاسخ داده و او را شریک رای دزد ها و قاتلین خوانده و گفته که او شکایت می کند و نیز خواسته که اگر مدارکی از پول گرفتن از خارج دارد منتشر کند که به نظر من به چالش خواندن درستی است.
نکته سوم این که آقای جعفر کاظمی از زندانیان دهه شصت در آستانه اعدام قرار گرفته فقط به جرم این که در دهه شصت در ارتباط با مجاهدین زندان بوده و پسر او هم الان در قرارگاه اشرف است در آستانه اعدام قرار گرفته است و اعتراض به حکم اعدام او از وظایف هم ماست.
نکته چهارم این که سالگرد کشتارهای سال شصت و هفت نزدیک شده ایم و به نظر می رسد این کشتارها در طبقه بندی حقوق در ردیف جنایات علیه بشریت قرار می گیرد با نزذیک شدن به این سالگرد 16 نفر از مبارزین کردستان در معرض اعدام قرار گرفته اند. و همین طور 16 زندانی که دیروز درباره شان صحبت کردیم همگی دست به اعتصاب غذا زده اند.
نکته پنجم این که پاره ای از نزدیکان آقای مصطفایی ،وکیل خانم سکنیه آشتیانی که حکم سنگسارش فعلا معوق شده، دستگیر کرده اند هر چند که خود او فعلا مخفی شده و جو جهانی به وجود آمده در اعتراض به حرکت جکومت برای دستگیری یک وکیل حقوقی.
نکته ششم این که بودجه بسیج هفت برابر شده است و آقای نقدی صحبت از ساخت چند هزار پایگاه بسیج کرده است که به خوبی نشان می دهد آقایان در چشم اندازشان آرامش نمی بینند که این طور دست به تجهیز می زنند.
نکته آخر این که آقای محمد مخبر رییس ستاد اجرایی 8 ماده ای امام که زیر نظر آقای خامنه ای هم هست در لیست تحریم اروپا قرار گرفته و عنقریب خود آقای خامنه ای هم در لیست تحریم های بین المللی قرار می گیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
به امید پیروزی ایران و ایرانی