Thursday, August 12, 2010

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا دوشنبه 18 امرداد 2569

دوشنبه هجده اَمرداد 89 ، نه آگوست 2010 میلادی
امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.
الله اکبر پس از رشادت زندانیان
موضوع اول این که به دنبال دعوتی که از مردم شده بوده از نقاط مختلف تهران از جمله گیشا، میر داماد، امیرآباد، سعادت آباد و غیره گزارش رسیده که صدای الله اکبر شنیده شده همین طور از پاره ای از شهرستان ها من گزارش هایی داشتم که ندای الله به همراه شعار های دیگر شنیده شده است. سوالی شده بود که آیا صداهای دیگر همراه با الله اکبر خوب است که باید گفت هرآنچه صدای ما را به گوش دیگران برساند مفید و مثبت است. این داستان صدای های دیگر در آمریکای لاتین به ویژه شیلی شهرت جهانی پیدا کرد. به هر صورت این حرکت کوبنده مردم به حکومت نشان داد اعتراض اکثریت مطلق مردم به کودتاچی ها سرجایش ایستاده است و وقتی که جو را زندانیان ما می شکنند مردم ما از آن حمایت می کنند. شاید به همین دلیل بود که کودتاچی ها دستپاچه شدند و وقتی پدر علی پرویز یکی از زندانیان اعتصاب غذا کننده برای تسلیم نامه خانواده ها به قوه قضاییه رفت دستگیر اش کردند و آقای بابک بردبار را که آزاد کرده بودند و در واقع یکی از پنج خواسته اعتصاب کننده گان بود دوباره احضار شده است که به نظر من دستپاچگی کودتاچیان را نشان می دهد. آقای رضا ملک قدیمی ترین زندانی سیاسی ما که قرار بود سال گذشته آزاد شود بعد از این که به سلول انفرادی منتقل شده دست یه اعتصاب غذا زده است. همین طور آقایان سحابی، صدر حاج سید جوادی، پیمان و یزدی هم در نامه ای که برای زندانیان اعتصاب غذا کننده نوشته اند خواهش کرده اند که اعتصاب غذاشان را بشکنند و گفته اند به خوبی فضای جامعه را باز کردید و رو در روی استبداد ایستادید.
پیشنهادات برای روز قدس
نکته دوم این که دوستان برای من پیشنهادات مختلفی می فرستند برای روز قدس چرا که به درستی بچه ها تاکید می کنند که روز قدس را حکومت راهپیمایی می گذارد و نمی تواند لغو کند و حضور نیرومند جنبش سبز لازم است. من خواهش ام این است که این پیشنهادات را در وبلاگ ها و وب سایت ها هم مطرح کنید و درفضای اینترنتی که رسانه خوب جنبش سبز هست بچرخد و این روش که از ابتدا جنبش داشته ایم که هر سربازی یک رهبر و هر رهبر یک سرباز است عقلانیت عمومی را به حرکت می اندازد و این گونه است که نتیجه می گیریم و کار امثال من این است که این پیشنهادات را به شما برمی گرداند.
شکایت علیه قرارگاه ثاراالله
نکته سوم این که هفت نفر از زندانیان سیاسی ما که در ماجراهای بعد از انتخابات دستگیر شدند طی نامه ای که به قوه قضاییه نوسته اند از قرارگاه ثارالله سپاه به استناد حرف های آقای مشفق ، روحانی که حرف هایی زده بود و نوار مفصلی از او منتشر شده بود شکایت کردند. در این نوار که همان موقع هم درباره اش صحبت کردیم آقای مشفق حرف هایی زده بود که نشان می داد از قبل کودتا را طرحی کردند و از قبل برای انتخابات برنامه ریزی کرده اند و سرکوب ها را شکل داده بودند. این زندانیان سیاسی ما می گویند وقتی کسی از حاکمیت حرف های آقای مشفق را تکذیب نمی کند نشان می دهد که این حرف ها واقعیت دارد. این کار آقایان خیلی خوب چهره حکومت را نشان می دهد و و اگر قوه قضاییه کاری نکند که نمی کند نشان می دهد این کودتاچی ها چگونه پشتشتان به آقای خامنه ای و بیت ایشان گرم است. قبلا آقای مهندس موسوی هم به حرف های آقای مشقق اشاره کرده بود و به روشنی دست اندکاران کودتا را نقد کرده بود.
نکته بعدی این که بعد از نزدیک به دو سال زندان، بیست نفر از رهبران جامعه بهایی ایران به مجموع 140 سال حبس محکوم شده اند، برای هر کدام هفت سال زندان بریده اند و این ستم جدیدی است که به جامعه بهاییان ایران می روند.
ورشکستگی بانک ها
نکته پنجم این که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده کل بدهی معوقه بانک ها چهل و سه هزار میلیارد تومان است عددی که نشان می دهد بانک ها در کجا قرار دارند و دیگر بر نمی گردد چرا که 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت است و 18 هزار میلیارد تومان از آن طرح های زود بازده است که درواقع به هدر رفته و در زمره بزرگترین اشتباهات دولت آقای احمدی نژاد است.
آقای بهمنی ابزار امیدواری کرده که تا آخر امسال ده درصد از این بدهی معوقه کاهش پیدا کند که فکر نمی کنم بانک ها بتوانند این مقدار از طلب های خودشان را وصول کنند. نکته دیگر این که آقای احمدی نژاد در گزارشی که به روحانیون مساجد داشته مطرح کرده که وارادات ما از اروپا 24 میلیارد دلار است در حالی که بنا به آمار خود دولت این رقم 51 میلیارد دلار است و الان با توجه به تحریم ها با مشکل مواجه شده است .
ایشان یک دورغ دیگر هم گفته و آن این که اقتصاد ایران را نهصد میلیارد دلاری خوانده در حالی که آمارهای جهانی نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی ما عددی بین 250 تا چهارصد میلیارد دلار است . به هر صورت در این ماجرای تحریم ها آقای فرید زکریا مفسر سی ان ان مطرح کرد که حتی بانک های پاکستانی هم از کار کردن با ایران کنار کشیده اند.
گسترش حمله به احمدی نژاد
نکته آخر این که آقای صادق لاریجانی در صحبتی که کرده به شدت به آقای احمدی نژاد حمله کرده و از نوع حرف زدن او گله کرده به دنبال حرف هایی که دیروز آقای احمدی نژاد در انتقاد از حکم هفت ماهه رئیس خبرگزاری ایرنا آقای بهداد زده بود.
این حمله آقای لاریجانی و حمله امروز کیهان به آقای مشایی نشان می دهد یک خطی از بیت حمله کردن و انتقاد کردن از دورو بری های آقای احمد ی نژاد و خود او را در دستور کار گذاشته است.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروزموفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment