Monday, August 9, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا آدینه 15 امرداد 2569

جمعه پانزده اَمرداد 89 ، شش آگوست 2010 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول نامه مهندس موسوی است خطاب به زندانیانی است که دست به اعتصاب غذا زده اند و آنها را پیشروان جنبش خوانده و خواسته است که اعتصابشان را بشکنند، جبهه مشارکت هم روز شنبه فردا را از مردم درخواست کرده به عنوان همسویی و همدلی با قهرمانان جنبش روزه سیاسی بگیرند. پاره ای از دوستان هم پیشنهاد کرده اند که مردم بعد از روزه سیاسی شنبه حسب معمول سر بام ها الله اکبر بگویند. این که آکسیون الله اکبر مورد توافق همه هست یا نه فردا خدمتان عرض می کنم.

نکته دوم این که آقای کروبی که برای ختم دوست اش به مسجد نور رفته بوده است نیروهای خودسر به قول حکومت و در واقع مزدورهای لباس شخصی و پیراهن سفیدهای فاشیست ها حمله کرده اند اما مردم اجازه نداده اند واز آقای کروبی حمایت کرده اند و این نیروها هم دست زدند به پرتاپ گاز اشک آور و حمله کردن به مردم . جالب است که خبرگزاری فارس ماجرا را کاملا وارونه مطرح کرده و گفته که محافظ های آقای کروبی به مردم گاز اشک آور زده اند. دورغ هایی که این ها می گویند را باید دورغ های کثیف نام گذاشت بدون هیچ حد و مرزی دورغی می گویند.

نکته سوم این که آقای موسوی و کروبی در نامه مشترکی که امضا کرده اند خطاب به مراجع تقلید مطلب آقای جنتی را مطرح کرده اند و گفته اند خط دهندگان امثال آقا ی جنتی به دیگران هم گفته بودند که این حرف ها را بزند ولی فقط آقای جنتی به دلیل کم خردی خودش حاضر شده این حرف ها را بزند. اما باید گفت که این حرف ها آینه ای است که در برابر آقای خامنه ای قرار می دهد چون آقای خامنه ای است که ایشان را منصوب کرده و باید گفت که آقای جنتی تنها یک سیئه از سیئات آقای خامنه ای است.

نکته چهارم این که وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که منتشر کرده اعلام کرده در سال 2009 ایران را به عنوان بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرده دو سال قبل از آن هم وزارت امورخارجه همین گزارش را داده بود. به این وسیله به نوعی گزارش هایی که درز شده بود به مطبوعات را وزارت امور خارجه آمریکا تایید می کند. همین طور آقای اوباما گفته که هرگاه ایران قدم جدی بردارد آمریکا آماده است که بر سر داستان اتمی صحبت شود. که آن هم خیلی روشن پایان غنی سازی اورانیوم از طرف ایران است و نیز پیوستن به نظر می رسد معنی دیگر این حرف این که حرف ها و دعوت های آقای احمدی نژاد به صحبت درباره مدیریت جهان شوخی است.

همین طور آقای خزایی نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل از صحبت های آقای مایک مولن شکایت می کنیم. البته این حرف درست اما نه درباره ایران که خودش بارها اسراییل را تهدید کرده است.

نکته بعدی این که خبر هایی رسیده که امارات سخت گیری هایی زیادی اعمال می کند برای کشتی های ایرانی مخصوصا محصولات نفتی و بنزین و خبرگزاری رویترز اعلام کرده که تا همین جا ایران بنزین را بیست و پنج درصد گران تر می خرد.

نکته ششم این که سخنگوی وزارت خارجه چین با طبیعی خواندن روابط اقتصادی ایران و چین خواسته که دیگران خودداری کنند از انتقاد از این روابط که مشخصا منظورشان هم آمریکا ست. معاون وزارت خزانه داری از چین انتقاد کرده بود و قرار هم هست که آمریکایی ها با چین صحبت کنند. یک بخشی از این صحبت ها مصرف داخلی دارد و یک بخش دیگر انتقادی است که به آمریکا دارند که قرداد ساخت نیورگاه اتمی با ویتنام امضا کرده است و چین ابراز ناراحتی کرده است. چین تا ماه آینده که آمریکایی ها با آن صحبت کنند باز هم از این صحبت ها می کند احتمالا.

و نکته آخری این که روزنامه کره ای «کرین هرآلد» مطرح کرده که کره جنوبی هم بررسی تحریم های یک جانبه علیه ایران را آغاز کرده است و در این حالی است که کره جنوبی با ایران ده میلیارد دلار مبادله اقتصادی دارد و این نشان می دهد که گزینه های تجاری ایران کم کم به چین محدود می شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروزموفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment