Monday, August 9, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا چهارشنبه 13 امرداد 2569

سلام،

چهارشنبه 13 امرداد 89، 4 آگوست 2010 میلادی

امروز در مورد 8 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه اعتصاب غذای زندانیان زندان اوین همچنان ادامه دارد. حال بسیاری از آنها بد شده و به بهداری اوین متقل شدند. خانواده در مقابل زندان دست به تحصن زدند، معاون دادستان قول داده که به خواسته های زندانیان رسیدگی شود و خانواده ها امروز تهدید کردند که اگر به خواسته هایشان رسیدگی نشود مجدداً دست به اعتصاب غذا خواهند زد و این حرکت زندانیهای اوین باعث شده که زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر طی نامه ای به آنها بگویند که اعتصاب غذای خود را بشکنید که ایران فردا به شما احتیاج دارد. به هر صورت حرکتی که زندانیان سیاسی قهرمان می کنند از مهمترین مسایلی است که در مبارزات بی خشونت باید طرف توجه مبارزین قرار بگیرد چرا که همانطور که قبلاً هم صحبت کردیم حرکتی که ما می کنیم مبتنی است بر یک استراتژی چهارگانه، تقویت همبستگی و مقاومت ملی، مشروعیت زدایی از حکومت، ایجاد شکاف در حکومت و فرسوده کردن آن و نهایتاً فلج سازی آن. از بین این چهار حرکتی که می کنیم در قسمت تقویت همبستگی و مقاومت ملی جایگاهی که شهدای جنبش دارند و بزرگداشت آنها و جایگاهی که زندانیها و اسرای جنبش دارند و مقاومت آنها جایگاه رفعیی است که هر چقدر بیشتر به آن پرداخته شود، هر چقدر اخبار آن بیشتر پخش شود، در شعار نویسیهای روی دیوار بکار گرفته شود، در اسکناس نویسی بکار گرفته شود، در وبلاگها، در وبسایتها، در خبر رسانی های مختلف بیشتر به آن پرداخته شود، کاری که فرزندان ملت دارند می کنند در زندانها بیشتر کمک می کند به اینکه مقاومت مردم تقویت شود و همبستگی آنها بیشتر شود. به هر صورت در همین راستای زندانیان این را هم باید گفت که وکیل آقای محمد حاج آقایی اعلام کرده که حکم اعدام برای او در دادگاه تجدید نظر تایید شده. به قول وکیل ایشان که می گوید چون موکل من در دهه شصت با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته و کارهایی که کرده الان به فرض بر اینکه در ارتباط با این سازمان باشد حداکثر مستوجب یکسال زندان هست اما حکم محارب برای وی در نظر گرفتن و تقاضای اعدام کردند. اعتراض به احکام اعدام و سبوعی گری و وحشی گری حکومت هم یک وجه دیگری است از مبارزه ما و مسیری را که دارم طی می کنیم.


نکته دوم اینکه مراسم ختم آقای ططری وکیل سابق مجلس شورای اسلامی در تهران و کرمانشاه هیچکدام را نگذاشتند که برگزار شود. یکی از دلایل آن این است که آقای ططری عضو حزب اعتماد ملی آقای کروبی بود و قرار بود که آقای منتجب نیا در ختم ایشان صحبت بکند. به هر حال این که حکومت و وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی از ختم یک وکیل سابق مجلس در تهران یا کرمانشاه می ترسد و جلوگیری می کند نشان می دهد که این حکومت از سایه خودش هم می ترسد و طاقت کوچکترین تجمع و گردهمایی مردم را هم ندارد.


نکته سوم اینکه پنج روزنامه نگار ما در زندان رجایی شهر طی نامه ای علنی به آقای احمدی نژاد گفتند که نمی خواهد دنبال مناظره با آقای اوباما بگردی بلکه اگر راست می گویی بیا و بشین با ما صحبت کن راجع به عمکرد دولت نهم و دهم و به سوالات روزنامه نگارها جواب بده. همانطور که روز گذشته هم صحبت کردم حرفهای آقای احمدی نژاد چندان در دنیا جدی گرفته نمی شود آنچنانکه سخنگوی کاخ سفید آمریکا هم تنها واکنشی که داشت این بود که آمریکا آماده است که هرگاه و هر زمان بر سر داستان انمی با ایران صحبت کند به شرطی ایران بخواهد این کار را جدی بگیرد. به هر صورت داستان حرفهای آقای احمدی نژاد که معمولاً هم با سر و صدا و تبلیغات زیاد صدا و سیما و حکومت همراه است بیشتر به یک شوخی و جوک در سطح دنیا شده است.


نکته چهارم اینکه ژاپن دارایی و حساب بیش از چهل شرکت و مقام ایرانی را مسدود کرده واعلام کرده که تحریم های یکجانبه علیه ایران را در دست بررسی دارد. همینطور اداره خزانه داری آمریکا هم یک لیست جدیدی به لیست شرکتها یا آدمهای مشمول تحریم آمریکا اضافه کرده ازجمله چهار عضو نیروی قدس که در رابطه مالی برقرار کردن بین جمهوری اسلامی و جزب ا... لبنان یا طالبان یا گروه های تندرو فلسطینی دست داشتند در این لیست اسمشان آمده. همینطور کمیته امداد امام خمینی از سازمانهایی است که در لیست تحریم آمریکا آمده به دلیل فعالیتهایی که در لبنان دارد. چندین بانک ایران و بانکهای ایرانی در کشور بلاروس در این لیست تحریم جدید قرار دارد. همینطور چهارده شرکت ایرانی که در اروپا یا ژاپن فعالیت دارند در این لیست تحریم جدید قرار دارند از جمله آنها شرکت ماشین سازی اراک هم هست. همینطور گزارش منتشر شده ای حاکی از این بود که بیش از پنجاه درصد واردات بنزین در ماه گذشته کاهش داشته و برای ماه جاری هم کاهش بیشتری پیش بینی می شود.


نکته پنجم اینکه آقای رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به رئیس جمهوری برزیل عنوان کرده که آقای داسیلوا آدم مهربان و عاطفی است ولی در جریان پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی که محکوم به سنگسار و بعد هم حالا صحبت از اعدام ایشان هست نیست. به این ترتیب ایران در واقع پاسخ منفی به رئیس جمهوری برزیل داده که فکر می کنم برای ایشان و حزبش در انتخابات آینده گران تمام خواهد شد.


نکته ششم اینکه این داستان فتوای آقای خامنه ای کماکان ادامه دارد و ظاهراً به روزنامه ها و سایتها دستور داده بیت رهبری که این فتوا را دائماً مطرح کنند، مصاحبه بگیرند، بلکه بتوانند جا بندازند. آدم های مختلفی را که در حکومت هستند صدا می کنند و با هاشون صحبت می کنند و سعی می کنند که این خبر را دائماً به اصطلاح کار بکنند و همینطور که قبلاً هم صحبت کردیم اصل این استفتاء و مطرح کردن فتوای آقای خامنه ای روی دوش حرف آقای خمینی بیشتر برای این است که بلکه بتوانند جبهه پشت سر آقای خامنه ای را به این ترتیب وادار به اطلاعت از ایشان بکنند. جبهه شکست خورده ای که هر کدامشان به سمتی می روند. جالب این است که مطرح شده که آن استفتایی هم که از آقای ناصر مکارم شیرازی چاپ شده و مطرح شده مال مدتها قبل بوده و در این روزها منتشر کردند برای اینکه بگویند که مراجع دیگری هم در واقع پشتیبان آقای خامنه ای هستند. به هر صورت ماجرای آقای خامنه ای چیزی نیست که با این فتوا جعل کردنها و این مصاحبه ها بتواند که حل شود و بتواند که برای ایشان آبرویی دست و پا بکند و بتواند جبهه پشت سر ایشان را متحد کند.

نکته هفتم اینکه آقای صادق محصولی ظاهراً استعفا داد و بعد به زور آقای خامنه ای مجدداً سر کارش برگشته و این ادامه همان دعواهایی است که بر سر تقسم غنایم و تقسیم پول و دست گذاشتن روی جاهای پر آب و نان در وزارت رفاه پیش آمده و کشمکش هایی که با آقای محصولی هست. به هر صورت آقای صفارهرندی هم در صحبتی که داشته برای جمعی از دانشجویان در سمینار ولایت و ولایت فقیه و غیره مجدداً به آقای رحیم مشایی حمله کرده و این داستان کشمکش در درون حکومت بخصوص سر آقای رحیم مشایی به این ترتیب نشان می دهد بازهم ادامه دارد.


و اما نکته آخر اینکه موسسه ایمنی جاده ها آمار بسیار عجیبی را مطرح کرده و آن اینکه در 11 درصد از تلفات تصادفات جاده ها کامیون هووو که وارداتی از چین هست دخیل بوده و دست داشته ودروغ بافیهای امثال شرکت ایران خودرو دیزل هم در مورد این کامیون نمی تواند این مشکلات را و بلایی را که سر مردم ما می آورد جبران بکند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

No comments:

Post a Comment