Thursday, October 29, 2009

چهارشنبه 6 آبان 2568

سلام، شش آبان 88 ، 28 اکتبر 2009 میلادی

امروز هفت موضوع را صحبت می کنیم.

اطلاع رسانی به مثابه سلسله اعصاب

موضوع اول این که ای- میلی برای من فرستاده بودند از طرف جمعی با عنوان فریاد سبز که پادکست تهیه می کنند که از طریق بلوتوث و تلفن موبایل قابل انتقال است.

به این ترتیب اخبار را از چند سایت گزینش می کنند و به اطلاع مردم می رسانند. بسیار بسیار کار خوبی است چون همان طور که قبلا هم صحبت کردیم اطلاع رسانی از نقاط کلیدی و در واقع سلسله اعصاب جنبش ماست، به همین دلیل هم هست که حکومت سعی می کند به این قسمت فشار بیاورد.

بنابراین تهیه و توزیع بسته های پادکستی این چنینی برای اطلاع رسانی و خبررسانی آکسیون هایی که در پیش داریم. کار هایی که می کنیم و کارهایی که انجام داده ایم، سرودهای جنبش و امثالهم بسیار کار خوبی است.

اختلاف در شورای امنیت ملی

اما نکته دوم این است که به دنبال برخوردی که در مذاکرات اتمی ایران پیش آمد و و نزدیک به یک ماه پیش آقای جلیلی قول و قراری را گذاشت و توافقی کرد اما وقتی متن توافق نهایی شد ایران دوباره دبه درآورد ظاهرا زیر فشارداخل ایران به خصوص بخش هایی از سپاه مجددا ایران جمعه گذشته آن توافقی که قبلا کرده بود را امضا نکرد.

گزارش هایی آمده است که در شورای امنیت کشور هم اختلاف بروز کرده و حتی بخش هایی از سپاه که بدنه اصلی کودتا و کودتاچی ها هستند بعد از وزارت اطلاعات قصد دارند شورای امنیت کشور را هم تصاحب کنند و صحبت از تعویض آقای جلیلی و پاره ای از اعضای این شورا هم هست. این نشان می دهد این دست درازی کودتاچی ها به جا های دیگر هم رسیده است.

نکته سومی که می خواستم بگویم و مهمترین نکته است که امرزو درباره اش صحبت می کنیم. مسئله اطلاعیه ای است که خانواده زندانیان سیاسی دادند و گفته اند طبق قانون موجود کشورظرف مدت چهار ماه باید زندانی تعیین تکلیف شود و چون عزیزان شان بیشتر از چهار ماه را بلاتکلیف در زندان گذرانده اند . این اتمام حجت قانونی را کرده اند و امروز چهارشنبه ساعت 11 صبح در میدان پانزده خرداد ، میدان ارک سابق، نزدیک ایستگاه مترو، روبروی دادستانی عادی و انقلاب تهران اعلام تجمع کرده اند.

به نظرم شرکت همه کسانی که می خواهند ابزار همدردی کنند در این تجمع بسیار کمک کننده است. و همین طور تشویق کسبه و عابرین آن منطقه به پیوستن و این تجمع بسیار مفید است به خصوص خانواده ها وقتی عکس عزیزان شان را در دست دارند و مظلومیت شان را بیان می کنند، همراهی با ان ها کار بسیار خوبی است که می تواند از طرف مردم انجام بگیرد.البته خواهش من این است که کسانی که شرکت می کنند گرفتن فیلم و عکس و ارسال آن برای تمام دنیا را فراموش نکنند. چرا که بخشی از مبارزه ما تهیه فیلم وعکس بوده وهست .

خانواده زندانیان اعلام کرده اند در مرحله بعدی قصد تحصن دارند. و در مرحله بعد اگر به درخواست شان رسیدگی نشود و عزیزان شان آزاد نشوند دست به اعتصاب غذای جمعی می زنند. بنابراین بسیار واجب است که بخش های مختلف جنبش با خانواده زندانیان سیاسی همراهی بکنند.

دانشجویان ایستاده اند

نکته چهارمی که می خواستم بگویم حرکتی است که دیروز، سه شنبه، بچه های دانشگاه ازاد جنوب کردند، دانشکده فنی. تجمع شاید 1500 تا 2000 نفر و درخواست شان کمک به هم دانشگاهی ها یشان در آزاد مرکز و آزاد کرج و همین طور لغو احکام انضباطی که صادر شده است، بوده است.

شعارهای جنبش سبز را دادند. همین طور در دانشگاه پیام نور مشهد، دانشگاه شهید چمران اهواز، به دلیل صحبت آقای رسایی که از وکلای پشتیبان دولت کودتا است . دانشجویان برخورد بسیار قوی کرده اند با ایشان و یک بار دیگر نشان دادند دانشگاه جای پشتبانان کودتاچی ها نیست . همین طور روز گذشته دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر هم در سلف سرویس شعار داده اند و تظاهرات کردند .

نکته مهم این است که در مجموع حرکت های دانشجویی که تداوم اش ضامن قدرت اش هست، اعتراض به برخورد با دیگر دانشجویان نباید فراموش شود همین طور کوتاه کردن دست نظامیان و بستن دفترهای بسیج در دانشگاه ها موضوعی است که می تواند همواره تداوم داشته باشد.

حمله کودتاچیان به محرومان جامعه

نکته پنجم این است که بچه های لوله سازی اهواز است که بعد از چند روز تظاهرات پیاپیی که برای حقوق و دست مزد شان داشتند و به قول یکی از نمایندگان شان که گفته بود وقتی کارگری شش ماه یا نه ماه حقوق نگرفته است و خودش و زن و بچه اش گرسنه اند چه انتظاری می شود داشت که اعتراض نکنند.

اما کودتا چی ها روز گذشته به صفوف شان حمله کردند و نشان د دادند برای حفظ حکومت شان به محرومین جامعه هم حمله می کنندعلی رغم این که دائما شعار دفاع از محرومین را می دهند.

به هر حال حمایت از جنبش کارگری که روز به روز هم در اقصی نقاط کشور گسترده تر می شود. یکی از مبرم ترین کارهایی که جنبش سبز می تواند انجام دهد.

نمونه ای از تظاهرت برق آسا

نکته ششم در شهر تهران است. زیر پل رسالت ظاهرا یک تصادف عادی شده بوده است که مردم به طور عادی جمع می شوند اما بچه های جنبش سبز استفاده خوبی از این تجمع کرده بودند و بلافاصله شروع کردند به شعار دادن.«مرگ بر دیکتاتور و دولت کودتا» گفته بودند «یاحسین، میر حسین» گفته بودند و به محض سر دادن شعار جمعیتی که اطرف بودند جمع می شوند و یک تظاهرات چند هزار نفری در واقع شکل می گیرد و قبل از این که نیروهای امنیتی سر برسند تظاهرات را جمع می کنند.

این تظاهرات پراکنده و برق آسا همان طور که قبلا هم بار ها صحبت کردیم یکی از نیرومند ترین سلاح هایی است فرسایش کودتاچیان را به همراه دارد و جنبش را در اقصی نقاط شهرهای کشور پراکنده می کند.

بهانه اش می تواند یک تصادف باشد اما در همه نقاط شلوغ تهران و شهرهای دیگر جاهایی که به طور طبیعی جمعیت هست، کافی است بدون این که دیده شود یک اعلامیه یا شعارهای جنبش سبز را از یک بلندی بریزد پایین و چند نفری باشد که با دیدن آن ها شروع کنند به شعار دادن مطمئن باشید که مردم بلافاصله همراهی خواهند کرد. حتی اگر بیست نفر این تظاهرات را شکل دهند می بینیم که ظرف چند دقیقه می توانید یک تظاهرات چند هزار نفری را شکل داد و قبل از سر رسین نیروهای سرکوبگر پراکنده شد.

بنابراین تظاهرات پراکنده ای که یک نمونه اش زیر پل رسالت اتفاق افتاد عملی انجام شدنی است که در سراسر شهر می شود انجام داد.

اما مطلب آخر بر می گردد به آکسیون ما در روز سیزده آبان چون امروز دیگر وقت نیست می گذارم برای فردا ، همراه با بحثی که درباره استراتژی برخورد با سپاه خواهیم داشت.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرفراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment