Thursday, October 15, 2009

سه شنبه 21 مهر1388

سلام، سه شنبه 21 مهر1388 ، 13 اکتبر 2009 میلادی

5 تا موضوع رو صحبت می کنیم:

موضوع اول از روز گذشته مونده بود واون هجوم سپاه برای خریدن شرکت سایپا بعد از شرکت مخابرات است و سایر فعالیت های اقتصادی که سپاه داره. این بحث رو با بحث بعدی که می خواهم بکنم با همدیگه یکجا انجام می دهم.

بحث دوم سوالی است که این روزها مکرر مطرح شده که ایا ما می تونیم روز 13 ابان که میلیونی دوباره می خواهیم بریم توی خیابون همه کارهاشونو تعطیل کنند، مرخصی بگیرند، به هر شکل کارخونه، مدرسه، دانشگاه، هیجا نرن، ایا می تونیم وقتی می ریم توی خیابون بمونیم و دیگه خونه نریم؟

من برای اینکه این رو توضیح بدم به این شکل نگاه کنید تا حرف رو بزنم در واقع، در این شکل حرف هایی رو که ما تا حالا زدیم سعی کردم خلاصه بکنم، هدف ما از این مبارزه هدف مرحله ایمون اینه که دولت کودتایی اجنبی ساخته رو بیاریمش پایین،

پایین آوردن دولت کودتا

در بالای شکل قرارش دادم(پایین اوردن دولت کودتا). این هدف رو از طریق سه هدف زیر مجموعه می تونیم بهش برسیم و تکمیلش کنیم.

هدف اول مشروعیت زدایی از دولت کودتاست که با توجه به اینکه اقای خامنه ای سرنوشت خودش رو به دولت کودتا گره زده عملا مشروعیت زدایی که ازش کردیم منجر به مشروعیت زدایی از شخص اقای خامنه ای وکل رژیمش شده، فقط دولت نبوده که ازش مشروعیت زدایی شده.

هدف دوم، ایجاد شکاف که بین ارکان دولت بوده تا اینجای کاربسیار موفق بوده، بین ارکان مختلف ، مجلس، قوه قضاییه، نهادهای مختلف، کارگزاران حکومت، دولت و حتی داخل بیت رهبری هم کشیده ولی توی نیروی نظامی و امنیتی که پشت این کودتا هست یعنی سپاه این ایجاد شکاف هنوز کار داره.

و هدف سوم فلج سازیست که ما با مقاومت مدنی، با نافرمانی مدنی، با تحریم هامون، با همکاری نکردن ها ، سرمایه گزاری نکردن ها، اعتصاب ایتالیایی و ده ها کار دیگه این فلج سازی رو داریم انجام میدیم و دولت تا همینجاشم بسیار ناتوانه ولی یک سری کارهای دیگه هم لازمه.

اما در این شکل من نشون دادم که در واقع هر سه این اهداف زیر مجموعه هدف بزرگمون یعنی مشروعیت زدایی، ایجاد شکاف و فلج سازی باید در سازمان سپاه انقلاب اسلامی بیش از همه چیز مستقر بشه، متمرکز بشه، برای اینکه سپاه سازمانی است که در تحلیل نهایی رو در روی ملت ایستاده و نه فقط زیر نظر رهبری و ستاد کودتایی که در بیت رهبری هست، اقا مجتبی پسر ایشون و دیگران، بلکه متقابلا به این رهبری اقای خامنه ای و ستاد کودتا سپاه خط می ده، به نوعی می شه گفت اونها هم در مشت سپاهند. من برای اینکه این حرفم رو بیشتر توضیح بدم براتون یاداوری میکنم این نموداری رو که قبلا در بحث مبارزات بی خشونت راجع بهش بحث کرده بودیم.

این شکل رو ببینید، برای مبارزه بی خشونت در بالا نوشتیم رهبری، وپایینش این مستطیل سبز در واقع نخبگان حکومتی بودند که الان این نخبگان حکومتی، اون شکلی که کشیده بودیم، حرف ما این هست که بیش از همه در سازمانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متمرکز شده اند و ستون هایی که مردم رو به حکومت و جامعه وصل می کنه مثل ستون مذهبی، ستون فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، اداری این ها بیش از همه در کنترل سپاه است و سپاه اونجاهایی هم که دست نداشته داره دست می اندازد و در سپاه در واقع قدرت حکومت داره متمرکز میشه. مثلا در بخش امنیتی سپاه دست انداخته وزارت اطلاعات رو 6000 نفر تا 8000 نفرشو داره تصفیه میکنه، 180 تا مدیر از 200 تا مدیرش را هم داره کنار میذاره، اقای طائب رو بردن کردن معاون اطلاعاتی سپاه، یک سازمان امنیت درست کردن که قدرت امنیتی را هم سپاه تسخیر بکنه.

قدرت اقتصادی سپاه

قدرت اقتصادی رو مکرر در مکرر سپاه داره دست میندازه در اقصی نقاط جامعه، بحثی که دیروز میخواستیم بکنیم ابتدای صحبتم عرض کردم در بخش قدرت اقتصادی، سپاه درواقع اگر از مخابرات تا شرکت سایپا ، از کشتی سازی تا تراکتور سازی، ازپروژه های نفت و گاز، پارس جنوبی تا واردات برنج، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سیگار و غیره رو در دست گرفته سپاه در اینجاها با سازمان های اقتصادی خود رهبری مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید یا ستاد اجرای فرمان هشت ماده ای امام یا ده ها سازمان دیگه اقتصادی رهبری هم ارتباط برقرار کرده و گره خورده و در واقع رهبری اقای خامنه ای در تمام فعالیت های اقتصادی سپاه دخالت داره، دست داره و این تمرکز اقتصاد کشور در دست یک سازمان به نام سپاه رو به نفع خودش می داند چرا که با این پول ها می تونه شهریه طلاب رو بده، 100-150 هزار تومن در ماه، آدم بخره، مزدور استخدام کنن، بکشن و به هیچ وجه به هر حال رهبری نمیتواند در نهادهایی که به نوعی نظارت داره مثل دیوان محاسبات، مجلس، یا وزارت دارایی و غیره این فعالیت ها رو جا بده. بنا براین ستون اقتصادی هم داره به تدریج تمرکز در سپاه پیدا می کنه و از طریق این سازمان هاست که ارتباط میگیره یا ستون اداری که دولت اقای احمدی نژاد بیشتر این قسمت دستشه در اینجا سپاه سهم خودشو گرفته، وزیر کشور و وزیرهای کلیدی مثل نفت و غیره سپاه دست گذاشته و اینجاها رو هم تسخیر میکنه، همینطور هم در فرهنگی، رادیو و تلویزیون، خبرگزاری فارس، ده ها روزنامه و خبرگزاری رو هم کنترل کرده، بخش مذهبی جایی است که جز تعدادی روحانی مزدوری که الان با سپاه کار میکنند بخش بزرگیش ریزش کرده ،

حالا ما در مبارزات بی خشونت متدی که انجام میدیم این هست که مردم در واقع این نهاد هارو، این سازمان ها رو در خودشون حل میکنند با تحریمشون، با همکاری نکردنشون، گاهی با جذب اونها با همکاری کردنشون و با اکسیونهایی که اجرا میکنند. تو همین مدت مثلا فرض کنید نهادی مثل بسیج رو ما موفق شدیم که مقدار زیادی ریزش بهش بدیم و همینطور که می بینید تبدیل شده به یک سازمان در واقع مزدور، همین کار رو با ده ها سازمان اقتصادی دیگه هم میشه کرد بنا بر این مبارزه ای که ما داریم میکنیم برای پیشبرد کارمون در نهایت در واقع اتفاقی که خواهد افتاد این است که تمرکز روی سازمان سپاه که در این مرکز قرار گرفته اصل کار ماست.

سیزده آبان

حال برگردیم به اون سوال، ایا ما میتونیم روز 13 ابان انچنان که مثلا در اوکراین مردم رفتند توی خیابون نشستند، هشت روز مردم توی سرمای زیر بیست درجه زیر صفر نشستند و اون کسانی که در انتخابات تقلب کرده بودند و اقای یوشچنکو رو کنار زده بودند سقوط کردند، احمدی نژادشون سقوط کرد! ایا این کار رو میتونیم روز 13 ابان بکنیم؟ یک نکته مهم پشت اوکراین بود و اون این بود که به دلیل مبارزات دیگه و اتفاقات دیگه ارتش و پلیس پذیرفته بودند که نیایند توی خیابون و سرکوب بکنند، در واقع اعلام بی طرفی کرده بودند. ایا این اتفاق هنوز افتاده؟ اگر زودهنگام ما بریم در خیابون بشینیم، وقتی که اون نیروی سرکوبگر که الان تمرکز اصلیش در سپاهه با قدرت سر جاش نشسته این خطر هست که میدون تیاننمن اتفاق بیفته، یک روز سرکوب بکنه، از اول این مبارزات هم همواره دنبال ابن فرصت میگشتند، ما با زیرکی جنگ و گریز کردیم نگذاشتیم که استخونمون زیر دندونشون باشه و خرد بکنن. گاهی هم رفتیم عقب گاهی رفتیم جلو مثل امواج اقیانوس پخش شدیم دوباره جمع شدیم و اجازه ندادیم چنین برخوردی رو با ما بکنند. بنا بر این اگر در روز 13 ابان دو گروه سپاه با هم درگیر شدند ، بخشیش علیه بخش دیگش حرکت کرد که اون سه مسیری که در مشروعیت زدایی و ایجاد اختلاف و فلج سازی متمرکز روی سپاه حرکت دادیم برسه به اونجایی که روز 13 ابان این اتفاق بیفته در سپاه اونوقت به پشتیبانی از اون بخشی که به ملت پیوسته میشه رفت تو خیابون نشست ولی اگر چنین اتفاقی نباشه نه چنین کاری رو نمیشه کرد.

من سه تا چیز دیگه ای رو که می خواستم بگم یکیش این هست که ماجرای اسکناس که یه بخشی از مبارزه ماست دیروزدر مجلس هم مطرح شد و حسابی برای حکومت دردسر شده و به نظر میرسه که مسیر خوبی است استفاده از این روشها. نکته دوم باز بحث پارازیت فرستادن روی ماهواره ها و اینهاست که به اضافه بحث دیگه ای که میخواستم بکنم میگذارم برای فردا، دو تا بحثمون بنا بر این میمونه برای روز بعد.

شاد، پیروز ، موفق و سرفراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.

No comments:

Post a Comment