Wednesday, February 23, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا سه شنبه 3 اسفند

سه شنبه سه اسفند 89،22 فوریه2010 میلادی

امروز در مورد نه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که حامد نورمحمدی دانشجوی زیست شناسی دانشگاه شیراز شهید دیگری است که جنبش سبز به پیشگاه ملت ایران تقدیم کرده است. دیکتاتور حامد را از بالای پل به پایین پرت کرد و او در اصابت با ماشین در حال گذر شهید شد. رییس دانشگاه و خبرگزاری فارس به نقل از او گفته اند که حامد در یک تصادف کشته شده است. این دانشجوی خرم آبادی قرار است فردا تشیع می شود و هفته بعد مراسم او خواهد بود. در خصوص آنچه که دیروز اتفاق افتاد و حرکت بزرگی که شد و افق آینده سوالات زیادی مطرح شده که دسته بندی کرده ام و فردا خدمتتان ارائه می کنم.

نکته دوم این که اراذل اوباش حکومتی باز هم به منزل آقای کروبی حمله کرده اند و بمب صوتی انداخته اند و به آزار و اذیت مردم محل پرداختند و خانمی که اعتراض کرده به این وضع مورد ضرب و شتم قرار دادند. شایعه هم شده که آقای علی کروبی هم دستگیر شده اما هنوز تایید نشده است.

آقای کروبی خودش در نامه ای که منتشر شده آورده هیچ کدام از حکومت های منطقه چنین برخوردی را با مخالفان نداشته اند.

نکته سوم این که آقای دکتر سروش در نامه ای پرده از فشار هایی که حکومت به داماد ایشان آورده برداشته و نشان داده چگونه حکومت پروژه ای را در مورد شوهر خانم عبادی اجرا کرده بود قصد داشته درباره داماد ایشان اجرا کند. در این نامه مطرح شده این حکومت این جنایات را از سر تکلیف شرعی انجام می دهند و به همین دلیل هم خطرناک ترند.

نکته چهارم این که آقای سیستانی در پاسخ به استفتایی جواب داده که تظاهرات حق افراد است و کسی حق حمله کردن به تظاهرکنندگان را ندارد. آقای وحید خراسانی هم گفته برای دستور حبس صادر کردن نیاز به فقیه جامع الشرایط است. که طعنه اشکاری به داماد خود آقای لاریجانی و آقای خامنه ای دارد.

نکته پنجم این که تحلیلگر روزنامه النهار لبنان در تحلیلی نوشته که جنبش سبز ایران به مثابه انتفاضه ای شده که هرازگاهی جوشش می کند بالا می آید و دیوار ترس مردم ریخته است.

نکته ششم این که سایت مرکز استراتژیک مجمع تشخیص که زیر نظر آقای هاشمی رفسنجانی است به دلیل محتوای مجرمانه مسدود شده و آقای صفار هرندی که وزیر سابق ارشاد است مطرح کرده که برکناری آقای هاشمی رفسنجانی جدی است. همین طور شایع کردند که یک بلوک 60 نفره در مجلس 86 نفره خبرگان رهبری تشکیل شده که می خواهند او را از ریاست مجلس حبرگان کنار بگذارند. در واقع جناح های افراطی کودتاچی ها می خواهند تصفیه حساب کنند و لب تیغ هم آقای رفسنجانی را دارند.

نکته هفتم این که خبر آن لاین به نقل از آقا ی غرویان شاگرد آقای مصباح مطرح کرده که ایشان هیچ رابطه خوب و حسنه ای با دولت به دلیل آقای مشایی ندارد و از قول آقای مصباح نقل کرده که این دولت به حرف مراجع گوش نمی دهد.

نکته هشتم این که لایحه بودجه سال 90 بعد از 76 تاخیر روز یکشنبه به مجلس رفت و مجلسی ها هم مطرح کرده اند که بودجه دو ماهه یا سه ماهه تصویب خواهند کرد و سال آینده به بررسی جامع آن می پردازند. در این لایجه بودجه های عمرانی نصف بودجه جاری است و همین طور نرخ دلار ثابت نگه داشته شده که واردات ارزان قیمت کمر کارخانه جات داخل را خواهد شکست. نکته نهم این که آقای احمد ملکی دیپلمات ایرانی در سفارت ایتالیا به جنبش پیوسته و در مصاحبه ای اعلام کرده که مبارزه با ظلم شرط اول اش ترک ظالم است و به حکومت پشت کرده است.

مطلب آخر هم درباره اوج گیری مبارزات در لیبی است که به جاهای حساس و خون باری رسیده و درگیری ها به طرابلس رسیده اما ارتش لیبی به کشتار مردم پرداخته و از زمین و هوا به مردم آتش گشوده و تا کنون بیش از 300 نفر کشته شده اند و بسیاری از سفرا و از جمله سفیر لیبی در سازمان ملل به مردم پیوسته اند و به آقای قذافی پشت کرده اند .

البته شایعه سفر آقای قذافی به ونزوئلا تکذیب شده اما اوضاع در لیبی کماکان خون بار و حساس است و پسر ایشان هم مثل آقای خامنه ای مردم را تهدید کرد که آنها را خواهد کشت اما مردم ایستاده اند و بخش هایی از نیروهای مسلح هم با مردم همراهی کرده اند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی


No comments:

Post a Comment