Sunday, January 16, 2011

گفتگوی روزانه محسن سازگارا سه شنبه 21 دی 2569

سه شنبه 21 دی ماه 89،11 ژانویه 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم، اما قبل از آن عذرخواهی می کنم که مدت و کیفیت برنامه به دلیل سفر کوتاه تر است.


اخبار حقوق بشری

نکته اول این که کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به بازداشت آقای دکتر فریبرز رییس دانا اعتراض کرده و وزارت امورخارجه آمریکا حکم محکومیت نسرین ستوده را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری او شده . رسول بداغی عضو کانون صنفی معلمان هم به شش سال جبس محکوم شده است.


جنگ دو قوه علیه یک قوه

نکته دوم این که کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر از باز کردن پرونده ای علیه آقای رحیم مشایی داده و در واقع به موجب این پرونده او را متهم به عامل خارجی بوده کرده اند. بعد از کیهان و حرف های آقای مصباح یزدی و کسان دیگر این کار مجلس حمله به دست راست آقای احمدی نژاد است که نشان می دهد جنگ دو قوه علیه یک قوه وارد فاز جدیدی شده است.


زمزمه های رنگی

نکته سوم این که موسسه اندیشکنده راهبردی امنیت نرم کتابی به نام زمزمه های رنگی منتشر کرده و در آن هفت ناشر را در گروه ناشرهای برانداز نام آورده است. نشرهای نی، چشمه، ققنوس، اختران، کویر، عطایی و روشنگران که همگی از ناشرین با سابقه و زحمتکش عرصه فرهنگ ایران هستند به همراه ده ها نویسنده و متجرم برانداز معرفی شده اند و همین طور خبر داده که آثارنویسنده برزیلی پائولوکویلیو چاپ اش ممنوع شده چون مترجم آثار او دکتر آرش حجازی- شاهد شهادت ندا

آقا سلطان- بوده است.


سقوط بویینگ

نکته چهارم این که آخرین آمار از سقوط بویینگ 727 که خیلی از خبرگزاری ها فوکر گفته بودند به 77 کشته ریسیده است. وزیر راه گفته تنها مشکل هوا و عدم دید

کافی هواپیما بوده است. یک هواپیما هم که از ساری عازم بندعباس بوده به دلیل نقص فنی در تهران نشسته است.


عامل موساد

نکته پنجم این که مصاحبه ای تلویزونی و نیز اطلاعیه از طرف وزارت اطلاعات پخش شده که فردی اعتراف می کند که مامور موساد است و قتل دکتر مسعود علی محمدی کار شبکه او و موساد بوده است. این مصاحبه و اطلاعیه در شرایطی که بیش از یک سال از این ماجرا گذشته بر ابهامات این پرونده افزوده است.



نامه یک فرمانده سپاه

نکته ششم این که سید محمد ابوترابی از فرماندهان نیروی هوایی سپاه طی دو نامه ای که به آقای خامنه ای نوشته و پاره ای از سایت ها آن را منتشر کرده اند از طرح فرقه مطلقه صحبت کرده است و کسانی که در واقع در اطراف بیت و آقای احمدی نژاد را مطرح کرده است و روش هایی چون ترکیب دورغ و راست و فحش دادن و تهمت زدن از روش های رایج آنها است و حکومت خود را حکومت امام زمان می دانند و مخالفین را بیرون می کنند. اهمیت این ماجرا در این است که نشان می دهد که در درون سپاه هم بخش های نظامی وجود دارند که با اتفاقاتی که می افتد موافقتی ندارند و آن را توطئه یک عده آدن خاص می دانند.


قاچاق مشروبات الکلی

نکته هفتم این که اعلام شده قاچاق مشروبات الکلی به ایران سالانه بیش از هفتصد میلیون دلار است و مانند بقیه اقلام قاچاق بالاترین مقامات حکومتی در آن دست دارند و شواهد زیادی نشان می دهد سپاه در آوردن آن دست دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی ا

No comments:

Post a Comment