Monday, January 31, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا یکشنبه 10 بهمن 2569

یکشنبه ده بهمن 89، سی ژانویه 2011 میلادی

در مورد 9 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که خانم زهرا بهرامی شهروند ایرانی – هلندی روز گذشته اعدام شد. دولت هلند روابط خوداش رو در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی به حالت تعلیق درآورد. خانم بهرامی که بعد از وقایع عاشورای سال گذشته دستگیر شده بود ابتدا به اقدام علیه امنیت ملی و بعد به حمل و توزیع مواد مخدر متهم شد و سرانجام ایشان را اعدام کردند.

دو نفر از کسانی که در مرگ زهرا بنی یعقوب پزشک 27 ساله که در ابهام کامل به جرم بد حجابی در همدان دستگیر شد و بعد هم در زندان کشته شد، بعد چند سال دوندگی خانواده اش محکوم شدند. یکی به یک سال حبس و دیگری به دو سال حبس، آن هم به جرم بازداشت غیر قانونی و به این ترتیب قاتلین زهرا بنی یعقوب مانند قاتلین زهرا کاظمی، جنایتکاران کهریزک و بسیاری دیگر در امان مانند.

همسر آقای تاج زاده گفته پس از ممنوع ملاقات شدن آقای تاج زاده از شش آذر تا کنون نگرانی از سلامتی او افزایش پیدا کرده. آقای حسین کروبی برای دومین بار به اوین اظهار شد چند ساعتی بازداشت شد و سپس آزاد شد. گفته می شود این بازداشت ها و بازجویی ها در رابطه با افشاگری های او در مورد کهریزک است.

نکته دوم این که آقای داریوش همایون ، روزنامه نگار و مبارز سیاسی با سابقه دیروز در سن 82 سالگی در سوییس در گذشت.

نکته سوم این که صد ها کارگر از کارخانه های مختلف نساجی در مازندران در مقابل کارخانه ها قائمشهر تجمع داشته اند چرا که علی رغم قول وزارت صنایع و کار و مدیران کارخانه ها خبری از حقوق های معوقه نیست.

نکته چهارم این که هزینه مراکز پتروشیمی کشور به دلیل افزایش قیمت انرژی تا سی درصد افزایش پیدا کرده است و دولت آن را وادار می کند که به قیمت قبلی محصولات خود را بفروشند که طبیعا این کارخانه ها در معرض ورشکستگی قرار می دهد.

دولت به بعضی کارخانه گفته که قیمت را دست نزنید اما می تواند کم فروشی کنید و راه های دزدی را نشان کارخانه ها می دهد تا ظاهر ماجرا را به هر قیمتی که هست حفظ کند. اما این روند در کنار واردات بی رویه با ارز مصنوعا ارزان نگه داشته شده آهنگ ورشکستی کارخانه جات و بیکاری میلیون ها کارگر را تشدید خواهد کرد.

نکته پنجم این که آزمون دستیاری پزشکی قرار است 28 بهمن ماه برگزار شود اما سوالات این آزمون با اس ام اس ارسال می شود و می توانند از ده درصد سوالات تا صد در صد آنها را خریداری کنند که البته نشانه فساد در عمق مرکز برگزارکننده کنکور است.

نکته ششم این که افغانی ها در سه شهر کابل، هرات و مزار شریف دست به تظاهرات زدند و شعارهایی علیه مقامات ایرانی داده اند و خواستار توقف اعدام شهروندان افغانی در ایران شدند.

نکته هفتم این که سرتیپ حسین ظریفی منش در سمیناری که برای علوم انسانی برگزار شده ایشان گفته که آسیب پذیر انقلاب در برابر علوم انسانی است و دانشگاهی های امام حسین آماده اند که تحول جدی در زمینه علوم انسانی ایجاد کنند.

نکته هشتم این که آقای موسوی در مصاحبه ای که با سایت کلمه کرده این خبر روزنامه گاردین را که آقای محمود عباس قرار بوده از یک پولدار فلسطینی پول بگیرد و برای جنبش سبز رادیو راه اندازی کند. چون روزنامه های داخلی سر و صدا راه انداخته بودند که جنبش سبز از خارجی ها پول گرفته است. آقای موسوی تکذیب کرده است و گفته که جنبش سبز فقط به ایرانی ها متکی است.

نکته نهم البته حوادث مصر است که خیلی سریع تر از آنچه پیش بینی می شد پیش رفته است و به نقاط انتهایی خوداش نزدیک می شود. البته آقای موسوی نقطه آغاز حرکت های منطقه را راهپیمایی های عظیم مردم ایران دانسته و گفته که فرعون ها این را دیر می فهمند و به روشنی گفته و طعنه های اشکاری به آقای خامنه ای و دستگاه سرکوب اش دارد. به نظر می رسد آن دوگانه ای که بن علی در تونس و مبارک در مصر ساخته بودند که یا دیکتاتوری ما و یا اسلامگرا ها به سبک ایران سر کار می آید با حرکت ایرانی ها که برابر استبداد دینی ایستادند نشان داد که راه سومی در منطقه هست و می تواند به سمت دموکراسی حرکت کند.

مصر تا الان بیشت از 102 کشته داشته، پلیس از خیابان ها رفته است و ارتش به صحنه آمده اما ارتش با مردم درگیر نشده است و تنها از ساختمان های دولتی محافظت می کند.

مبارک آقای شفیق را به عنوان نخست وزیر معرفی کرده و البته مردم به جز رفتن مبارک راضی نیستند. کشورهای مختلف به مبارک فشار می آورند که تسلیم خواست مردم شوند و دست به سرکوب نزند.

تظاهرات مصری ها در سرار جهان در حال شکل گیری است و اگر ارتش به همین منوال حرکت کند آفتاب آقای مبارک به غروب نزدیک است. دو پسر ایشان به لندن گریخته اند. جمال مبارک نسخه مصری همان مجتبی خامنه ای ایران است.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاید پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی


No comments:

Post a Comment