Tuesday, January 5, 2010

چهارشنبه 9دی2568

سلام، چهارشنبه 9 دی ماه 88، 30 دسامبر 2009 میلادی

امروز در مورد 6 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اطلاعیه ای است که به امضای من و آقای مخملباف ساعاتی پیش منتشر شده. در این اطلاعیه به چهار موضوع اشاره شده که به لحاظ اهمیتی که دارند من هم اینجا یک بار دیگر این اطلاعیه را تکرار می‌کنم تا اگر به گوش کسی نرسیده از این طریق هم اطلاع رسانی شده باشد.

نکته اول اینکه پوشش جهانی روز عاشورا بسیار بسیار مهم بوده، تقریباً تمام کشورهای مهم دنیا واکنش نشان دادند، حتی چینی‌ها هم به آمریکا یی ها گفتند که ساعت دموکراسی در ایران سریعتر از ساعت اتمی حرکت می‌کند لذا دیگر نیازی به فشار بیشتر بر ایران نیست. روسها در‌واقع سعی کردن از مردم ایران دلجویی کنند و خودشان را کنار بکشند، آمریکایی ها و همینطور اروپایی‌ها از جمله اطلاعیه جدید وزیر امور خارجه فرانسه، اتحادیه اروپا و در‌ واقع تمام دنیا یکپارچه مسحور عظمت ملت ایران شده و بزرگترین مطبوعات دنیا همه در سرمقاله هایشان تأکید کردند که جنبش سبز حرکت بزرگی است که آینده ایران را رقم می‌زند و در هر معادله و مبادله ای سیاسی با ایران باید جنبش سبز و خواست دموکراتیک ملت ایران در محور باشد.

نکته دوم اطلاعیه این است که امروز چهارشنبه نهم دی ماه با قرآن بر سر نیزه کردنی که حکومت کرده، با جنجالی که درست کرده و با تبلیغاتی که کرده، می‌خواهد که از جاهای مختلف با اتوبوس آدم بیاره و نمایش درست کند. اکیدا و اکیدا از همه مردم خواسته شده که به هیچ وجه در موقع تظاهرات به خیابان نروند و درگیر نشوند و مثل آن قصه آقای خمینی که درست کرده بودند، وقتی که مردم نروند معلوم می‌شود که چه جمع اندکی هستند. اگر چه هر چقدر هم که اندک باشند، در رادیو و تلویزیون خودشان تبلیغ خواهند کرد که میلیونها نفر آمدند. ولی مهم نیست، مهم این است که ما بنشینیم کنار و بگذاریم که آن‌ها تعدادشان به درستی معلوم شود. فقط خواهش من از بعضی بچه‌های فعال این است که بدون اینکه خودشان را به خطر بیاندازند اگر می‌توانند در دور و بر میدان انقلاب و خیابانهای اطراف حضور داشته باشند و فیلم یا عکس از این گروه‌های مزدوری که می‌آورند تهیه کنند یا از اتوبوسهایی که در خیابانهای اطراف می‌آورند و به این ترتیب بشود که توطئه آن‌ها را افشاء کرد.

نکته سومی که در این اطلاعیه آمده این است که 38 شهید جنبش که تا الان گزارش آن‌ها رسیده، جنازه های آن‌ها را دزدیدند و نمی‌دهند از جمله خواهر زاده آقای موسوی و 37 شهید دیگر روز عاشورا. از ترس اینکه مردم آن‌ها را تشییع کنند. تا پنج‌شنبه به حکومت مهلت داده شده که جنازه شهدای ما را به ما پس بدهد که بتوانیم آن‌ها را تشییع کنیم وگرنه اگر جنازه ها را ندهند، پنج‌شنبه ساعت 3 بعد از ظهر از مردم دعوت شده که در تمام شهرهای کشور پا در خیابان بگذارند و مسیرهایی که برای روز عاشورا در نظر گرفته شده بوده، محور حرکت ما باشد، اما اگر به هر دلیلی آن مسیرها در اشغال بود به هیچ عنوان درگیری نمی‌خواهیم داشته باشیم و پخش می‌شویم و از تاکتیک پراکنده شدن در سطح شهر استفاده می کنیم، دسته های کوچک، تظاهرات برق آسا و به این ترتیب هم یاد شهدا یمان را گرامی می‌داریم و هم اعتراض خودمان را به سرکوبهای حکومت و آدمکشی ها و تجاوزاتش که دنیا را به حیرت انداخته، این مقدار خشونت و وحشی گری، اعلام خواهیم کرد. باز هم تأکید می‌کنم پنج‌شنبه ساعت 3 بعد از ظهر مانور قدرت جنبش سبز که می‌تواند همچون رودخانه خروشانی در سراسر کشور این حرکتها و تبلیغات چند روز حکومت را بشوید و از بین ببرد.

نکته چهارم در این اطلاعیه این است که دانشجویان دانشگاه‌ها از نقاط مختلف کشور مطرح کردند که روز شنبه 12 دی ماه به عنوان اعتراض به حمله به دانشگاه‌ها، دستیگری ها، کشتارها، دستگیری دانشجویان و سرکوبها به دانشگاه می‌روند برای اینکه بهانه نداشته باشند که دانشگاه را ببندند اما سر کلاس درس و امتحان حاضر نمی‌شوند و این اطلاع رسانی را به دیگران هم باید کرد که مردم پشتیبان حرکت دانشجویان هستند و از مردم خواسته شده، رهبران جنبش از مردم خواستند، که همه جنبش آماده باش باشه برای اینکه در مرحله بعدی به دنبال دانشجویان، حرکت جنبش به سمت اعتصاب همگانی، فلج سازی کودتا چیان و انواع نافرمانیهای مدنی است که بتدریج اعلام خواهد شد. بنابراین خواهش من این است که این چهار محور را مورد توجه قرار دهید به دلیل حساسیت اوضاع و توطئه هایی که کودتا چیان کردند و احتمالاً دست به خشونتهای بیشتر خواهند زد، ممکن است که به دستگیری آقای موسوی یا کروبی یا خاتمی یا دیگران هم بپردازند آنچنان که بسیاری از دوستان آن‌ها را هم گرفتند. اما دچار احساسات نباید بشویم، دچار کار واکنشی نباید بشویم، در دام حکو مت نباید بیافتیم، با این چهار محوری که خواست جنبش از تمام مردم هست، با آرامش و با دقت باید حرکت کنیم.

همه کودتا ها این مسأله را داشته که یک دوره ای آدم کشان فکر کردند که کم آدم کشتند، کم زندان کردند و یک دوره به اصطلاح سیاست مشت آهنین اتخاذ می‌کنند، ممکن است قانون بگذارند و بخواهند اعدام بکنند. راه مقابله این است که در لحظه‌ای که آن‌ها ضربه می‌زنند کمی دورتر بیاستیم با تاکتیک‌هایی که بلدیم، یکبار هم در جنبش سبز بعد از 30 خرداد تمرین کردیم، آهسته آهسته با الله اکبر گفتن بر سر پشت‌بام ها، با شعار نویسی،با ماشین به خیابان آمدند و بوق زدند با تظاهرات پراکنده و با تظاهرات برق آسا نافرمانی خودمان را نشان می‌دهیم و آرام آرام این جویبارها را به اقیانوس های بزرگ مردم وصل می‌کنیم. به هر حال باز هم خواهش من این است که هوشیاری خود را حفظ کنید.

نکته دوم این است که یکی از دوستان نوشته بود که ما به دلیل اخبار سراپا دروغی که صدا و سیما از شبکه‌های مختلف پخش می‌کند، آیا کار خوبی است که فیلم‌های واقعی سرکوبهای روز عاشورا و آدم کشی ها را که روی اینترنت هست، جوانها روی CD تکثیر کنند و به خانه‌ها بیندازند و زیر برف پاک کن ها بگذارند و به دیگران هم اخبار جنبش و اخبار جنایتها را برسانند. به نظر من وظیفه هر کسی که دسترسی به اینترنت دارد و اخبار می‌تواند بگیرد ایجاب می‌کند که اخبار را به دیگران که این امکان را ندارند برسانند، به مدرسه‌ها، به کارخانجات، به خانه‌ها، به زنان خانه دار، به کارمندان، به کسانی که احتمالاً دسترسی به اینترنت ندارند.

نکته سوم حمله اوباش و چاقو کش ها به دانشگاه علم صنعت، تعطیلی دانشگاه آزاد قزوین و جوی که در تمام دانشگاه‌ها هست. تجاوز به حریم دانشگاه‌ها کماکان ادامه داره که به نظر من حرکت هوشمندانه دانشجویان در روز شنبه، پاسخ مناسبی است به این تجاوز به حریم دانشگاه.

نکته چهارم اطلاعیه ای است که ستاد مشترک ارتش داده و در آن مطرح کرده که نخیر ارتشی ها پشت ولایت فقیه هستند و با استکبار جهانی مبارزه می‌کنند و تظاهرات روز عاشورا محکوم است و غیره و غیره. کاملاً بر خلاف این است، اخباری هم که رسیده این است که تمرد در ارتش بالاست، نگرانی کودتاچیان از ارتش زیاده و در‌واقع فرار به جلو کردند و یک اطلاعیه قلابی اینطوری در مقابل آن اطلاعیه واقعی بخشهای ارتش دادند. همینطور حضور بچه‌هایی از بسیج و سپاه از بچه‌های سابق که جدا شدند از کودتاچیان و به مردم پیوستند در زنجان، در قم، در تهران در یکی دو هفته گذشته جکومت را به وحشت انداخته.

نکته پنجم الله اکبری است که دیشب در تهران گفته شد، در بسیاری نقاط که به نظر من تا اوضاع اینطور هست و حکومت دائماً می‌خواهد به سمت خشونت برود، تأکید بر روی الله اکبر سلاح نیرومند ماست.

و نکته آخر اینکه در مجلس خیمه شب بازی داشتند که در‌واقع آقایون مجلسی ها دور آقای لاریجانی طواف کردند. جرأت نکردند پایشان را از مجلس بگذارند بیرون و تظاهرات بکنند، توی مجلس دور آقای لاریجانی و صندلی هایشان چرخیدند.

تا فردا شاد، پیروز و موفق و سرفراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

No comments:

Post a Comment