Wednesday, March 9, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا شنبه 14 اسفند

سلام

شنبه 14 اسفند 89، پنج مارس 2011 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم

بازهم عذر خواهی می کنم که به علت در سفر بودن، مدت برنامه کوتاه تر و کیفیت ارائه ی آن پایین تر است.

تظاهرات روز سه شنبه

شورای هماهنگی راه سبز هم با صدور اطلاعیه ای به دعوت جنبش زنان ایران لبیک گفت و به این ترتیب برای روز سه شنبه ساعت چهار بعداز ظهر در سراسر ایران راهپیمایی در نظر گرفته شده است. به دلیل اینکه حکومت ارتش منظمی از اراذل و اوباش را درست کرده که با تظاهرات کنندگان صلح دوست درگیر شده و زد و خورد درست می کند، پیشنهاد این است که در سطح تهران مناطقی مشخص شود تا کسانی که می خواهند از محله های خود بیرون آمده و در سطح شهر تظاهرات کنند به آن مناطق رفته و تظاهرات پراکنده از آن مراکز آغاز شود. در فضای مجازی پیشنهادهای خوبی مطرح شده است که همگی قابل پیگیری است اما اصل بر تظاهرات پراکنده در سطح محله ها و مدل چهارشنبه سوری برای مقاومت مدنی و مبارزاتی است که در کوچه و خیابان داریم. اصل بر این است که از ساعت چهار بعد از ظهر که تظاهرات را شروع می کنیم، بتوانیم حرکت را تا شب ادامه داده و شعارهای جنبش همچون مرگ بر دیکتاتور، برگزاری انتخابات آزاد، دفاع از حقوق برابر برای زنان و آزادی همه ی زندانیان سیاسی از جمله آقایان موسوی و کروبی را سر داده و از حرکت خود فیلم و عکس نیز تهیه کنیم تا نشان دهیم که ایران در برابر کودتاچیان یکپارچه اعتراض است.

دوستی نوشته بود که آقای خامنه ای همان اشتباهی را در برابر مردم مرتکب شد که استعمار انگلیس در برابر گاندی کرد. وقتی استعمار انگلیس دست به خشونت بیشتر زده و گاندی را دستگیر کرد مبارزات در تمام هند شدت گرفت و در انتها به ضرر استعمار تمام شد. مهم این است که با دستگیری آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان نشان بدهیم که در سراسر ایران و هفته به هفته، مقاومت شدت گرفته و افزون تر می شود. به این صورت دیکتاتور عقب خواهد نشست و این عقب نشینی دیکتاتور راه را برای پیش روی های دیگر باز خواهد کرد.

در خصوص نحوه ی این تظاهرات، تاثیراتی که دارد و تاکتیک هایی را که قبلا هم همه تمرین کرده ایم باز هم در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

بیت رهبری مسوول دستگیری رهبران جنبش

آقای مجتبی واحدی، مشاور آقای کروبی، اعلام کرد که عملیات دستگیری آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان را وحید حقانیان که نفر سوم بیت محسوب شده و معاون اجرایی آقای خامنه ای ویکی از ازنزدیک ترین افراد به وی می باشد، شخصا بر عهده داشته است. این آقای وحید کسی است که وقتی کنار آقای خامنه ای بمب منفجر شد، وی را به بیمارستان رسانده و از آن زمان تا الان نزدیک ترین و شاید محرم ترین فرد به آقای خامنه ای بوده است. وی عملیاتی را برعهده گرفته است که بعد از آن نه مقامات اجرایی و نه دستگاه قضایی هیچکدام جرات ندارند که صریحا اعلام کنند که مسوولیتش را پذیرفته و بگویند که رهبران جنبش را بازداشت کرده اند و ریاکارانه و بزدلانه و سراپا ترس و وحشت از واکنش مردم دائما دروغ بافی می کنند که نهایت زبون بودن این آقایان را نشان می دهد.

فشار بر مدرسین حوزه ی علمیه ی قم

بر اعضای مدرسین حوزه ی علمیه ی قم هم فشار آورده اند که بر علیه آقایان موسوی و کروبی موضع بگیرند اما تا کنون بسیاری از اعضای این حوزه از جمله آقای امینی زیربار این کار نرفته اند.

اسعتفای محسن هاشمی از مترو

آقای ولایتی، مشاور آقای خامنه ای، که تا به حال از حرف زدن بر علیه آقای هاشمی ابا داشت، به خیل کسانی پیوسته است که می گویند خواص—منظورشان آقای هاشمی است—باید علیه آقایان موسوی و کروبی صحبت کنند. آقای محسن هاشمی هم بعد از چند سال از مدیرعاملی مترو کنار رفت و نوشت که به دلیل حضور وی، دولت در کار مترو کارشنی می کند و شهردار تهران هم استعفای او را پذیرفته است. جالب است که سردار رویانیان، گفته است که انجام امورات مترو برای دولت بسیار ساده است. این نشان می دهد که چگونه منفعت و نیازهای مردم، به خاطر باند بازی و سیاست بازی و منافع گروهی اینگونه زیرپا گذاشته می شود.

خط و نشان سپاه برای انتخابات مجلس

آقای سالار آبنوش، فرمانده ی سپاه صاحب الامر قزوین، گفت که اگر انتخابات مجلس در سال آینده، مطابق را ارزش های ما، یعنی سپاه، نباشد سال 91 سال خونینی خواهد بود. یعنی چکمه پوشان آقای خامنه ای خیلی صریح خط و نشان کشیده و عنوان می کنند که همانگونه که در انتخابات 88 تقلب کردند در انتخابات مجلس و هر انتخابات دیگری آنها هستند که تعیین تکلیف خواهند کرد و گرنه خون خواهند ریخت و دست به اسلحه خواهند برد.

جمع آوری بشقاب های ماهواره

چند روزی است نیروی انتظامی به خانه ها و اماکن حمله کرده و بشقاب های ماهواره ها را جمع آوری می کند، با این خیال خام که جلوی اطلاع رسانی را گرفته و سه شنبه های اعتراض و بحرانی را که هفته به هفته بزرگ تر می شود را متوقف کنند.

دستگیری معلمان کردستان

نیروی انتظامی، مراسم گرامیداشت معلم تبعیدی اهل مریوان، آقای اسکندر لطفی، را در کردستان تعطیل کرد و اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان هم دستگیر شدند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment