Wednesday, March 9, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا آدینه 13 اسفند

سلام

جمعه 13 اسفند 89، 4 مارچ 2011 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت میکنیم اما ابتدا عذر خواهی بکنم که بدلیل مسافرت هم برنامه کوتاه تره و هم کیفیت برنامه بدتره.

نکتهء اول اینکه پس از بیانیهء خانم شیرین عبادی برندهء جایزهء صلح نوبل 2003 و دعوت ایشون برای راهپیمایی در سه شنبهء 8 مارس برابر با 17 اسفند روز جهانی زن، فعالان جنبش زنان هم دست به دعوت مردم زدند و بنابراین مطابق بحثی که دیروز داشتیم حرکت در دومین سه شنبهء اعتراضی که در راه است یک گفتگوی متقابل بین جنبش سبز آزادیخواهی مردم ایران و جنبش مدنی حقوق برابر زنان خواهد بود. در خصوص مسیرهای راهپیمایی، نحوهء ارائه اش و ساعتش و سایر موارد در روزهای آینده بازهم صحبت میکنیم.

نکتهء دوم اینکه اخباری رسیده که البته هنوز تأیید قطعی نشده اما اخبار رسیده حاکی از این است که آقای موسوی، خانم رهنورد، آقای کروبی و خانم کروبی را در سلولهای انفرادی و جدا از هم نگه داشته اند. فشار روی آنها افزایش پیدا کرده و سعی میکنند با بازجویی های مداوم، تحقیرها و فشارها اونها را در فضاهایی قرار بدهند که مثل خیلی زندانیان دیگه ندونند در بیرون چه میگذرد. جالبه که درحالیکه دختران آقای موسوی در بیانیه ای اعلام کردند که 18 روز است که پدر و مادرشون را ندیدند، آقای صالحی وزیر خارجهء دولت احمدی نژاد روز روشن دروغ گفته مثل آقای جعفری دولت آبادی، و به تلویزیون فرانسه گفته که اصلاً نه فقط اینها در زندان نیستند بلکه در خانه شان حتی تحت نظر یا در حصر هم نیستند. معلوم نیست اگر این درست است چرا اجازه نمیدهند فرض کنید عروس آقای کروبی که خواهر سه شهید در جنگ هم هستش، بتواند برود و ببیندشان و فیلم تهیه کند و بر روی یوتیوب و شبکهء اینترنت بگذارند و همه هم بتوانند ببینند که در صحت و سلامت در منزلشان هستند. به هر حال این دروغگویی آشکار حکومت فاش تر و رسواتر از آنی هست که بشود برایش حدی قرار داد.

فدراسیون بین المللی جهانی حقوق بشر هم اعلام کرده که به سازمان ملل شکایت خواهد کرد و طرح دعوا میکنه در خصوص زندانی کردن آقایان کروبی و موسوی و همسرانشان.

نکتهء سوم اینکه خبر رسیده که از 86 صندلی مجلس خبرگان سپاه تاکنون با 56 با وکیل و نمایندهء این مجلس صحبت کرده و با پرونده هایی که برای معمولاً از نزدیکانشون، پسر، داماد، اطرافیان یا خودشون دارند، اونها را ترسونده. شخص آقای خامنه ای هم تا بحال با 50 نفر از آنها صحبت کرده و در قانع کردن آقای مهدوی کنی هم بعد از اینکه آقای وحید از طرفش رفت و نشد، و گویا مجتبی ومصطفی دو پسرش هم رفتند و آقای مهدوی نپذیرفته، آقای خامنه ای شخصاً صحبت کرده و اگر آقای مهدوی پذیرفته باشه و با لشگری هم که با فشار و تهدید یا تطمیع رأیشان را گرفته اند باید گفت که احتمالاً در اجلاس این هفتهء مجلس خبرگان کار آقای رفسنجانی تمام خواهد شد.

نکتهء چهارم اینکه دو تن از مراجع تقلید آقایان وحیدی خراسانی و شبیر زنجانی، دوربین مخفی جلوی منازلشون نصب کردند در کیوسکهایی که داخلش دیده نمیشه و بدین ترتیب درواقع دیکتاتور حتی تحمل مرجعی را که مثل او فکر نکنه هم نداره.

نکتهء پنجم اینکه در بازدید 6 ساعته ای که از وزارت اطلاعات داشته و حرفهایی که زده جالبه که در انتها ایشون توصیه ای که به وزارت اطلاعات کرده این است که به فکر برنامه های بلند مدت باشید و این خلاصه یعنی اینکه امر سرکوب و برخورد در داخل به عهدهء همنون آقای طائب و سازمان امینت سپاه گذاشته بشه و وزارت اطلاعات عملاً از دایرهء کارهای اجرایی بیرون گذاشته بشه.

نکتهء ششم اینکه در مراسم شب هفتم داماد آقای خمینی، آقای بروجردی درقم، گروهی از همین لباس شخصی ها شعار دادند که نوادهء روح الله سید حسن نصرالله، که جمعیت کثیری هم در جواب شعار دادند که نوادهء خمینی سید حسن خمینی، و میخواستند با این تعداد اندک لباس شخصی ها درگیر بشند که محافظتشون کردند و از اونجا فرار کردند.

نکتهء هفتم اینکه رییس سازمان زندانها اعلام کرده که دویست و بیست هزار زندانی در کشور داریم در حالیکه ظرفیت زندانهای کشور هشتاد و پنج هزار بیشتر نیست و در 18 ماه گذشته فقط 55 هزار نفر به تعداد زندانی های کشور اضافه شده در حالیکه پنج متر هم ظرفیت زندانها افزایش پیدا نکرده.

و نکتهء آخر اینکه کارگران کیان طایر به اعتصابشان کماکان ادامه میدهند و از مردم هم خواسته اند حمایتشان کنند و خیلی از ماشینها هم بوق میزنند براشون و تحصنشان برای احقاق حقوقشان کماکان ادامه دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment