Thursday, July 29, 2010

گفتگوی روزانه محسن سازگارا سه شنبه 5 امرداد 2569


سلام،
سه شنبه 5 مرداد 89، 27 جولای 2010 میلادی
امروز در مورد 8 موضوع صحبت می کنیم.
موضوع اول صحبتهای آقای مهندس موسوی است و حملات نسبتاً تندی که هم به آقای رفیق دوست بدون ذکر نام و هم به مدیران سپاه کرده و ایشان گفته که در مورد مدیریت جنگ حرفهایی هست که نمی خواهم بگویم. به هر حال ندانم کاری مدیران سپاه در جریان جنگ کسانی که همین امروز مدعی مملکت شدند و این فجایع را در کشور ایجاد کردند منجر به کشته شدن 267 هزار جوان کشور ما شد و سوء مدیریتهای آقایان در زمان جنگ امری است که هر کجای دیگر دنیا باید به دست محاکمه سپرده می شدند و الان مدعی همه مملکت شدند.
نکته دوم اینکه آقای کروبی هم در مصاحبه ای که با بی بی سی انگلیسی داشته حملات نسبتاً تندی را به دخالت سپاه در امور اقتصادی کرده و صحبت کرده که آقایان اختصاصی سازی کردند به جای خصوصی سازی و تعبیری که بکار برده این است که کسانی که کودتا کردند علیه انتخابات الان مثل غنیمتی که گرفتند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، هنری همه جا چنگ انداختند و در کشور حضور دارند. به هر صورت این حملات آقای کروبی و اعترضات به دخالتهای اقتصادی سپاه از مبانی است که نشان میدهد چگونه سپاه طبق آمار عدی بین 35 تا 40 درصد اقتصاد کشور را در دست گرفتند، همینطور بیت رهبری و نهادهای وابسته به آن هم عددی نزدیک به 40 درصد اقتصاد کشور در دست آنهاست و در واقع سپاه و بیت رهبری روی هم عددی بین 65 تا 80 درصد کل امکانات اقتصادی کشور را درانحصار خودشان گرفتند و این فساد گسترده را در کشور بوجود آوردند.
نکته سوم اینکه بیش از 92 هزار از اسناد طبقه بندی شده ارتش آمریکا منتشر شده و توسط سایتی ابتدا منتشر شده ولی وارد روزنامه هایی مثل نیویورک تایمز و گاردین و ده ها روزنامه از آن در دنیا نقل کردند و خیلی ها احتمال میدهند که بیرون آمدن این سندها علیرغم واکنش مسوولین آمریکایی اما با نظر خودشان بوده و حاصل این اسناد این است که اولاً پاکستان با طالبان ارتباطاتی دارد و آنها را کمک می کند، اما آن چیزی که به ایران مربوط است یک برگ دیگری است از رفتار غیرمسوولانه و غیر قابل قبول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. خلاصه مطالبی که به ایران در مورد افغانستان بر می گردد یکی این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روابطی با گروه حکمتیار و طالبان دارد، آدمهایشان را به ایران می آورد، آموزش به آنها می دهد، تجهیزات به آنها می دهد، پول به آنها می دهد. به ازای کشتن هر سرباز افغانی 1740 دلار و به ازای کشتن هر مقام دولتی 3840 دلار به رهبران طالبان قرار گذاشته بودند پول بدهند. بمب گذاری خودروها را می آوردند در بیرجند انجام می دادند و می بردند در افغانستان منفجر می شده و به هر حال مجموعه کارهایی که به موجب این سندها مطرح شده اگر صحت داشته باشد نشان می دهد که اگر آن استراتژی سپاه که چند سال فکر کرده که در افغانستان و عراق با شلوغ کردن، با آدمکشی، با تجهیز گروه ها، با انداختن آنها به جان همدیگر، انداختن آنها به جان آمریکاییها، نیروهای ناتو، دولت عراق، دولت افغانستان، این دو کشور را اگر آشفته بکند ایران احتمالاً در امان است. این استراتژی اشکالش در این بوده که ظاهراً آقایان فکر نکردند که اینها یک روزی افشا می شود، دنیا می فهمد و آنوقت فشار به سپاه و فشار به کشور ایران چند برابر خواهد شد.
نکته چهارم اینکه وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای جواب آقای احمدی نژاد را داده، همانطور که پیش بینی می شد وقتی که آقای احمدی نژاد حملاتی را به آقای مدودف رئیس جمهور روسیه کرد و او را به عنوان کسی معرفی که استارت یک سناریوی آمریکایی را زده قابل پیش بینی بوده که روسها از یک مقام دسته چندم در واقع جواب تندی به احمدی نژاد خواهند داد که در واقع این کار را کردند. بیانیه وزارت خارجه روسیه که جواب دولت ایران را دادند گفتند که رفتار غیرمسوولانه هیئت حاکمه ایران بهتر است برای هر چه زودتر سامان دادن این وضع قدم های ملموس و سازنده بردارد.
نکته پنجم اینکه آقای علی اصغر سلطانیه در نامه سه خطی که روز گذشته به آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کرده در واقع اعلام کرده که ایران بدون پیش شرط آماده مذاکره برای مسئله سوخت نیروگاه تهران است. به هر حال قبلاً آقای احمدی نژاد یا آقای سعید جلیلی هر گونه مذاکره را منوط به پیش شرط اعلام موضع نسبت به سلاحهای اتمی اسراییل و شروطی از این قبیل کرده بودند، اما با این نامه آقای سلطانیه نشان داد که چه سریع آقایان عقب نشینی کردند اگرچه گفتند که ما پیش شرط از طرف کشورهای غربی را نمی پذیریم. به هر صورت ایران علاقه داشت که ترکیه و برزیل در مذاکرات با سه کشور آمریکا، فرانسه و روسیه که مسوول مذاکرات با ایران در مورد سوخت 20 درصدی نیروگاه تهران بودند حضور داشته باشند اما این روسیه بود که زودتر از همه اعلام کرد که حضور این دو کشور قابل قبول نیست و ایران فقط باید با آن سه کشور آمریکا، فرانسه و روسیه مذاکره کند.
نکته ششم اینکه آقای احمد قابل در مصاحبه ای که با رادیو زمانه داشته نکات جالبی را گفته از جمله این جمله جالب ایشان که گفته همه ملت ایران به قید وثیقه آزادند و یا ایشان مطرح کرده که ظاهراً 50 نفر را آقای خامنه ای حاضر نشده امضاء بکند که دستگیر بکنند و مفهوم مخالف حرف ایشان این است که تمام کسانی که دستگیر می شوند با اطلاع و امضاء شخص آقای خامنه ای است که به نظر من این برداشت درستی هم هست.آقای قابل مطرح هم کرده که آقای دکتر زید آبادی را علیرغم 400 میلیون تومان وثیقه ای را که خواسته بودند و ایشان سپرده اما ایشان را آزاد نمی کنند. من از جاهای دیگر غیر از آقای قابل شنیدم که کسی که اجازه نمی دهد آقای زید آبادی آزاد شود و بتواند پیش زن و بچه اش برگردد شخص آقای خامنه ای است و کینه ای که شخص آقای خامنه ای به هوش و ذکاوت و درایت آقای دکتر زید آبادی می ورزد.
نکته هفتم اینکه روز گذشته همانطور که پیش بینی هم می شد اتحادیه اروپا قطعنامه ای را به تصویب رساندند وزرای خارجه آن که از این پس لازم الاجراست، بندهای مفصلی از این قطعنامه به بخصوص سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران ربط دارد همانطور سپاه را هم مشمول تحریم قرار داده وسیعتر از قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل محدودیتهایی را هم برای حمل و نقل، بانکداری، بیمه و امثال این قبیل امور دارد. همینطور کشور کانادا هم یکجانبه تحریمهایی را به سبک اتحادیه اروپا و آمریکا و یا کشورهای دیگر علیه ایران بخصوص در صنایع نفت و گاز اعلام کرده.
نکته آخری بحثی بود که در روزهای قبل کردیم در خصوص لزوم استراتژی برای مبارزه، لزوم برنامه ریزی کردن برای مبارزه که در واقع در پاسخ یکی از دوستان من عرض می کردم و اینکه آیا آکسیونهای باخت باخت که طراحی می کردیم تمام شده؟ اصلاً اینطور نیست. در واقع در مسیری که داریم می رویم بعد از اینکه از حکومت مشروعیت زدایی و هیچ پایگاهی ندارد جز یک ماشین سرکوب و الان وقت فرسایش ماشین سرکوبی است که هسته اصلی آن در سپاه قرار دارد و این سپاه را الان در یک دوراهی باخت باختی در کلان در واقع باید قرارداد که یا باید دستش را از مسایل اقتصادی کشور بردارد و ضعیف می شود و یا اینکه اگر ادامه بدهد کل کشور را با بحران مواجه می کند و قدمهای بعدی در واقع در جهت تحریم سپاه در واقع یک بخشی از استراتژی کلانی است که در دستور کار ما باید قرار بگیرد بایکوت کردن و عدم همکاری با سپاه و بیت رهبری. در این مورد بازهم روزهای آینده صحبت می کنیم.
اندکی صبر سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.

No comments:

Post a Comment