Friday, April 27, 2012

چهارشنبه 6 اردیبهشت 91، 25 آوریل 2012 میلادی

سلام،
چهارشنبه 6 اردیبهشت 91، 25 آوریل 2012 میلادی
در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.
اما ابتدا عذرخواهی بکنم که به دلیل مسافرت برنامه با کیفیت نازلتری خدمت شما ارایه می شود.
خبرعجیب اول اظهارات ژنرال ماکاروف رئیس ستاد ارتش روسیه در راشا تودی هست که چرخش عجیب و غریب سیاست روسیه را نشان می دهد. او در این مصاحبه گفته که خطر اتمی کره شمالی و ایران وجود دارد و گفته که فکر می کنم ایران دنبال سلاح هسته ای است و این کشورها اگر که هسته ای باشند خطر ساز خواهند بود و گفته که با سپر دفاعی آمریکا و ناتو موافق است. پنتاگون هم خبر داده از یک سازمان جدید اطلاعاتی با تمرکز روی چین و ایران در بخش اطلاعاتی پنتاپون. حالا که تمرکز از روی افغانستان و عراق برداشته شده بخش جدیدی با فعالیت روی این دو کشور شروع بکار خواهد کرد.
نکته دوم اینکه دو نفر از حقوقدانهای شورای نگهبان که اسامی آنها اعلام نشده ظاهراً در ملاقات با آقای هاشمی رفسنجانی صحبت از این کردند که عدد واقعی انتخابات مجلس شورای اسلامی بجای 64 درصدی که حکومت اعلام کرده درواقع 38 درصد در سطح کشور بوده و در تهران هم بجای 28 درصدی که اعلام شده 18 درصد شرکت کننده داشتند که 8 درصد هم آمار باطله در کل کشور بوده و به این ترتیب می شود گفت که مشارکت واقعی مردم در حدود 30 درصد بوده. عددی که بازهم به نظر من محل اشکال است و احتمالاً کمتر از این است ولی وقتی حقوقدانهای شورای نگهبان می گویند کاملاً نشان می دهد که چگونه حکومت عدد سازی می کند.
نکته سوم اینکه جایزه حقوقی مارتین انالز از کشور سوییس که یکی از مهمترین جوایز حقوق بشری دنیاست برای سال 2012 سه کاندیدا دارد شامل راهب کامبوجیایی، مرکز حقوق بشر بحرین و خانم نسرین ستوده از ایران. همینطور نامه حمایت آمیزی رئیس سابق پارلمان اروپا به دکتر احمد زید آبادی نوشته از طرف جامعه حقوق بشر فرانکفورت و گفته که برای من افتخار بزرگی است که حمایت از پرونده شما برعهده من گذاشته شده و عمیقاً شهامت و استقامت شما را تحسین می کنم.
نکته چهارم اینکه بعد از تجمع اعتراضی که مردم بوکان بعد از ربوده شدن یک دختر دبیرستانی و تجاوز به او و قتل او اتفاق افتاده بود جلوی فرمانداری و خواستار پیدا کردن قاتلین و رسیدگی به این پرونده دردناک شده بودند، خبر می رسد از بوکان که سه نفر از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. خبر دیگر اینکه نرگس محمدی که به زندان اوین بند زنان منتقل شده بود ظاهراً از بند زنان منتقل شده و به انفرادیهای 209 برده شده. مسئله انقباضهای عضلانی برای نرگس محمدی بسیار خطرساز است و اسباب نگرانی همه را فراهم کرده. علیرضا رجایی زندانی سیاسی دیگر از بند 350 خبر رسیده که به بند 2 الف یا 305 یعنی انفرادیهای سپاه منتقل شده. کاوه رضایی دانشجوی محروم از تحصیل که به 18 ماه زندان محکوم شده بود در هشتگرد بازداشت و روانه زندان شد.
نکته پنجم اینکه آقای مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی که چند روز پیش می گفت سوابق این آقای حکمت ا... قربانی رایزن اول سفارت جمهوری اسلامی در برزیل اصلاً امکان کارهای خلاف اخلاق را نمی دهد و سفارتخانه هم می گفت که این حرفها ناشی از تفاوت فرهنگی است و اتفاقی نیافتاده، ناچار به اعتراف شده و گفته که با این آقای دیپلمات که به کشور برگشته و در واقع از برزیل فرار کرده قرار است برخورد انظباطی شود. به هر حال پرونده جنجالی تعرض جنسی به کودکان 9 تا 15 ساله در استخر موضوعی است که کماکان در خبرهای دنیا می چرخد بخصوص مطبوعات خود برزیل.
نکته دیگر در خصوص مسایلی که در درون حکومت می گذرد نامه بسیار تندی است که جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق که قرار بوده دانشگاه کادر سازی جمهوری اسلامی باشد به آقای مصباح یزدی نوشتند و او را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و از جبهه پایداری انتقاد کردند و گفتند که در جلسات خصوصی شما را قائم مقام رهبری می خوانند. به هر حال لحن بسیار تند این نامه سرو صدای سایتهایی مثل رجا نیوز را درآورده که گفته حتی در دوره اصلاحات هم به مصباح یزدی اینطور حمله نمی شد.
نکته ششم اینکه خبرگزرای فرانسه گزارشی داده از افزایش فاصله طبقاتی در ایران، صحبت از این کرده که ماشینهای 360 هزار دلاری در تهران حرکت می کنند در حالیکه در سوی دیگر نرخ بیکاری از 25 درصد هم افزایش پیدا کرده و در واقع ضریب جینی در ایران دایماً در حال افزایش است. در همین حال دولت ارز مسافری را هم از 1500 دلار هر مسافر دوباره کاهش داده و تنها 1000 دلار به هر مسافر قرار است ارز بفروشند. کاملاً نشان میدهد که هم دولت مشکل تامین ارز دارد و هم در واقع نرخ ظاهراً پایین دولت برای او صرف نمی کند.
نکته هفتم اینکه آقای احمدی نژاد، ملک زاده همان معاون جنجالی وزارت خارجه را که به زور مجلس برداشته شد و از نزدیکان رحیم مشایی محسوب می شد را طی حکمی به سمت مشاور رئیس جمهور تعیین کرده. انتصابی که احتمالاً در روزهای آینده دوباره جنجال ساز خواهد شد و دهن کجی جدیدی که احمدی نژاد به مجلسی ها کرده.
نکته هشتم اینکه 200 نفر از کارآموزان وکالت جلوی کانون وکلا تجمع اعتراضی گذاشتند و معتقدند حق آنها ضایع شده در امتحانات کانون وکالت و خواستار اجرای ماده 28 قانون و استقلال کانون وکلای دادگستری شدند که چند سالی است که مورد دست درازی حکومت قرار گرفته و در واقع صدور پروانه وکالت از سوی کانون وکلا کاملاً در کنترل نه فقط حکومت بلکه نهادهای امنیتی قرار گرفته.
و نکته آخر اینکه در 24 ساعت گذشته دستکم 80 نفر دیگر در سوریه کشته شدند بخصوص در حما که بیشتر کشته گان از این منطقه هستند. ارتش آزادیبخش سوریه مدعی است که در دیروزور بیش از 70 درصد منطقه را آزاد کرده و سخنگوی آقای کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب صحبت از این کرده که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که تانکها و سلاح های سنگین در خیابانها مستقر هستند و طرح 6 ماده ای کوفی عنان را آقای بشار اسد اجرا نکرده. رئیس جمهور تونس در صحبتی گفته اصلاً مرده یا زنده بزودی بشار اسد باید از سوریه برود.
اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.